(9) Διαταραχή Ταυτότητας

50 19 10
                                    

Το απόγευμα είχε επιτέλους φτάσει.Η Ελπίδα είχε προετοιμαστεί επιτέλους ψυχολογικά για αυτό που επρόκειτο να κάνει:να δει την ψυχολόγο της μετά από καιρό.Το βλέμμα αμηχανίας που υπήρχε στο πρόσωπό της πριν από μία εβδομάδα, όταν έκλεισε το ραντεβού τηλεφωνικώς, είχε αντικατασταθεί με ένα βλέμμα σιγουριάς.Υπό κανονικές συνθήκες δεν θα την άγχωνε τόσο το γεγονός ότι θα πήγαινε να δει την ψυχολόγο της, την οποία συμβουλευόταν για ποίκιλα θέματα, όμως αυτή τη φορά τα πράγματα ήταν πιο σοβαρά...

Η κατάσταση στην οποία βρισκόταν έμοιαζε να είναι σοβαρό ψυχολογικό πρόβλημα, το γεγονός ότι το βράδυ φερόταν σαν να είναι ένας άλλος άνθρωπος και το πρωί δεν θυμόταν τίποτα δεν ήταν καθόλου φυσιολογικό!Τίποτα δεν θα ήταν ίδιο μετά το συγκεκριμένο ραντεβού γιατί ενώ όλοι της φέρονταν σαν να είναι ένας φυσιολογικός άνθρωπος με οικογενειακά προβλήματα, θα την αντιμετώπιζαν σαν να είναι τρελή... Όπως ο Παύλος... Μόνο ο Κωνσταντίνος τη σεβόταν!



"Με λίγα λόγια,σύμφωνα με όσα είπες,κατά κάποιον τρόπο αλλάζεις προσωπικότητα το βράδυ και μόλις έρθει το πρωί αποκτάς ξανά την προσωπικότητα που ήδη έχεις."συμπέρανε η ψυχολόγος.

"Αυτό ακριβώς,όμως θα ήθελα να μου πεις τι ακριβώς συμβαίνει,όσο σοβαρό και να είναι!Αρχικά δεν μπορούσα να το δεχτώ,όμως τώρα είμαι έτοιμη να το αντιμετωπίσω!"είπε αποφασιστικά η Ελπίδα.

"Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα αυτό που συμβαίνει να οφείλεται σε μία διαταραχή που ονομάζεται διασχιτική διαταραχή ταυτότητας ή αλλιώς διαταραχή πολλαπλής προσωπικότητας.Η συγκεκριμένη διαταραχή οφείλεται συνήθως σε παιδικά τραύματα, όμως εμφανίζεται και σε απλούστερες μορφές,οι οποίες οφείλονται σε θέματα κοινωνικής αποδοχής.Λογικά η μορφή με την οποία η διασχιτική διαταραχή εμφανίζεται σε εσένα ανήκει στις απλούστερες μορφές."

"Ακόμα και έτσι όμως, είναι κάτι σοβαρό!Τι πιθανότητες έχω να το αντιμετωπίσω;"ρώτησε η Ελπίδα ανήσυχη.

"Από τη στιγμή που η διαταραχή εμφανίζεται σε απλούστερη μορφή,οι πιθανότητες να ξεπεράσεις το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι πάρα πολλές!Συνήθως η θεραπεία για τη συγκεκριμένη διαταραχή είναι η ψυχανάλυση, η οποία στοχεύει στο να μπορέσεις να ενώσεις τις δύο προσωπικότητές σου σε μία.Όμως επειδή δεν είναι της δικαιοδοσίας μου να κάνω επίσημη διάγνωση για μία διαταραχή, θα σου δώσω τη διεύθυνση ενός ψυχιάτρου που ξέρω ώστε να κάνετε μαζί την ψυχανάλυση που χρειάζεται! "

"Τι να πω,ελπίζω να τα καταφέρω!"είπε η Ελπίδα έχοντας κάποια απογοήτευση στη φωνή της.

"Σε τέτοιες περιπτώσεις η επιτυχία της θεραπείας εξαρτάται από την δική σου θέληση.Τώρα μπορεί να νιώθεις αμηχανία και απογοήτευση από τη στιγμή που σου προτείνω να επισκεφτείς έναν ψυχίατρο, καθώς επικρατεί η άποψη ότι η επιστήμη της ψυχιατρικής συνδέεται με την τρέλα και ότι όσοι απευθύνονται σε αντίστοιχο ειδικό είναι τρελοί! Για αυτόν τον λόγο πρέπει να ξεχάσεις οποιοδήποτε στερεότυπο σε κάνει να σκέφτεσαι αρνητικά, όχι μόνο γιατί δεν θα σε βοηθήσει, αλλά και γιατί δεν ισχύει! "

Μια εβδομάδα αργότερα η Ελπίδα επισκέφτηκε τον ψυχίατρο που της σύστησε η ψυχολόγος και αφού είχε επίσημη διάγνωση για το πρόβλημά της, ξεκίνησε την ψυχανάλυση.Στον Παύλο δεν είχε πει τίποτα εφόσον ο ίδιος δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να τη ρωτήσει! Ήταν ήδη δυσπρόσιτος και απόμακρος, συχνά της μιλούσε απότομα, βαριόταν να συζητάει μαζί της και έφευγε συχνά από το σπίτι. Αν μάθαινε ακόμα ότι η Ελπίδα διαγνώστηκε συγκεκριμένα με διαταραχή πολλαπλής προσωπικότητας, θα της φερόταν πολύ άσχημα! Η Ελπίδα ήταν απόλυτα πεπεισμένη για μια τέτοια εξέλιξη...

Εκτός από την αντίδραση του Παύλου, φοβόταν και την αντίδραση των παιδιών της για προφανείς λόγους... Μόνο στον Κωνσταντίνο μίλησε, ο οποίος δεν έπαψε ποτέ να τη στηρίζει. Δεν έπαψε να την αγαπάει και να νοιάζεται για εκείνη! Επομένως, πήγαινε στις συνεδρίες με τον ψυχίατρο κρυφά από όλους και ο μόνος που το γνώριζε ήταν εκείνος! Ο Κωνσταντίνος όχι μόνο δεν μίλησε σε κανέναν, αλλά και στάθηκε στο πλευρό της, δείχνοντάς της την αγάπη του κάθε στιγμή. Κάθε φορά που την πλημμύριζε απαισιοδοξία, ο Κωνσταντίνος προσπαθούσε να την παρηγορήσει.Όποτε επέστρεφε από κάποιο ραντεβού με την ψυχολόγο ή με τον ψυχίατρο, ενδιαφερόταν να την ρωτήσει τι έγινε.Χάρη σε εκείνον η Ελπίδα συνειδητοποίησε ότι η αγάπη ενός ανθρώπου φαίνεται περισσότερο στις δύσκολες καταστάσεις!

<<Εκείνοι που αναγνωρίζουν την αξία της ψυχής, είναι εκείνοι που επιλέγουν να χαράξουν τη δική τους πορεία στη λεωφόρο των χαμένων ονείρων!>>

Λεωφόρος των χαμένων ονείρων #SBC18#TYS18Onde histórias criam vida. Descubra agora