6. Kees accepteerd ook stampot en roze eenhorns kunnen geen vliegtuigen besturen

16 4 1
                                    

Jaap doet de auto op slot en daarna waggelt hij naar de ingang van het rode vliegveld terwijl hij de super stijlvolle rolstoel met Klara en Kees vooruit duwt.

Als ze binnen komen door een veeel te grote deur, kijken ze om zich heen. Het gebouw is wit van de binnenkant en de vloer is zwart. "Ja hallo wat is dit nou weer." Zegt Kees. "Dit is nou een vliegveld." Zegt Jaap. "Sow dat had ik nou echt niet verwacht." Zegt Kees. "Nou top, meteen antwoord op je vraag." Zegt Jaap. Jaap loopt naar een poortje en duwt een pasje op een scanner. Het poortje gaat open en hij wurmt zichzelf en de rolstoel erdoorheen. Dan lopen ze naar het juiste vliegtuig en gaan ze erin zitten.  Jaap helpt Klara op een stoel en dan klapt hij de rolstoel in en legt hij hem in zo'n vak. Dan gaat hij zelf ook zitten. Kees rekt zich uit en gaat ook op een stoel zitten. Even later wordt er omgeroepen: "hallo allemaal. Ik ben Emma en ik ben uw piloot." Iedereen in het vliegtuig schrikt en rent spontaan het vliegtuig uit. Dan kijkt iedereen geschrokken om. Het vliegtuig stijgt op en even later stort het weer neer. "Nou gelukkig zijn we niet neer gegaan." Zegt Kees.

Ze moeten een half uur wachten op het nieuwe vliegtuig.
Kees zucht vermoeid. "Het duurt zoooo langgg." "Nee hoor Kees, het duurt maar een half uur." Zegt Jaap geruststellend. "Ja, en een half uur is lang. Dus." Zegt Kees. "Een half uur is helemaal niet zo heel lang, hoor." Zegt Jaap.
Jaap, Kees en Klara zitten op een bankje in de wachtkamer bij de gate waar Dalijk het vliegtuig komt. "Wel zonde van de rolstoel." Zegt Klara dan. "Ja.. Hij was zo stijlvol..." zegt Jaap verdrietig. "Ja oké top. Maar Uh, ik heb honger." Zegt Kees. Jaap kijkt Kees aan. Kees kijkt Jaap aan. Dan staat Jaap op en waggelt naar een winkeltje in het vliegveld.
Klara draait zich om naar Kees. "Waar denk jij dat we heen gaan, Kees?" Vraagt ze. "Ik denk naar mars." Zegt Kees. "Maar dan zouden we een raket moeten nemen." Lacht Klara. Kees kijk haar verbaast aan. "Doen we dat niet dan?" Vraagt hij helemaal verbaast. "Nee, we nemen een vliegtuig." Zegt Klara. "Nou seg." Zegt Kees teleurgesteld. En hij gaat met zijn mini pootjes over elkaar zitten.

Even later komt Jaap terug met een  bakje stamppot. "Hadden ze geen rode naar pepermunt met broccoli smakende brokjes?" Vraagt Kees nog steeds teleurgesteld. "Nee. Maar ik vond dit er het meest op lijken." Zegt Jaap.
Kees kijkt Jaap even aan. Daarna begint hij maar aan het eten van de stamppot.

Een tijd later wordt er wat omgeroepen. "De passagiers van Gate F7 moeten naar gate D3 vanwege een technische fout. Onze excuses voor het ongemak."
"Haha die passagiers van gate F7 hebben echt pech!" Zegt Kees. "Kees." Zegt Jaap. "Wij zijn passagiers van gate F7." "Oh." Zegt Kees. Jaap kijkt om zich heen. Dan loopt hij weg. "Ennn toen werden we verlaten." Zegt Kees.
Even later komt hij terug in een golf kar. "JAAAAAA! Ik ga voorin!" Gilt Kees enthousiast. En hij springt snel in de golf kar. Jaap helpt Klara in de golf kar terwijl Kees nieuwsgierig naar de knopjes kijkt. Hij drukt op een blauwe knop. "Oh Jezus." Zegt Jaap geschrokken. Opeens gaat de golf kar langzaam achteruit. "Kees! Kees de handrem!" Zegt Jaap snel. Kees kijkt naar alle knopjes. Dan kijkt hij verder naar beneden en ziet de handrem. Hij springt erop en kijkt bedenkelijk. Dan loopt hij door en springt hij op een andere knop. "KEES!" Gilt Jaap. Kees kijkt tevreden. Hij gaat van het gas pedaal af en springt op de rem. "OH NEE!" Gilt Klara vanuit achterin de golf kar. Kees trekt een verbaast gezicht. Hij klimt naar boven en kijkt wat er is gebeurt. Overal ligt water en de waterdichte slaapzak zit om het hoofd van Klara. "Oh." Zegt Kees. Jaap trekt hem snel van Klara af en rent naar de wc's om hem opnieuw te vullen met water. "Oeps." Zegt Kees. Kees loopt naar de achterkant van de golf kar waar Klara op de grond ligt. "Hoi." Zegt hij. "Kees." Zegt Klara. "Wat?" Vraagt Kees. Klara kijkt hem aan. "De handrem is niet hetzelfde als het gaspedaal." "Oh ja." Zegt Kees. "Maar ik heb ook nog nooit rijles gehad dus ik vind dat jullie niet boos op me kunnen zijn." Zegt Kees. "Nou ik-" Zegt Klara maar ze wordt onderbroken. "Ja hallo." Zegt een man die naast alle plassen water staat. "Hallo jumbo." Zegt Kees. De man kijkt hem aan. "Okee. Nou ik heb dit net allemaal schoon gemaakt en nu ligt er weer allemaal water!" Zegt hij geïrriteerd. "U heeft een zwaarleven." Zegt Kees. "Waarom gaat u niet met ons mee?" Vraagt Kees. "Kees! Dat kan niet zo-" Zegt Klara maar ze wordt weer onderbroken. Jaap komt namelijk net terug rennen. Snel doet hij de waterdichte slaapzak weer om Klara's staart heen. Dan draait hij zich om naar de man. "Hallo ik ben Jaap. Is er een probleem?" Zegt hij vriendelijk. "Ja er is zeker een probleem!" Zegt Kees. "Deze man haat zijn werk dus hij gaat met ons mee." Zegt Kees. Jaap kijkt Kees aan en probeert met zijn ogen iets duidelijk te maken maar Kees snapt er helemaal niks van. Dan draait hij zich maar weer om naar de man en zegt: "Sorry meneer, Kees kan soms nogal apart doen. Ik vindt het erg vervelend voor u van uw werk enzo maar wij moeten snel naar onze gate anders missen wij ons vliegtuig." En hij springt snel achter het stuur en scheurt weg. De man blijft verbaast staan.
Terwijl Jaap naar de goede gate rijdt zegt hij tegen Kees: "Kees je kunt niet zomaar mensen meevragen. Misschien was hij wel een zwerver of een misdadiger ofzo!" "Ja dat zal vast wel meevallen." Zegt Kees.
Aangekomen bij de goede gate stapt iedereen uit. Jaap tilt Klara snel de golf kar uit en dan rennen Jaap en Kees snel het vliegtuig in. Ze gaan snel zitten.
Al vrij snel wordt wat omgeroepen: "Beste reizigers, ik ben Suus en ik ben uw piloot." Iedereen schrikt weer en voordat iedereen weer het vliegtuig uit rent staat er een man op. "Ja hallo niet weer he. Ik ga dit vliegtuig wel besturen dan." Zegt hij en hij loopt naar de cockpit. Via de luidsprekers kan iedereen horen wat er in de cockpit gebeurt. "Ja nee ik ga dit wel even besturen want anders moet iedereen wéér een haf uur wachten. Maar meneer u kunt dit niet zomaar doen hoor! Ja echt wel ik ga er gewoon voor! Ja dat is wel mooi alleen waar moet ik dan heen? U kunt wel op mijn plek zitten. Oké meneer, toedeloe dan maar. Toedeloe." Dan komt er een persoon in een roze eenhoorn pak de cockpit uit lopen. Ze gaat op de plek zitten waar de man net zat. De eenhoorn zit naast Kees. Kees kijkt naar de eenhoorn. "Ben jij een echte eenhoorn?!" Vraagt hij vol ongeloof. "Ja, helemaal echt." Zegt de eenhoorn. Jaap slaat zich voor zijn hoofd. "Dit meen je toch niet he." Mompelt hij. "Nou hallo Dames en heren en roze eenhoorns die blijkbaar ook bestaan." Wordt er omgeroepen. Kees en de eenhoorn juichen. "Ik ben Bas en ik ben vandaag uw piloot omdat eenhoorns geen vliegtuigen kunnen besturen." Kees en de eenhoorn roepen Boe. "Dat komt namelijk omdat eenhoorns zelfs altijd vliegen en het daarom niet gewend zijn om een vliegtuig te besturen." "Jaaa!" Juichen Kees en de eenhoorn. "Over een kleine 5 minuten zullen we opstijgen. Ik wens jullie allemaal ene fijne reis." "Dankuweeel!" Zeggen Kees en de eenhoorn in koor.

Even later stijgt het vliegtuig op.
Jaap doet oortjes in en zet zijn favoriete Frozen muziek op. Klara besluit te gaan slapen en Kees en de eenhoorn doen handje klap.
Als Kees en de eenhoorn moe worden gaan ze allebei naar Potvis Knol kijken omdat ze stiekem fan zijn.

1388 woorden! Echt een record voor dit boek volgends mij. Emma ofterwijl Dosjelezerrr en Suus ofterwijl puddingbroodje700 zitten nu ook in het boek! Ik vind het echt helemaal leuk.
Oké dit was het.
Tot het volgende deel!
Toedeloe, Pip.

De avonturen van Kees, Klara & JaapWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu