Hye guyss... Sorry kemarin tak sempat nak update bab baru... Busy sikit... Tapi tak pa hari ni aku akan update bab baru... Yee... Selamat membaca...😘😘😘
Tanpa membuang masa aku dan Zack terus mengulang kaji pelajaran, membaca sedikit tips dan membuat soalan-soalan yang diberikan oleh guru disekolah tadi... Aku hanya memerhatikan gerak geri Zack yang dari tadi asik tergaru sana tergaru sini...
"Tak tahu tanya laa"... Kataku pada Zack...
Zack dari tadi fokus mencari jawapan beralih melihat ku.. "A'ah syg tak tahu... Biy ajarkan sikit boleh?" Tanya Zack sambil menyebek...
"Ingat comel ke meyebek macam tu... Sini biy tengok".. Aku membalas kata-kata Zack sambil menarik buku kepunyaan Zack...
"Mana yang tak faham tadi" tanyaku lagi
Zack hanya menunding jari kearah soalan yang dia tak tahu untuk menjawab... Baru soalam no.2 dah tak tahu... Aku hanya menggelengkan kepala...
"Dah mai sini nak ajaq.. Dok sebeik apa... Biy tak marah pun" kataku pada zack...
Zack merapakan badannya kearah ku... Comel je aku perhati dia ni... Hehehe rasa macam nak kiss je pipi tu.. Dah lee comel hensem pulak... Hishh tak tau lah... Tiba-tiba alat sulit ku menjadi keras.. Hahaha ternoty pulak.. Aku mula mengajar Zack dari mula sampai dia siapkan kerja rumah dia.. Zack menyiapkan kerja rumahnya... Aku melihat jam ditangan ku baru pukul 6.30PM... Urmmm awal lagi aku bercakap sendirian...
"Sayang... Awal lagi apa kita nak buat... Homework dah siap" aku mula merengek sambil meraba-raba tangan Zack...
"Biy... Jagan lah nanti sayang stim"... Zack menarik tangannya menutup alat sulitnya yang mula mengeras macam tiang...
"Aii.. Baru raba tangan dah stim.. Biy tak buat apa lagi"... Aku bersuara sambil mengalihkan tangan dia dari alat sulitnya yang telah pun tegang 100%
Zack hanya berdiam diri dan hanya melihat apa yang aku memperlakukan pada dirinya... Aku perasan muka Zack kelihatan sedikit merah mukin disebab kan malu alat sulitnya tegang terlalu awal... Hahaha...
"Alelelele.. Asal merah muka tu tak yah malu lah... Macam kita tak biasa".. Kata ku sambil cuba membuka seluar Zack...
Tapi sayang nya... Aku terdengar bunyi enjin kereta yang mula masuk ke parking kereta... Mama dengan papa dah balik... Tak sempat nak buat pape... Aku hanya memuncungkan mulut ku dah macam itik dah... Hahaha
"Biy.. Jangan mucung macam tu... Syg tak tau pulak mama dengan papa balik awal.. Esok kita study lagi kita buat okey".. Zack bersuara manja cuba memujuk ku...
Aku hanya mengangguk saja mendengar kata-kata Zack tadi... Zack cuba lagi memujuk ku dengan pelbagai cara kiss lah apa lah tapi semuanya aku tepis... Padahal aku tak merajuk pun saja nak tengok cara dia pujuk... Hahaha...
"Assalammualaikum"... Mama memberi salam...
"Waalaikummusalam mama... Jawab ku...
"Ehh adik... Mama ingat adik dah balik... Dah habis study ke?" tanya mama...
"Sudah mama... Memang nak balik dah pun... Nanti takot tok risau pulak".. Aku menjawab pertanyaan mama...
"Zack aku balik dulu lah... Jumpa esok pagi tau" kataku pada Zack
"Haah elok lah tu... Esok papa hantar"... Tambah papa pulak yang mucul dari pintu dengan membawa barang apa tah yang mama beli... Hahaha...
"Okey papa... Adik balik dulu tau papa mama" kata ku sambil bersalam dengan papa dan mama...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hari ni hari pertama peperiksaan akhir tahun... Sekejap je rasa dah setahun dah aku bersekolah dekat sini yang pada mulanya aku memang takot dengan sekolah ni... Hahahaha aku tak pasti kenapa aku takot... Seperti yang dijanji kan semalam papa menghantar kami kesekolah kerana takot kami terlewat... Kadang-kadang bas pun lambat juga...
Dalam perjalan kesekolah kami tidak banyak berborak kerana masing-masing menghadap buku saja...
"Amboiii anak-anak papa ni... Fokus ja... Lupa kat papa ka?" Tiba-tiba papa bersuara...
"Ehh tak lah papa... Adik nak lawan dengan abang ni sebab tu fokus... Adik nak menang hari tu abang menang dah... Kali ni adik pulak"... Aku menjawab pertanyaan papa...
Zack melihatku tajam selepas mendengar kata-kata ku tadi... Kereta papa telah berhenti bermakna kami dah sampai dihadapan pintu sekolah... Aku dan Zack bersalam dengan papa dan masuk kedalam sekolah...
"Datang naik kereta rupanya patot tak nampak tadi"... Aku tersedar dari apa yang aku berfikir tadi selepas terdengar suara yang datang dari arah belakang kami...
Aku dan Zack menoleh untuk melihat siapakan pemilik suara tersebut... Amirul and the geng rupanya 😑😑 muka aku terus berubah dari happay menjadi menyampah😒😒😒... Apa lagi yang dia nak... Tak abis-abis mengganggu hidup aku... Sudah lah aku tak nak dia nak juga... Rengek hati ku...
Aku menarik tangan Zack dan pergi dari situ meninggal mereka bertiga... Kami terus masuk kedalam kelas untuk menyimpan beg dan terus bergerak ke tapak perhimpunan... Hari ni mesti tak beratur lama sebab pukul 8 dah exam...
Perhimpuan telah pun tamat kami dibenarkan masuk kedalam kelas untuk memulakan peperiksaan... Macam biasa perasaan aku bila jawab exam ja mesti takut... Bukan time nak jawab exam ja... Nak jumpa orang yang tak pernah jumpa pun takot... Aku tak faham dengan perasaan aku... Okey dah berbalik kepada cerita... Guru yang ditugaskan untuk menjaga kelas kami telah pun masuk... Aku semak-semak apa yang aku belajar baca lagi sikit.. Aku tengok Zack relex je... Tak takut langsung...
"Okey pelajar... Simpan nota anda... Saya akan mengedarkan kertas soalan sekarang" cikgu tersebut mula bersuara...
Aku melihat jam di dinding kelas telah menunjukkan 7.50AM... Aku dah bersedia... Aku mula membaca doa segala doa semua aku baca... Doa makan ja aku tak baca... Hahaha... Kertas soalan dah ada depan mata aku... Kelebek atas bawah atas bawah... Tunggu time nak mula...
"Lagi 5 minit kita akan mula" kata cikgu lagi...
Aku memehatikan Zack... Sama juga dengan Zack... Aku melihat saja wajah Zack perasaan takut aku mula hilang tenang saja aku rasa... Melihat Zack senyum semua hilang takut aku...
"Okey pelajar... Jam telah menunjukkan tepat jam 8.00AM... Anda boleh menjawab sekarang... Selamat Menjawab" kata cikgu... Aku yang dari tadi mengelamun melihat Zack terus beralih kearah kertas soalan...
Tiga minggu telah berlalu.
Exam telah pun tamat... Kini kami dibenarkan melakukan aktiviti bebas nak datang sekolah ke tak nak ke terpulang... Tak dak halangan lagi... Aku dan Zack membuat keputusan untuk pergi sahaja kesekolah kalau duk dirumah pun tak dak benda nak buat... Baik pergi sekolah... Sebab seminggu saja lagi nak sekolah...
Pejam celik pejam celik seminggu telah berlalu kini cuti sekolah telah berakhir... Sekatat ni kami masih belum ada plan untuk dilakukan semasa cuti... Aku hanya menghabiskan cuti aku berada dirumah sahaja... Kejap-kejap kerumah Zack... Kejap-kejap Zack datang kerumah aku... Aku masih belum ada semangat untuk pulang kerumah mak dengan abah walaupun telah dipujuk... Belum ada mood...
"Biy... Papa kata nak pergi holiday... Biy nak ikot ke?" Tanya Zack pada ku...
"Nak kemana pulak papa ni... Macam-macam lee... Nanti biy tanya tok boleh ke tak okey..." Aku menjawab pertanyaan Zack....
Bersambung...
Nak tahu kemana Afiq dengan Zack... Tunggu lah di bab seterusnya...
Apa yang mereka buat masa bercuti😋...
Tunggu okey...Thankz for vote...
Thankz for comment...Okey bye guyss...
Muahhh syg korang... Tunggu okey😘😘😘😍😍😍
YOU ARE READING
KISAH HIDUPKU (Complete)
RomanceCerita ini mengisahkan tentang seseorang lelaki yang bernama Afiq Hamizan. Hanya budak kampung dan kisah ini berdasarkan dari kisah sebenar tentang kehidupannya ketika bersekolah. Dan mula berkenalan dengan seseorang. Pada mulanya hanya niat untuk b...