CHAPTER 20 ❤ LIARS

37 4 28
                                    

Pagi-pagi macam ni tak adalah ramai sangat yang turun pergi taman. Adalah beberapa warga tua bersama keluarganya berada di situ. Dua tiga orang budak-budak main lari-lari. Haha.

Sooyoung dan Yoongi duduk di sebuah kerusi panjang yang terletak di satu sudut di taman tersebut. Masing-masing termenung jauh. Ada beberapa orang nurse menoleh-noleh ke arah mereka. Orang hot la katakan. 🔥🔥🔥

Almaklumlah, bila cerita dah terbongkar, pasal perkahwinan Sooyoung dengan Yoongi, memang heboh jugaklah satu hospital tu. Siapa sangka kan? Hahaha dahlah macam anjing dengan kucing. Tup tup jadi husband and wife pulak. 😂

Anyway, melepas lah siapa yang berimpikan nak jadi wife Yoongi. Haha. Sebab Yoongi dah dimiliki ya. 😝 Ramai jugak yang frust tertonggeng sebab ramai ambil cuti time berita baru tersebar tu. Muahaha. Semua pakat nak tenangkan diri ke apa. 🙊

Yoongi menarik nafas perlahan. Ada benda dia nak bincang dengan Sooyoung. Dia dah fikir dah apa kesudahan perkahwinan dia dengan Sooyoung.

Yoongi menoleh sedikit ke arah Sooyoung yang berada di sebelah kanannya. " Awak cintakan Jinhwan kan? Kata Yoongi memulakan bicara.

Sooyoung sedikit tercengang sebab tiba-tiba terus kena tanya soalan. Haha. Tapi tak lama kemudian dia faham akan soalan Yoongi.

Sooyoung senyap buat beberapa saat. Dia tengah fikir ayat untuk jawab soalan Yoongi tu.

" Hemm, betullah. Saya tahu dari dulu lagi Jinhwan cintakan awak. Saya boleh nampak dalam mata dia." Tambah Yoongi lagi.

Sooyoung masih senyap. Dia tengah berfikir. Bagus juga kalau Yoongi fikir macam ni. Tak perlulah dia nak serabut kepala fikir pasal perasaan Yoongi kalau dia tahu yang sebenarnya cinta Sooyoung dah beralih arah.

Biarlah. Biarlah Yoongi anggap yang Sooyoung masih cintakan Jinhwan. At least, benda tu tak membebankan Yoongi. Kang, kalau terus terang cakap cintakan dia, serabut pulak kepala Yoongi. Yelah, orang dah benci kita kan. Sob sob. 😢

" Well, awak jangan risau. Saya akan tunaikan janji saya untuk lepaskan awak lepas saya sembuh." Kata Yoongi sambil memandang ke arah Sooyoung.

Sooyoung terpaksa mengalihkan pandangannya ke sebelah kanan menghadap beberapa batang pokok daripada menghadap Yoongi. Entahlah. Dia rasa sedih sangat bila Yoongi kata macam tu. Tak semena-mena air mata dia mengalir. Cepat- cepat Sooyoung mengelap air matanya sebelum Yoongi perasan.

Sooyoung memandang semula ke arah Yoongi. "Okay." Balas Sooyoung perlahan. Dia pon tak tahu nak bagi reaction apa sebenarnya. Hmm. Macam mana ni. Sekarang, lagi - lagilah dia percaya yang dia memang sayangkan Yoongi. Dia tak sanggup kehilangan Yoongi.

Tapi, ini mungkin jalan terbaik buat dia dan Yoongi. Sooyoung akui, dia memang seorang isteri yang kejam. Jadi untuk apa dia masih nakkan Yoongi kalau sebenarnya Yoongi lagi layak bersama dengan perempuan yang jauh lebih baik dari dirinya?

Yoongi perasan akan riak wajah Sooyoung yang tidak ceria. Biasanya, kalau cakap je pasal Jinhwan, mesti Sooyoung happy. Tapi ni tak pulak. Pelik~

"Hmm, anyway, awak tak perlu kot tiap-tiap hari datang jaga saya. Saya pon dah makin sembuh. Lagi pon, mesti awak benci nak jaga saya kan." Ujar Yoongi lagi.

Automatik Sooyoung memandang ke arah Yoongi. "No. I dah promise pada mummy yang I akan jaga you sampai sembuh. So you tak payahlah nak lari dari I pulak." Balas Sooyoung laju. Well, keras kepala Sooyoung tak boleh bawak bincang oh.

Terdiam Yoongi mendengarnya. Dia nak cakap apa lagi kalau Sooyoung si keras kepala dah kata macam tu. Alamatnya ikut jelah. Kahkahkah.

Alah Yoongi, dapatlah kau manja-manja sikit dengan Sooyoung sebelum berpisah dengan dia. 😏😚

STEALER [Malay Fanfic]Where stories live. Discover now