Kapitola 3.

153 10 1
                                    

Kanálem se rozléhalo šplouchání odpadní vody, kterou probíhal malý kluk. Zrychleně dýchal, to zapříčinilo, že ho cokoliv muselo slyšet, pokud to nebylo úplně hluché. Dýchal tak z části, kvůli námaze při běhu ve vodě, a zčásti protože měl strach. Ten se totiž objevil hned po tom co se ocitl v kanálu. Uvědomoval si že jde do neznáma a šance, že se dostane ven je velmi malá. Možnost, že najde to, co hledá je malá, odhodlání ale velké.

V podrostu se krčili čtyři kluci. Schovávali se před dvojicí kluků která si hrála na potoku. Byli o něco mladší než ti v podrostu, ale jedině tak o dva roky. Ale mezi těmi v keřích byl taky jeden mladší.

„Victore, ty jdi doleva. Obklíčíme je. Krkavče, ty napravo.“ rozkazoval Henry Bowers. To máme tři ze čtyřech.
„Ten vysokej je ten Kokot Kokta. A ten astmatik?“ zeptal se čtvrtého člena, toho mladšího.
„Edward Kaspbrak.“ odpověděl.
„Dobře,“ zasmál se Henry. ,,Vy jděte, Richie ty půjdeš se mnou. Chci si tě vyzkoušet.“

Victor a Krkavec se rozešli na své strany. Velmi potichu nášlapovali a když udělali nějaký hluk, šumění vody ho přehlušilo. Zaujmuli formaci trojúhelníku kterou Henry rozkázal. Bill s Eddiem do doby kdy se na ně šikanátoři rozběhli, nic nevěděli. Pak bylo už pozdě.

Victor chytil Eddieho zezadu. Držel mu ruce. Eddie se tolik nevzpíral takže ho udržel. Násilný Krkavec skočil na Billa a  zaklekl ho. Bill se vzpíral hodně. Krkavec koleny tlačil na jeho žebra. Rukou mu připlácl hlavu k zemi. Tak aby se mohl kouknout jak z keře vychází Henry s Richiem za sebou. Bill věděl  že Richie ho nenávidí, ikdyž nevěděl úplně proč. Ale nechápal jak se mohl přidat k Bowersovi. Bill se začal více vzpírat.

„Koukej Toziere, a uč se.“ mrkl na Richieho. „Do teď jsme tě kvůli bratroj nechali, s tím teď nepočítej. Zaručím ti, že tyto prázdniny si užiješ“ usmál se Henry.

„Homo“ šklebil se Richie
„Zapoměl jsem zmínit abys mlčel?!“ zavrčel Henry aby Richieho umlčel. Tozierovu pusu moc věcí nezastaví ale Henrymu se to zjevně povedlo.

„Copak jste tu dělali, buzny?“ zařval Krkavec Billovi do ucha.
„S-s-slez ze mě i-idiote!“ rozkoktal se Bill.
„Ř-ř-ř-řekls něco B-b-b-bille?“ napodobil Henry jeho koktání.

„Richie, rozkopej tu 'přehradu'“ rozkázal Henry a vyšel k jeho obětím. Richie i přes respekt k Bowersovi zůstal stát, zvědavý, co udělá. Nejdřív šel k Eddiemu, ten sebou škubal. Pouze si ho prohlídl a zamířil k Billovi na zemi. Richie znejistěl. Bill se přestal zmítat a koulal na Henryho boty, jak se přiblížují. Zastavil se u hlavy ležícího. Bill ji trochu zvedl a flusl na mu k nohám. Henry se zasmál a kopl Billa přímo do obličeje.
„Slez z něj!“ zařval na Krkavce který na Billoj klečel. Bill ztratil vědomí. Z nosu mu tekla krev. Eddie začal špatně dýchat, bál se o svého přítele a astma na to špatně reagovalo. Richie radši doběhl k přehradě a začal ji ničit, u toho se stále ale koukal na děj vedle. Henry si roznožně stoupl nad omráčeného Billa. Otočil ho na záda, Richie přestal kopat.
„Vzbuď se sráči, vzbuď se!“ zařval Henry držíc hlavu Billa.
„Vzbuď se!“ zařval znovu. Richie i Ed přemýšleli jestli ho nechá když se nevzbudí.

Řasy se zachvěly a Billovi se vrátilo vědomí. Ostatní to zjistili až když Bill kopl Bowerse mezi nohy a odstrčil se. Dostal se ze sevření a utíkal k Victorovi. Strašně se mu točila hlava ale trefil si a dokonce ho schodil k zemi. Eddie se mu vytrhl a odběhl co o kus dál, do 'zóny bezpečí'. Po Billovi se opět vrhl Krkavec.

Henry vyrazil po Eddiem. Srazil ho k zemi. S úšklebkem se otočil na Billa.
„Jen si vychutnej kamarádovo utrpení“ zasmál se. Podržel si Eda u země a začal ho kopat do břicha. Bill pokřikoval ať toho nechá. On po chvíli dokonce i přestal. Přešel k Billovi.

„Richie, pojď si kopnout“ křikl na kluka stojícího u rozkopané přehrady. Přešel ke svíjejícímu Billovi. Bylo mu líto toho kluka. Napřáhl nohu a kopl. Bylo to ulehčující. Napoprvé nekopl moc velkou silou. S každým dalším kopem  ale sílu zvyšoval. Kopal a kopal a  kopal...... Pak otevřel dosud zavřené oči. Uviděl Billa. Zarazil se. Věděl, že tam leží ale do teď si úplně neuvědomil co dělá. Odstoupil od něj. Slyšel Edovo sípání.

„Tady jsme skončili, jdeme“ zavelel Henry. Všichni včetně Richieho doběhli pryč. Bill se zvedl a namáhavě se belhal k Eddiemu.

„Pšš, klid. Vše je vpořádku. Už jsou pryč.“ objal ho v pokusu ho uklidnit, a ne jen jeho. I Bill byl velmi otřesený. Eddie stále lapal po dechu. Bill sáhl Edovi do (kalhot) ledvinky a rychle vytáhl (ehmm) respirátor. Ed si ho vzal, zatřepal a stříkl si zázračný plyn do úst. Respektivě nestříkl. Respirátor byl prazdný. Ed se začal třást. Záchvat.
„Ne ne ne... Noták. Eddie klídek. To zvládneš. Klid. Jen klid." pokoušelse ho uklidnit.
„Ehmm, mohu pomoci?“ zeptal se zezadu někdo. Bill se vylekaně otočil. Uviděl objemného kluka. Zhruba stejně starý jako oni. Už ho někdy viděl.

„A-a-ahoj, jsem B-bill Denbrough. A t-tohle je Eddie Kaspbrak. Má astmatický záchvat a prázdný respirátor. Bez něj může u-u-u-...' představil se a teď se snažil vyslovit to jedno slovo ale prostě to nešlo.
„Umřít?“ doplnil ho kluk. Bill přikývl a znovu se podíval na na Eddieho.
„Já jsem Ben Hanscom, ten nový“ představil se tedy Ben. Bill zase přikývl.
„Mohl bys tu s ním z-zůstat? Jel bych pro nový respirátor“ zeptal se naléhavě Bill. Ben kývl. Bál se že mu tu umře a bude to jeho vina, ale větší pravděpodobnost že umře když nenechá Billa odjet.
„Dobře“ přešel k malému chlapci.
„D-dík" Bill vyběhl pryč. Byl skoro u Stříbrňáka když ho něco chytlo za rameno.
„C-co?! Co to děláš? Pusť mě!“ Bill se vytrhl Richiemu a prchal ke kolu. Všiml si že ho tam měl i Richie a asi i Ben.
„Ne! Počkej, prosím počkej!“ volal za ním. Bill rychle nasedl na kolo a tryskově se rozjel směrem k lékárně, která je na druhé straně města. Richie jel za ním. Bill šlapal jako o závod. Richieho nechal daleko zasebou. Užíval si vítr ve vlasech.
„Hyjé Stříbrňáku!“ zařval přes ulici. Lidi na něj koukali jak na blázna. Řvali že se zabije, on je ale neposlouchal. Jel dál a užíval si jízdu na novém kole. Záhýbal ulicemi, vyhýbal se autům, předjížděl ulice. Ani jednou za sebou Richieho neviděl. Co tam dělal? To tam čekal? Po tom co nás s tou bandou přepadli? Měl spoustu otázek, ale žádné odpovědi. Dojel k lékárně. Stříbrňáka dal do stojanu a vběhl dovnitř. Šel rovnou k pokladně a žádal náplň do respirátoru.
„Bille počkej, prosím“ Richie lapal po dechu. Tomu ale šluknout z respirátoru nedá.
„2 dolary prosím“ pan Clark mu podal krabičku. Bill sáhl do kapsy, nic. Richie plácl na pult ty dva dolary a Billa chtl za ruku a táhl ven. Bill se mu snažil vytrhnou. Vzbuzovalo to v něm strach a vzpomínku na Lada.
„Co je?!“ vyjekl rozrušený Bill když byli venku.
„Nojo.... To jsem nedomyslel, nevím co říct“ sklopil hlavu.
„T-to je a-asi poprvé“ odsekl Bill a šel ke kolu aby se dostal zpět k Eddiemu.
Richie už nic neřekl a Bill rychle odjel. Jeho chování ho zarazilo ale neměl čas na to myslet.

Když dojel k Eddiemu dal mu šluka a všichni si navzájem poděkovali. Pak k nim přiběhl vylekaný Stanley, celý se třásl ale odmítal říct proč. Ed s Billem mu řekli co se stalo. Tento den se Ben stal jejich přítelem.

Kruh se postupně plní, HIHIHI!“

Sbohem Bratříčku [bichie] Kde žijí příběhy. Začni objevovat