DH 2

1.1K 58 1
                                    

Laura perhatikan pintu utama TA Holdings. Dari tadi dia tak nampak kelibat tuan besar yang sesedap rasa lucutkan jawatan dia.

"Mana dia ni?" Gumam Laura sebaik saja ternampak satu susuk tubuh lengkap bersut sedang menolak pintu kaca bangunan.

Biji mata Mikael buntang bila dia sedar ada sepasang tangan yg menghalang pintu keretanya drp ditutup.

Mikael keluar dari perut kereta.Mikael berdiri tegak diluar kereta di tempat duduk penumpang belakang.

"Kau!?"  Mikael hela nafas panjang. "Apa kau nak?"

"Tak perlu saya jawab, tuan tentu tahu apa yang saya nak" Laura cuba berlagak berani.

"Kau tentu bukan nakkan aku, kan?" Bibir Mikael terconget jengkel.

Automatik wajah Laura berubah. Merah padam.

"Jangan nk perasan," getus Laura tegas.

Kening Mikael tinggi sebelah. Muka mengejek Mikael tu mmg jenis muka minta penampar betul.

"Saya diberhentikan atas sbb tak munasabah!"

"So?"

"Tuan tak patut buat saya macam tu."

"Siapa kau untuk tentukan aku patut atau tidak??"

"Saya..." fuh..hilang idea nk berdebat. Bibir digigit perlahan. Laura mati kata.

"Tak, apalah. Anggap saja saya tak pernah berkata apa ii ..." mendatar suara Laura bersama wajah hampa.

Tubuh dipusing dan utk sesaat dia rasa wajah dia elok menghempap sesuatu.

"Hei!" Laura cuba tolak tubuh tegap Mikael. Senyum sinis terukir di bibir lelaki itu.

"Aku anggap kau serah diri pada aku. Get in!"

Serentak tubuh Laura ditolak masuk ke dalam kereta.

Rafael yg melihat rasa nk tertanggal jantung sendiri.

"Bos.."

"Jangan nk masuk campur." Tegas Mikael

Mikael mmg lelaki yg sukar dijangka.

SKIP

Apartment Mikael

Disebabkan Laura tak habis ii meronta, Mikael terpaksa lebihkan batas di antara mereka.
Ditarik pinggang Laura yg berada disebelahnya dan dipeluk kejap tubuh itu ke dadanya.

"Diam. Jangan melawan," suruh Mikael sedikit termengah. Boleh tahan kuat rotaan si Laura ni.

"Lepaslah! Lepas!" Laura masih tak henti ii menjerit.

Rasa tak bernafas dek pelukan ketat itu. Paling sesakkan dada bila haruman Mikael dan hebat menggoncang naluri dia sebagai perempuan.

"Raf...tolong aku," ujar Mikael dah tak mampu nak pegang Laura yang semakin menggila.

"Apa kata kalau bos lepaskan dia dulu?" Nasihat Rafael. Kesian melihat wajah ketakutan Laura.

"Kalau dia lari macam mana??"

"She won't"

"Maksud kau?"

Mata Rafael melirik pada pintu utama apartment milik Mikael. Tak semena bibir Mikael terjungkit senyuman nipis.

Terus dia lepas tubuh Laura dan tanpa dia bisa tebak, elok penendang Laura tepat ke celah kelangkangnya

Badan Mikael terus membongkok. Berkerut seribu wajah dia menahan kesakitan.

"Bos!" Rafael dah meluru. Cemas. Tak dapat dia bayangkan kesakitan yang dialami oleh Mikael.

Mikael ketap bibir dengan mata terpejam. Tangan terawang menyuruh Rafael berhenti. Serius dia rasa ego dia jatuh merudum. Berani Laura buat dia macam ni dihadapan Rafael?

"Jangan harap kau boleh lari, perempuan!" Jerit Mikael bersama langkah yang tidak stabil.

Dalam tahan rasa sakit, masih cekap Mikael tarik tubuh itu sebelum dia tolak rapat ke dinding. Menjadikan tubuh Laura terperangkap disitu.

"Apa kau dah buat ni?!" Suara celah gigi Mikael. Sesekali mata terpejam tatkala diri cuba mengusir rasa senak belum surut.

"Awak...tolong.." mata berkaca Laura teralih pada wajah Rafael. Cuba meminta bantuan agar dia boleh melepaskan diri daripada Mikael.

"I'm so sorry, miss. I can't help you." Rafael undur kaku selangkah ke belakang.

"Awak!!" Suara Laura meninggi. Cuba menghentikan langkah kaki Rafael. Malangnya, Rafael terus melangkah keluar.

"You must pay for this."

Habis ayat dia, elok pula mata menangkap pipi Laura yang dah mulai basah. Membuatkan Mikael langsung terpana. Tercenggang tanpa bicara.

Mikael sapu air mata Laura dgn ibu jarinya dgn lembut.Mata Laura dgn Mikael bersambung sehingga mereka terbuai.

"Ehemmm!" Rafael berdeham apabila melihat Mikael dan Laura lama saling berpandangan.

Cepat-cepat Laura melarikan matanya memandang ke arah lain.Jantung Laura berdegup pantas seperti baru slps berlari.

Mikael menarik tangannya menjauhi muka Laura.

Laura cepat-cepat keluar dari kawasan apartment Mikael.

BERSAMBUNG......

Autor masih baru jdi klau x best jangan marah ye..

Duda HotWhere stories live. Discover now