لقد حان الوقت ان يموت احداً غيري ..؟؟
فهذا العام انا قد زهقت روحي كثيرا ولكن من سيموت غيري ..؟؟
أعتقد انه لا يوجد علي وجه الارض من هو احق بالموت اكثر من هذا الكلب الظالم صالح ، ولكنني سأكون ارحم منه ، سأقتله مرةً واحدة ، فأنا قُتلت مئات المرات ، مع كل نظرة بغيضة من عيون احدهم اموت معها ، وأنا لم ولن أكن استحق هذه النظره فأنا ...
"لست عاهرة"اتخذت دنيا قراراً بقتل صالح ..!!
ولم تفكر فيما بعد قتله فالمهم لها هو قتله ثم يحدث لها ما يحدث فهي لم تعد تبالي بأي شئ ..!وبدأت في مراقبة كل تحركاته من خلال محطات التلفاز فهو اصبح من مشاهير المجتمع ..!في فيلا اشهد ...
العلاقة بين أشهد ومهرة تحسنت ولو قليلا وبدأ يتعامل معها ويكلمها ولكن هذا لا يمنع وجود شرخ بينهم ولن يلتئم هذا الشرخ الا بعد مرور وقت او حدوث تغيرات تجعله يصفح عنها ..؟
ومن جهة اخري تفكر مهرة في إيجاد اي طريقة تحدث بها دنيا حتي تقص عليها كل الحقيقة وتوضح لها ان أشهد مظلوم مثلها وان كان لم يظلم احداً مثلها ، وتحاول ان تعتذر لها عن كل ما بدر منها لعلها تسامحها ...؟؟صالح : ازيك يا حبيبتي ، هو انا لازم أرن عليكي عشرين مرة عشان تردي عليا ..؟؟
مبترديش ليه ..؟؟مهرة : عاوز ايه يا صالح تاني ..؟؟
صالح : وحشتيني اوي يا مهرة وانا زعلان منك
عشان سيبتيني امشي من الفيلا ومجتيش معايا بس انا مسامحك ومقدر ان حبك لأخوكي هو اللي خلاكي تفضلي جنبه ، ومستنيكي عشان تيجي تعيشي معايا في بيتي ..؟ مع جوزك حبيب عمرك
صالح ..؟؟مهرة : لا يا صالح خلاص مبقاش ينفع نعيش مع بعض تاني ، بعد اللي انت عملته في اخويا وفي دنيا ، انا مبقاش عندي ثقة فيك وعمري مهحس معاك بالأمان ..!!
انا كرهتك يا صالح انت فاهم ..؟ كرهتك ..!!
وياريت تطلقني وننفصل بهدوء ..؟صالح : عاوزه تسبيني يا مهره ..؟؟
بس انا مش هسيبك ..؟
مش هسيبك غير لما اخد حقي ..؟مهره : حقك ..؟؟
حق ايه اللي انت عاوزه مني يا صالح ..؟صالح : حقي في ثروة ابوكي ..!! عمي
انا ساعدته كتير في ثروته دي ولو عاوزاني اطلقك
يبقا لازم اخد حقي الأول ..؟؟أغلقت مهره الهاتف مع صالح بعدما طرق الباب الدكتور الذي كان يعالج والدها قبل موته ..؟؟
الدكتور : ازي حضرتك يا مدام مهرة والبقاء لله في الحاج فريد ربنا يصبركم ..
مهره : شكرًا يا دكتور
الدكتور : الدكتور أشهد موجود عشان أعزيه لاني كنت مسافر ولسه راجع ومحضرتش العزاء للاسف ؟؟
مهره : اه موجود يا دكتور اتفضل استريح وانا هناديلك عليه حالا .. بعد أذنك
اشهد. : ازي حضرتك يا دكتور
أنت تقرأ
لست عاهرة - الكاتب محمود زغلول (الروايه بعد التعديل)
Romanceجميع حقوق الملكية تخص الكاتب محمود زغلول https://www.facebook.com/mahmoud.zaghloul.5680 من خارجها تكاد تكون صنم ضعيف لا يتحرك لا ينطق لا يشعر لا يبكي ، فقط مجرد حطام يجلس علي كرسي خشبي ...!!! ولكن من الداخل ..؟؟ تتحرك وبقوة .. تكسر .. تحرق ..تحطم...