Aku tersedar dari tidurku yang nyenyak selepas tedengar bunyi jam loceng yang agak kuat... Hishh bising lah... Ngantok lagi ni... Aku dengan perasaan malasnya bangun dan menuju ke tandas untuk mandi... Usai aku mandi aku turun kebawah untuk menjamah sarapan yang disediakan oleh nenek... Selesai aku makan aku memakai kasut sekolahku dan bersalam dengan tok untuk kesekolah... Mana Zack ni... Lambat lah aku rindu kau ni... Usik hatiku... Hahaha... (Nakalkan aku ni) tengah aku berangan aku terkejut kerana ada org menutup mataku dari belakang... Ni mesti Zack... Kata hatiku Sapa pulak dah ni... Lepas lah... Aku tak nampak... Dia memleraikan tanganya dari mata ku... Aku sangkakan Zack tapi bukan dia... Amirul rupanya... Haah nak apa kau tiba-tiba datang tunggu bas kat sini... Tanyaku dengan keadaan yang agak menyampah... Alahhh saja ja nak teman kau asik Zack je teman... Rasa jeles pulak aku... Kata Amirul... Macam-macam jelah kau ni... Haah tu Zack dah sampai... Aku nampak muka Amirul sedikit berubah ketika Zack datang kearah ku... Ehh Mirul kau pon tunggu bas dekat sini... Apa mimpi kau tetiba datang tunggu bas dengan kami ni... Kata Zack dengan nada memerli si Amirul... Amirul hanya mendiamkan diri... Bas pun tiba aku Zack dan Amirul menaiki bas... (Lupa aku nak cerita siapa Amirul tu... Mesti korang pelik kan tiba-tiba datang Amirul tu... Amirul tu adalah kawan aku masa sekolah rendah lagi.. Tapi aku tak suka sangat dengan perangai dia... Belagak orang kaya... Dulu kami jarang berdegur sapa pun... Tah macam mana tetiba hari ni datang tegur aku... Buang tabiat agaknya...)
Okey berbalik pada cerita............................~~~~~~~~~~~~~……………………
Sedar tak sedar dah 5 bulan aku bersekolah di sekolah menengah... Hubungan aku dan Zack semakin rapat sehingga tak dapat dipisahkan... Sampai cikgu menggelar kami macam belangkas... Mau tak nya dapat gelaran macam tu... Pergi tandas pergi bilik guru pergi perhimpunan pergi rehat... Asik berkepit ja... Sampai cikgu pun dah malas nak kata apa... Tambah-tambah time pergi tandas atau bilik guru... Memang susah kalau pelajar lelaki nak dapat keluar berdua... Tetapi kami cikgu dah tak kisah... Lantak korang lah... Janji balik ke kelas... Bab bergaduh pulak... Zack tak pernah marah aku nak bergaduh ke apa ke tak pernah langsung.. Dia lagi bela aku ada lah kalau aku kena buli ka apa ka... Aku ingat lagi time tu aku kena marah dengan cikgu sebab tak siapkan homework yang diberikan... Dia sanggup pertahan kan aku... Dia sanggup kena pukul dengan cikgu demi aku... Korang nampak tak pengorbanan dia... Hahahaha... Aku hanya diam kan diri je time tu sebab aku takot dia marah aku... Aku biarkan je lah dia kena... Hahahah... Fuhhh selamat aku tak kena rotan... Hahahah jahat kan aku... Kata hati ku... Aku duduk dan diikuti dengan Zack... Aku melabuhkan punggung ku di bangku dan terus aku mencapai tangan Zack.. Takot luka pulak tangan dia sebab kena rotan tadi... Mucul perasaan bersalah dihati ku... Bila tengok tangan Zack bersirat kena rotan... Aku bisik diteling Zack... "Nanti ikot aku balik. Aku nak letak ubat..." Zack hanya tersenyum... Sampai dirumah aku pergi mencari minyak untuk disapukan pada tangan Zack... Sambil aku meletakkan ubat ditangan Zack tetiba Zack bersuara....
Afiq.... Aku nak cakap dekat kau something..... Aku harap kau tak marah aku dan terus berkawan dengan aku.... Kata Zack dengan nada sayu...
Haah cakap lah... Apa... InsyaAllah aku cuba terima apa yang kau cakap... Zack menggengam tanganku dengan kuat....
Dan dia melafaskan satu kalimah yang aku tak dapat lupa sampai sekarang....
AKU DAH LAMA PENDAM PERASAAN NI SEJAK KITA MULA KENAL LAGI... AFIQ... SUDI TAK KALAU AKU NAK KITA JADI LEBIH RAPAT DARI KAWAN... Kata zack...
Maksud kau... Aku kurang faham...
Aku nak kita bersama-sama dengan kau... Aku nak kita jadi pasangan kekasih... Lalu dia mengeluarkan cincin dari kocet seluarnya... Tah dari mana dia beli... Dan menyarungkan pada jari manis aku... Aku hanya keras macam batu... Masih lagi terbang melayang perasaan ku... Dengan tak percaya apa yang aku dengar dari mulut Zack tadi... Zack memberikan satu lagi cincin yang sama bentuk kepada ku... Aku faham maksud dia...
Aku mengambil tangan dia... Dan aku melafaskan...
Okey Zack aku terima kau... Tapi janji jangan hampakan perasaan aku... Jangan buat aku ni macam bahan uji kaji kau... Aku menyarungkan cincin tu juga pada jari manis dia... Btw kt cincin tu ada nama Z❤A dan A❤Z...
Zack mendekatkan bibirnya pada bibirku dan itu lah kali pertama aku bercumbu dengan seorang lelaki... (Nasib tok tak dak... Hehehe... Mana pergi tah.. Balik sekolah tadi terus tak nampak rupa..)
Afiq... Zack janji kita akan bersama sehingga hujung hayat Zack... Zack akan jaga Afiq... Zack akan teman Afiq kemana saja... Zack tak akan sakit kan Afiq... Zack x kan buat benda yang Afiq tak suka... Zack akan sayang Afiq macam nyawa Zack... Dan last Zack janji Zack takkan buat benda yang bukan-bukan dengan Afiq (korang faham-faham lah)
Afiq pun janji dengan Zack... Kita sama-sama jaga relay kita okey... I Love You Zarul Zaqwan
I Love You Too... Afiq Hamizan
Dan tanpa sengaja air mataku mengalir membasahi pipi... Ehh biy kenapa nagis... Jagan nagis... Nanti syg nagis juga... Zack mencium lagi bibirku... Dengan bergitu lama.... (Zack bottom and aku top... Hahaha)
Ehh biy tak nagis... Mata masuk habuk... Cover ku... Heheheh... Okey biy... Syg nak balik... Dah lambat... Nanti mama risau pulak... Okey syg... Jalan hati-hati... Aku tetap pesan walaupun rumah dia hanyalah beberapa tapak... Hahahaha... And lagi satu... Bila pergi sekolah kita cover okey... Hahahaha okey👌👌👌... No problem... Kata Zack...
Aku masuk kedalam bilik untuk merehatkan badan seketika dan melihat cicin yang diberikan Zack... Niat hanya untuk merehatkan badan... Aku tertidur pulak... Aku baring akibat terkejut mengengar jeritan tok... Ya Allah...!!! Dia tidoq baju sekolah pown tak buang... Solat dak lagi ni... Bagun mandi!!! Ehh tok... Terkejut ceq... Hahaha... Pergi mandi!!! Mesti tak solat lagi kan... Aku hanya tersenyum macam kerang busuk😁😁😁... Yee apit p mandi... (Apit tu nama panggilan yang diberikan oleh keluarga ku...)
Bersambung....
Thankz for vote...
Thankz for comment...
Sorry kalau ada typo...
Esk insyaAllah aku publish bab 5 pulak..
Pepe pown thankz sbb sudi tunggu...Byeee... Muahhh syg korang😘😘😘😍😍😍
YOU ARE READING
KISAH HIDUPKU (Complete)
RomanceCerita ini mengisahkan tentang seseorang lelaki yang bernama Afiq Hamizan. Hanya budak kampung dan kisah ini berdasarkan dari kisah sebenar tentang kehidupannya ketika bersekolah. Dan mula berkenalan dengan seseorang. Pada mulanya hanya niat untuk b...