P.O.V Abby
"Abby?" Hoor ik een zacht geluid. Langzaam word ik wakker. Ik negeer het geluid en draai me om.
"Abby?!" Hoor ik weer. Nu wat harder. Ik zucht en ga rechtop in mijn bed zitten.
"Wat?" zeg ik. De deur gaat open en mijn moeder komt binnen.
"Moet jij niet naar school?"
Mijn hoofd draait naar de klok.
"Hoo shit!" roep ik. Ik ren snel uit mijn bed de badkamer in. Mijn moeder volgt me.
"Abbeline, ik zou graag willen dat je wat meer op je taalgebruik let".
Ik rol mijn ogen en begin mijn tanden snel te poetsen.
Het is vandaag vrijdag. Nog 1 dag en dan eindelijk weekend.
Luke heb ik succesvol de hele week kunnen ontwijken. Het voelt bijna weer als eerst. Alsof ik hem nooit heb ontmoet.
Gelukkig.
Ik borstel snel mijn haar en vlieg mijn kamer weer in. Ik trek snel wat kleren aan en ren naar beneden. Ik trek mijn schoenen en jas aan en wil de deur uitlopen.
"Abbeline, ik wil niet dat je weer het huis uit gaat zonder gegeten te hebben" hoor ik mijn moeder achter me zeggen. Ik zucht en draai me om. Ik loop naar de keuken en werk snel een broodje naar binnen. Dan valt mijn oog op iets in de keuken.
"Zijn dat mijn auto sleutels?" vragend kijk ik mijn moeder aan. Mijn auto heb ik niet kunnen gebruiken de laatste dagen. Aangezien de wielen stuk waren.
Ze knikt blij.
"Is hij gemaakt!?"
"Jepp, gisteren"
Ik gris de sleutels van het aanrecht en druk een kus op mijn moeders wang.
"Bedank mam, nu hoef ik niet meer met die klote- uhh , stomme bus"
Ze glimlacht. "Ga nu maar"
Ik knik en loop richting de deur.
"Dag mam!"
-------------------------------------------
Als ik op school aankom staat Lana al te wachten.
"Hey!" roep ik. Lana komt snel naar me toe lopen en duwt me richting een rustig plekje. Verbaasd laat ik het over me heen komen.
"Ik heb groot nieuws!" roept ze. Ik kijk haar vragend aan.
"Ik....-" begint ze "Heb... een date!"
Mijn ogen worden groot.
"Wowowowowwow" zeg ik. Lana lacht. "Met wie?!"
Lana grijnst maar zegt niks. Ik weet genoeg.
"James??". Lana knikt. Enthausiast klap ik in mijn handen. Lana heeft al zeker 3 jaar een crush op hem.
James is een jongen hier niet op school. Al hoewel veel mensen hem wel kennen. Hij heeft wel eens bij ons voetbalteam ingevallen.
Ik slaak een klein gilletje en Lana lacht nog breder. Ik zie dat een paar mensen ons raar aankijken. oeps
"Wanneer?"
"Morgenavond"
"Hoelaat?"
"Zou hij nog smsen"
"Waar?"
en toen bleef het even stil. Ik kijk Lana afwachtend aan. Ze haalt even diep adem voor ze antwoord geeft.
"Calum Hood geeft een feest morgen...."
Mijn ogen worden groot. Ik schud mijn hoofd. "Nee toch..." Maar Lana knikt van ja. Oh god. Calum's feesten staan om veel dingen bekent. Slechte dingen in mijn ogen. Lana pakt mijn arm.
"Je kan ook komen?"
"HA!" lach ik.
"Wat?" verbaasd kijkt Lana me aan.
"Wat? Het was geen grap?" Lana schudt haar hoofd. "Nou mooi niet!"
"Maa-" begint Lana.
"En waag het niet om te gaan slijmen, ik ga NIET!"
"Ok".
"Ok".
"Ik moet naar de les".
"Ga dan" zeg ik. Lana grinnikt en geeft me een knuffel. Ik glimlach. "Ciao".
Lana loopt weg en ik bedenk me dat ik ook les heb. Ik loop snel de gang door richting mijn lokaal. "Hey" hoor ik ineens achter me. Ik draai me om en zie een grijnzende Luke. "Hey" zeg ik. Ik wil weer doorlopen maar Luke pakt mijn arm. "Waar ga je heen?" vraagt hij. Hij trekt een wenkbrauw op.
Ik kijk hem niet begrijpend aan. "Naar de les?"
Luke lacht even. "Abby-" begint hij. Rillingen lopen over mijn lijf lopen als hij mijn naam zegt, "-dat is toch echt de andere kant op". Ik frons mijn wenkbrauwen. Huh? "We hebben Engelse literatuur". maakt Luke het af. Ik word rood. Hoe kan ik nou weer verkeerd lopen?! Ik zit hier al 5 jaar op school!
En toen pas realiseerde ik me dat Luke zijn hand nog steeds op mijn arm ligt. Ik kijk ernaar en dan lijkt Luke het zich ook te bedenken. Hij haalt zijn arm weg en ik haal opgelucht adem. Het blijft even stil.
"Kom-" zegt Luke uiteindelijk. "Als we nog op tijd willen komen moeten we toch echt nu gaan". Ik knik en samen lopen we naar de les.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HEYEHEYHEYEHEY ! ♥♥♥♥♥♥
Tijdje geleden dat ik heb upgedated maar het word vanaf nu sneller. Zeker vandaag want er komt een double update. Ik heb ondertussen ook een cast gemaakt. Die als het goed is hieronder te zien is. ENN een foto van Abby die je vast in het begin al gezien hebt :)
Vertel me wat je vind! Geloof me, daar heb ik wat aan :)
Vote&comment! ♥
kisss
Wendy
JE LEEST
Once again
Romance"Ik ben rijk, aanvoerder van het voetbal team, de populairste jongen hier op school, en elk meisje op school aanbidt me....." "Dus?" "Dus..." Er verschijnt een irritante grijns op zijn gezicht "hoe moeilijk kan het zijn?" Luke Hemmings heeft alles...