♬ hoofdstuk 4

899 83 8
                                    

P.O.V Abby

"Je rijd met mij mee" zegt Luke ineens. Verward kijk ik hem aan. "Hij staat daar" Hij wijst naar zijn blauwe sportauto. Mijn ogen worden groot.

"Vind je dat niet, uh vervelend?" vraag ik. Luke schudt zijn hoofd.

"Hoe moet je anders thuiskomen?" zegt hij. Ik glimlach moeizaam en loop achter Luke aan richting de auto. Ik loop naar de zijkant van de auto en ik stap in. Luke zit niet veel later naast me en al snel rijden we het parkeerterrein af.

***

Niet veel later staan we keurig voor mijn huis.

"We zijn er!" zegt Luke. Ik draai me naar hem om en glimlach even.

"Dankje"

Luke glimlacht terug. Ik doe de autodeur open. En net op het moment dat ik uit wil stappen, knal ik keihard met mijn hoofd tegen het dak van de auto.

"Shit!" floep ik eruit. Snel wrijf ik met mijn handen over de pijnlijke plek. De tranen springen in mijn ogen maar ik kan ze nog snel wegslikken.

Luke lacht. Maar zodra ik me omdraai stopt hij.

"Gaat het wel?"

Ik rol mijn ogen.

"Ja prima, dat zie je toch!" roep ik en ik spring de auto uit en knal de deur achter me dicht.

Ik hoor dat Luke achter me zijn autoraam opendoet. "Pas je wel op waar je loopt met die mooie benen van je"

Ik word rood en snel loop ik door naar mijn voordeur. Zo snel ik kan draai ik hem van het slot en spring ik naar binnen. Met een zucht sluit ik de deur en niet veel later hoor ik de motors van Luke's auto wegrijden. Thank god.

Tot mijn grote vreugde zie ik dat er niemand thuis is. Eindelijk even rust. Ik laat mijn tas op de grond vallen en loop naar de keuken.

Ik pak wat te drinken en loop naar de woonkamer. Ik plof niet veel later op de bank neer. Ik haal mijn telefoon uit mijn zak en bel Lana.

"Abby!"

"Lana" ik glimlach.

"Hoe was je dag?"

"Te lang-" zeg ik met een overdreven zucht. "Maar je werd ineens ziek?"

"Yess... hoofdpijn"

"Mazzel" grinnik ik.

"Rot op" zegt Lana.

"Maar Lana? Kan ik morgen met jou mee rijden?" Vraag ik haar.

"Tuurlijk! Ik haal je wel op! Wat is er met je auto?"

"Queen b is er mee bezig geweest". Zucht ik.

"Wat ee-"

"Bitch? Drollendraaier? Anuslikker?" zeg ik snel. Ik hoor Lana lachen.

"Je kan gedachten lezen!"

"Ja, ik kan dus nog wel íets". Zeg ik.

"Niet zo pessimistisch hè! Tot morgen ik ga nog even slapen"

En na dat we elkaar gedag hebben gezegd druk ik haar weg. Ik val neer en ga eens lekker liggen op de bank. Het is nog maar dag 1 van school en ik heb nu al zin om het hele jaar thuis te blijven. Ik ben al mijn hele school leven ontzichtbaar, iets waar ik ook nog eens verdompt goed in ben, en dat laat ik mooi niet verpesten door hém. Ik zucht nog eens even diep en sluit dat even lekker mijn ogen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY

update :)

Vertel me wat je er van vind!

en vergeet natuurlijk niet te voten!

xx

Wendy

Once againWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu