♬ hoofdstuk 1

1K 88 22
                                    

"Serieus Abby?" Zegt Lana, ze kijkt me van top tot teen aan. "Een pinguïn shirt op de eerste schooldag?"

Ik zucht. 

Lana is al mijn beste vriendin sinds mijn elfde. Ze is altijd eerlijk.

En dat kan irritant zijn.

"Maar hij zit lekker" met een pruillip kijk ik haar aan.

"Ne-u-u-uh, dit is ons laatste schooljaar Abby"

"Ja...." Zeg ik. "dus?"

"Dus?" Ongelovig kijk ze me aan. "Dus, stop met je te kleden als een 3 jarige"

"Uhgl, oke" ik zucht en trek het shirt uit. Ik open mijn kledingkast en kijk zoeken rond. Mijn oog valt op een wit bloesje. Ik ben gestopt met het boeien hoe ik eruit zag nadat het uitging met Finn, vorige maand.

"Dit dan?" Vragend kijk ik Lana aan.

Goedkeurend knikt ze.

Ik trek het bloesje aan en kijk in de spiegel.

"Oke, klaar om te gaan?" Vraagt Lana ongeduldig.

Ik knik.

Snel pak ik mijn tas en stop de nodige boeken erin.

Dan lopen we naar beneden, daar staat mijn moeder al te wachten.

"Je bent laat Abbeline" zegt ze. 

Lana grinnikt. Ik geef haar een dodelijke blik en kijk dan naar mijn moeder.

"Ja mam, maar we gaan nu" zeg ik maar.

"Heb je wel ontbeten?" vraagt ze. 

"Nahh, we nemen onderweg wel wat" zeg ik. "Byee!" ik geef mijn moeder nog snel een kus en loop dan, gevolg door Lana, de deur uit.

----

"Ruuustig Abby!"

"Het lukt wel, wacht nou even"

"Er is toch geen ruimte meer?!"

"Well! Kijk da-" BOEM "oooh fuck"

Snel stap ik uit mijn auto om de schade te bekijken.

Deze zomer heb ik leren auto rijden en dat ging best aardig.

Behalve inparkeren.

En nu, op de eerste schooldag, heb ik dus een auto aangereden op de parkeerplaats van school. Gelukkig zijn er niet veel mensen, een voordeel van altijd te laat zijn.

"Er zit maar een kleine deuk!" Roep ik opgelucht, maar Lana blijft stil.

"Wat?" Vragend kijk ik haar aan.

"Abby, kijk is goed naar de auto voor je"

Ik draai mijn hoofd in de richting van de aangereden auto.

"Wacht is dat niet.."

"Jepp" zegt Lana "Hilary's auto"

Oh oh.

Hilary is het soort persoon dat op geen enkele school ontbreekt. Ja ik heb het over het populairste meisje op de school. Hoofd cheerleader, prachtig blond haar, lang, dun.

Maar gemeen, achterbaks en ze is een..

Ja hoe noem je dat netjes...

Slet.

En zij kan geen deuk in haar mercedes waarderen.

"Wat moet ik nu doen dan?!" Gestresst kijk ik Lana aan.

"Weetikveel!" Roept ze.

"Uhh....Ik kan me auto ook ergens anders neer zetten zodat ze niet weet dat wij het waren?"

"En dan zeker nog een auto aanrijden? Mooi niet, ik doe het wel" zegt ze. Ik knik.

"Zal ik wachten voor de ingang?" Vraag ik. Lana knikt. "Succes!" Roep ik nog.

Langzaam loop ik richting de ingang. Opeens hoor ik de geluiden van een laaiende motor. Ik draai me om en zie Luke Hemmings zijn grote-eerste-schooldag entree maken. Hij parkeert zijn auto ergens midden op de parkeerplaats en stapt dan langzaam uit.

Om me heen zie ik meisjes hen aanstaren. - ik rol mijn ogen. 

Vorig jaar is Luke Hemmings op onze school gekomen.

Alle meisjes aanbidden hem en vallen voor zijn trucjes. Dat hun hart gebroken zal worden weten ze, maar dat weerhoudt ze er niet van om een nacht door te brengen met the Luke Hemmings.

Luke's vrienden lijken al op hem te wachten en lopen snel naar hem toe. Luke lacht en groet ze hartelijk. Ik kijk de andere kant op. 

"Ik hoorde dat hij dit jaar een move op Hilary gaat maken" zegt ineens een stem achter me. Ik draai me om en zie Lana staan. Ik frons mijn wenkbrauwen.

"Hij doet toch niet aan relaties?"

Lana haalt haar schouders op "Misschien dit jaar wel". Zegt ze.

"Misschien, maar waarom zou hij?" Zeg ik en ik rol mijn ogen. "Hij kan het nog geen week volhouden met één meisje".

"Oh denk jij dat?" Hoor ik een zware stem achter me. Verschrikt draai ik me om en ik kijk recht in het gezicht van niemand anders dan: 

Luke Hemmings

Oh god

------- ------- ------- ------- ------- ------- ------- -------

Heeeey :)

Eerste hoofdstuk van dit nieuwe boek! Ik wil heel graag weten wat jullie vinden...

Dus vertel maar! :)

Vote&Comment :))))

Xxxx

Wendy

Once againWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu