PROLOG

2.2K 58 0
                                    

Mikael renung wajah Aira. Aira fikir bila isteri tayang wajah bengis macam tu, Mikael reti takut ke? Oh tidak, takkan Aira tak tahu dgn siapa dia berkahwin selama ni?

Anak lelaki CEO TA Holdings yg tersangatlah annoying tahap petala ke lapan. Hakikat!

Bukan main Aira berdandan seksi, sebelah mata pun Mikael tak pandang dia. Fuh , tercabar sungguh.

"You tau I takkan sentuh kalau I tak sukakan sesuatu tu kan? Dan you tahu kalau I nak perempuan mcm you, bersepah I blh dapat. I jejak kaki ke club, lagi hebat drp you I bleh 'makan', Aira." Hina Mikael tak beragak-agak

"You mmg tak guna," gumam Aira mula naik angin.

Lelaki di hadapannya ini mmg sukar dipatahkan dgn lenggok dan menggoda semata-mata. Mikael tak sama seperti lelaki lain yg pernah dia kenal. Mikael terlalu berbeza.

Lelaki ini kejung dan kayu. Agaknya makin lama di bergelar isteri pada Mikael, makin dia ada peluang utk jdi gila. Kalau bkn sbb tubuh Mikael itu bersasa, Aira sendiri tidak terima idea kedua-dua org tua dia ni.
Misi utama Aira mahu lihat sejauh mana ego lelaki ini mampu bertahan kalau dgnnya, model seksi dan jelita yg tersohor.

Cinta? Tolonglah, Aira geli sgt. Aira tak cintakan Mikael. Mikael pun sama. Cuma Aira saja idamkan tubuh tegap itu utk bergumpal bersamanya di ats katil. Malangnya, sampai sekarang Aira masih gagal. Mikael nk sentuh dia? Mmg dlm mimpi sajalah.

"I nk you tunaikan tanggungjawab you, Mikael." Kata aira

"Dalam mimpi you,wifey." Kenyit mata dan selamba dia keluar bilik.

"Dayus!" Dek bengang, terlepas perkataan keramat itu di bibir. Mikael pegun.

"You ckp I apa Aira?" Toleh Mikael.

"Hanya lelaki dayus yg tak sentuh isteri sendiri." Aira gembira sbb berjaya mencuit hati jejaka itu.

"Oh, really?"
Mikael buat muka jengkel

"Dh brape bulan kita kahwin? Ada you sentuh I?" Kata aira

"Brape kli nk I fahamkan you, I tak sentuh sisa buangan orang." Tak semena jantung Aira berdetak laju.

"What do you mean?" Kening aira senget sebelah.

"Seronok bergumpal dgn Haziq semalam?"

"I .....errr.."

"Speechless, sayang?" Ejek Mikael

"I bukan macam tu." Aira masih cuba menegakkan benang yg basah.

"Then tell me, you jenis macam mana? Oh, biar I teka. You ni jenis 'sapu' semua orang kan?" Perkataan sapu sengaja Mikael tekankan.

"You jgn melampau, Mikael..." suara Aira bergetar

Aira melangkah ke arah Mikael lalu belakang tubuh Mikael dipukul beberapa kali dgn kuat

"Stop it Aira!" Marah Mikael sambil pegang tangan kanan Aira kerana Mikael tahu yg Aira takkan lepaskan tangan kirinya yg pegang selimut drp terjatuh

"You mmg lelaki tak guna!" Jerit Aira dek marah terhadap Mikael

"You ni mmg melampau kan Aira, besok I nk you datang pejabat tepat pkul 8 I nk you sign borang penceraian kita"

"Mulai esk kita bukan lagi suami isteri dan I rasa ini jalan terbaik utk kita berdua" sambung Mikael lalu keluar dari bilik

"Aku sumpah aku akn malukan kau Tengku Rayyan Mikael. Aku akan malukan kau kau tunggu!!"

Dan Mikael menganggap suara Aira seperti pepasir yg ditiup bayu. Hilang begitu saja.

Akhirnya, dia bebas! Bebas dari hidup wanita yang dia tak iktiraf sebagai isteri.

Duda hotlh kau lepas ni, Tengku Rayyan Mikael. Sempat lgi hati dia berbisik tanpa perasaan.

Duda HotWhere stories live. Discover now