{2}

252 25 4
                                    

POV Amy

Ik word nu echt nerveus. "Elise, ik meen het! Wat is er aan de hand?" Ze lijkt terug tot zichzelf te komen en legt uit:"We zitten niet in dezelfde klas." "Ja, ik vind het ook jammer. Maar wat is er met de klas zelf? Ik zie aan je dat er iets niet klopt." Zenuwachtig antwoordt ze:"Ok dan. 3ec5E is een klas waar bijna alle leerlingen vrouwenlopers en trutten zijn. Behalve een paar arme sukkelaars die erbij worden gezet, zoals jij dus dit jaar." Ik kijk haar geschokt aan. Ik zit dus in een klas met bijna allemaal trutten en players? En dat ook nog eens zonder Elise! Dit word nog een moeilijk jaar.

~ volgende dag ~

Ik word wakker geschud. Langzaam rek ik me uit. "Opstaan luilak, binnen 10 minuten begint de eerste les." Ik ben meteen klaarwakker. Snel ren ik naar de badkamer. In mijn ooghoek zie ik dat Elise al klaar is. Ze heeft een zwarte jurk tot net boven haar knieën aan en haar haar heeft ze in een paardenstaart samengebonden. Tenslotte heeft ze nog zwarte ballerina's aan. Snel douch ik me en maak me dan ook klaar. Ik doe een citroengele jurk tot net onder mijn knieën aan. Mijn haar laat ik los hangen en ik doe gele ballerina's aan met een kleine hak. Beneden proppen we een boterham in onze mond en dan gaat de bel. Ik zoek mijn klas op en ga dan langzaam naar binnen. Alle ogen zijn op mij gericht. Wat haat ik dit. Begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het niet leuk om op te vallen. Ik sta graag in de spotlights met zingen of dansen, maar opvallen? Nooit van mijn leven!

POV Ash

Ik heb gehoord dat de enige nieuwe van de hele school bij ons komt te zitten. Heel mijn groepje zit verwachtingsvol naar de deur te kijken, inclusief ik. Als laatste komt ze binnen. Wow, she's hot! Zij zal de mijne worden! Daar zal ik voor zorgen. Ook meneer Verduld heeft haar opgemerkt. "Hallo, jij bent vast de nieuwe leerlinge. Stel je maar voor." Ze loopt naar voor en zegt dan:"Hoi, ik ben Amy. Mijn hobby is dansen. Ik hoop voor ons allemaal dat het een leuk jaar word." Dan loopt ze terug naar haar plaats alleen, achteraan. Ze heet dus Amy. Ze is wel wat aan de lieve kant. Tijdens de wissel van klaslokalen loop ik naar haar toe en doe alsof ik tegen haar bots. "Kun je niet uitkijken, jong?" Het is dus een lief, maar pittig meisje. Daar houdt elke jongen van. Ik ben van plan om haar voor me te winnen. Wacht maar af. Jammer genoeg gaat het idee om langs haar te gaan zitten al mislukt wanneer ik zie dat Liv, een van de 3 enige lieve meisjes met pit (zoals Amy en Joyce en dus geen trut, zoals de rest van de klas) naar Amy toe loopt. Volgens mij gaan dat de beste vriendinnen worden. Ze hebben veel gemeen, ook hun hobby.

POV Amy

Ik zie dat er een meisje naar me toe komt lopen. Ze ziet er anders uit dan die trutten. "Hoi, ik ben Liv. We hebben veel gemeen. Mag ik naast je komen zitten?"vraagt ze lief. "Hoi Liv, natuurlijk mag dat." "Ik wil je na de lessen iets laten zien, een verrassing.Dus wacht dan op me." Vragend kijk ik haar aan. Wat zou ze me willen laten zien? Zou het iets met me te maken hebben? Maar dan komt die jongen van daarstraks naar ons toegelopen. Oh nee toch, waarom laat hij me niet met rust. Je ziet zo aan hem dat hij een player is, net als de andere jongens.

Gevallen voor jou?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu