Bab 14

4.6K 63 2
                                    

Niat pada mulanya hanya untuk merebahkan badan tapi macam mana tah boleh pulak aku tertidur😁😁😁...
Aku tersedar dari tidurku apabila mendengar suara seseorang dari luar rumah memberi salam...

"Assalammualaikum..."

"Assalammualaikum..."

"Hishhh sapa pulak ni..." Kata hati ku...

"Waalaikummusalam... Haah cari apa"...

Zack rupanya... Hahahaha....

"Tadi kan dah janji nak datang rumah lupa ke?"... Tanya Zack...

"A"ah lah... Hahaha lupa pulak"... Balasku sambil menggaru kepalaku yang tak gatal tu...

"Mari lah masuk... Tok tak de... Pergi mana tah jap lagi balik lah tu"

"Tu tok kat rumah sebelah dok bersembang" jawab Zack sambil menunding jari ke rumah sebelah...

"Dah makan ke belum?" Soal ku...

"Dah tadi sebelum datang mama masak sedap"...

"Owhhh... Sedap lagi tok masak"...

Aku dan Zack berhenti kan perbualan dan terus masuk kedalam bilik untuk berehat... Aku niat nak sambung tidur ja... Malas nak pergi mana-mana... Aku terus merebahkan badan untuk tidur...

"Biy.... Jangan tidur... Borak lah dengan sayang"... Zack mengongcang badan ku...

"Alahhh sayanggg... Jangan lah kacau... Biy ngntok ni... Rogol sayang kang... Nak ka haah?...

"Nakk!!! Nakk!!!... Jom cepat... Sekejap sayang bogel"...

Zack dengan spontannya terus membuka baju dan seluar yang dipakai olehnya tadi... Kini dia hanya berseluar dalam sahaja di hadapanku... Maka berlaku lah satu agenda yang tersirat... Hahaha... Mana boleh bagitau dah nak puasa kan...

Malam itu aku dan Zack hanya fokus pada pelajaran kami mengulangkaji pelajaran apa yang telah kami pelajari... Aku tak dapat fokus kerana aku asik macam mana untuk aku menjaga hubungan aku dengan Zack...

Aku tersedar dari tidur ku selepas aku terdengar bunyi suara Zack mengejutku...

"Biy bangun dah subuh dah"

"Ehh dah subuh ke? Bukan kita tengah study ke?" Aku bertanya kepada Zack dengan muka sedikit pelik..

"Study apa nya dia yang tidur.. Penat sayang angkat tau"... Ngomel Zack

"Hahahaha... Sorry sayang... Kenapa tak kejut je.." Aku memujuk Zack sambil memeluknya dengan erat...

"Dah pergi mandi kita solat sama-sama biy imam tau"

"Haah yee lah sekejap biy mandi"

Selesai solat aku macam biasa lah sambung balik rutin harian ku untuk tidur... Maklum lah cuti... Hahaha...

Aku tersedar dari tidur ku selepas terdengar bunyi ketukkan pintu... Sapa pulak yang kacau pagi-pagi ni...

"Apitt...!!! Bangun oiii...!!! Makan..!! Lena sungguh..!! Tok bersuara dari luar...

Itu lah suara yang aku dengar sejak kecil lagi... Walaupun suaranya garang tapi hatinya aku sahaja yang tahu... Dia lah yang membesarkan aku... Mak dengan abah aku hanya datang sekali sekala...

"Ya tok... Satt..." Aku bersuara

"Sayang bagun.. Tok dah panggil makan tu... Pegi cuci muka dengan gosok gigi"

"Urmmm.... Jap 5 minit.."

"Tak de tak de sekarang jap lagi tok bising"

"Yee lah yee lah"

Aku dan Zack turun untuk menjamu selera...

"Tok dah makan"... Soal Zack

"Hampa makan lah dulu... Satlagi tok makan" tok bersuara...

Selesai makan Zack terus pulang ke rumah kerana ada kerja yang ingin Zack lakukan... Aku menyambung kambali aktiviti aku untuk tidur... Tu sajalah kerja yang aku buat kalau cuti sabtu dan ahad...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Minggu peperiksaan telah bermula... Perasaan takot mula menghantui diri ku... Aku melihat wajah Zack untuk kurangkan sedikit takut ku... Cewahhh... Hahaha...

Tapi aku hairan Zack tenang sahaja bila nak exam macam tak ada apa bagi dia... Aku dah penat untuk mendapatkan tips dan mengamalkannya tetapi gagal perasaan takut tu tetap ada dalam diri ku...

Cikgu telahpun menggedarkan kertas pertama iaitu BAHASA MELAYU KERTAS 1...

"Anda boleh mula menjawab sekarang"

Aku mula menjawab soalan satu demi satu... Sehingga tamat waktu untuk menjawab... Aku berasa sedikit tenang soalan dia sedikit mudah dari sangkaan aku... Tepat jam 9.30 pagi waktu menjawab tamat...

~~~~~••••••••~~~~~~••••••~~~~••••••~~~~

Alhamdulillah peperikasaan pertengahan tahun telah pun tamat... Kini aku lebih fokus untuk peperiksaan akhir tahun yang akan datang beberapa bulan dari sekarang... Bulan puasa pun dah nak dekat.. Aku dah jarang nampak kelibat Zack bersama aku semejak dua mejak ni... Dia lagi rapat bersama jalang-jalang yang cuba merosakkan hubungan kami... Apakah mereka sudah berjaya menghasut Zack... Apa yang dah jadi sekarang aku tak pasti... Tapi Zack tetap melindungi aku... Zack dah jarang ikot aku kemana saja seperti dahulu... Aku yakin Zack masih sayang pada aku...

[1 tahun lebih telah berlalu]

Aku telah selesai menduduki peperiksaan PMR tanpa Zack yang dulu rajin study bersama aku... Tapi alhamdulillah aku berjaya... Tak lah pandai sangat tapi... Alhamdulillah... Aku berjaya...

Kini Aku di tingkatan 4 aku mengambil subjek sastra sahaja sama dengan Zack... Walaupun aku dan Zack tak bertegur sapa hubungan kami masih lagi kekal tanpa kata putus dari Zack... Aku dah 4 tahun bersama Zack... Zack masih sama dengan perngai dia... Aku cuba untuk dapatkan Zack untuk bertanya apa yang telah berlaku tetapi aku gagal... Dia cuba untuk larikan diri... Tak lama lagi peperiksaan akhir tahun tingkatan 4 akan tiba... Aku tak dapat fokuskan pelajaran kerana terlampau fikirkan masalah aku dengan Zack... Sampai satu tahap aku berfikir mungkin aku dan Zack dah tiada jodoh... Tak pa aku rela... Aku sorang pun aku boleh hidup... Aku tengok Zack seronok bergelak ketawa dengan kawan-kawan dibelakang mungkin dia tak pernah fikirkan perasaan aku... Yes aku top tapi aku ada perasaan aku pun manusia... Tapi dia tak fikir ke perasaan aku...

Dan hari ni... Hari peperiksaan akhir... Aku cuba menjawab dengan elok supaya pretasi aku tidak menurun... Itu yang aku takot kan... Tahun depan nak SPM... Alhamdulillah aku berjaya menghabiskan semua subjek yang aku ambil dalam tingkatan 4&5...

Bersambung....

Sorry guys bab ni tak panjang macam korang jangkakan... Tapi tak pa korang jangan risau... Aku akan siapkan cerita ni... Tak lama lagi dah nk end dh cerita ni... Dan korang akan kenapa Zack macam tu...

And sorry guys aq terpaksa skip kehidupan aku di tingkatan 3 dan 4 pun aq masuk sedikit saja di hujung... Sorry sangat²...

KISAH HIDUPKU (Complete)Where stories live. Discover now