DH 4

1.1K 78 5
                                    


"Kau tak ingat apa kau buat dekat aku minggu lepas? Or kau buat ii lupa?"
Bibir Mikael herot ke kiri

Tak semena pipi Laura merah bak pakai blusher. Malu apabila teringat balik apa yg terjadi.

"Dah selesai kan? Saya tak...."

"Tak sengaja?" Duga Mikael bersama senyuman sinis

"Kalau aku mandul macam mana?" Sambung Mikael.

Terbuntang mata Laura. Apa kau telah buat ni Laura sampai anak teruna org jadi mandul ni. Teruna lagi ke mamat ni? Sempat Laura berfikir sambil tersengih.

"Nah, baca ni" Mikael campak kasar surat khabar di atas meja berada hadapan Laura

Lambat-lambat Laura balikkan surat khabar itu.

"Tak payah belek. Muka surat depan skali". Suara Mikael kedengaran angkuh

Saat mata Laura meniti ayat tertera, seakan tiada darah yang mengalir dalam tubuhnya.

Kuat sangat ke tendangan aku tempoh hari? Laura nyaris rebah ke lantai.

Sedangkan di dalam hati Mikael sudah ketawa berdekah-dekah apabila tengok reaksi Laura.Geli hati.
Lurus sangat!

"Berita tu memang betul. Tapi bukan sebab kau. Aku bukan lembik sangatlah, Ayla" getus Mikael masih dalam tawa yang berbisa.

Ayla? Suka hati dia je nak panggil aku apa

"Maksudnya?" Tanya Laura yg kurang faham.

"Berita tu palsu. Bekas isteri aku yang sebarkan fitnah sebab tak puas hati aku tinggalkan dia."

"Apa motif tuan ceritakan masalah ni pada saya?" Tenang mata Laura mencari ank mata Mikael.

"Kau kena kahwin dengan aku" tenang sahaja suara Mikael berbicara.

"Tuan dah gila?!!!!" Hancur hidup aku sejak kenal mamat ni.

Baru sahaja dia minggu mereka kenal. Mikael dh ajak kahwin? Memang sah dia gila.

"Memang tak lah jawapan dia!!" Jerit Laura seraya tayang wajah jengkel.

"Sebab??" Tanya Mikael dengan wajah yang menggerunkan sesiapa.

"Saya rasa tuan ni tersalah bangun kut. Saya datang sini sebab bodyguard tuan cakap yg tuan nak bagi balik jawatan tu!! Kalau saya tau perkara macam ni akan terjadi memang tak lh saya datang jumpa tuan. Buang masa betul! Seronok? Seronok kan kenakan saya?" Laju sahaja Laura menghambur marahnya kepada Mikael.

"Aku serious dgn apa yg kau dengar tadi"

"Saya pun serious tolak tawaran tuan yang tak seberapa tawaran tu. Saya tak hingin lh dan tak berminat pn"

"Eh , perempuan ni...." Terketap bibir Mikael

Boleh tahan melawan jugak budak ni. Mikael tarik nafas yg panjang

"Aku tak kira. Aku nak jugak kau jadi isteri aku"

"Kenapa tuan pilih saya? Ramai lagi perempuan di luar sana yg terhegeh-hegeh nak dekat tuan." Laura sudah rimas dengan Mikael

Duda HotWhere stories live. Discover now