Even later stijgt het vliegtuig op.
Jaap doet oortjes in en zet zijn favoriete Frozen muziek op. Klara besluit te gaan slapen en Kees en de eenhoorn doen handje klap.
Als Kees en de eenhoorn moe worden gaan ze allebei naar Potvis Knol kijken omdat ze stiekem fan zijn.Een paar uur later komt er een stewardess langs lopen met drinken. Kees zegt dat ie graag cola wil met een lepeltje. "Maar we hebben geen lepeltje voor cola, meneer." Zegt de stewardess vriendelijk. "JA MAAR JEZUS!" Schreeuwt Kees boos. "Kees, rustig." Zegt de roze eenhoorn. "Denk aan Portvis Knol." Kees kalmeert. Dan zegt hij: "Heeft u ook soep?" De stewardess knikt. "Heeft u dan ook soeplepels?" Vraagt Kees. De stewardess knikt weer. "Mag ik dan alstublieft een cola met een soeplepel." Vraagt Kees. "Uh ja dat kan wel denk ik." Zegt de stewardess. "Ik wil graag een roze aardbeien smoolty voor mijn vacht. Daar blijft het roze van." Zegt de roze eenhoorn. "Natuurlijk." Zegt de stewardess die ondertussen nergens meer van opkijkt. Ze geeft Kees en de roze eenhoorn hun drankjes en dan loopt ze door naar de volgende rij.
"Zeg eenhoorn," begint Kees. "Weet jij soms waar dit vliegtuig heen gaat?" "Nee, ik heb deze reis gewonnen door een winactie van Potvis Knol." Zegt de eenhoorn. Kees kijkt naar de eenhoorn. De eenhoorn kijkt naar Kees. "Ik ook!" Zegt hij blij. En ze geven elkaar een high five.Dan gaat de eenhoorn een schoonheids slaapje doen voor haar vacht.
Kees kijkt naar het schermpje voor zich. Hij kan allemaal films kiezen om te kijken: Barbie en het jungle avontuur, Barbie en het zeemeerminnen avontuur, Barbie en het feeënavontuur.. en zo nog een paar Barbie films. Kees kijkt geïrriteerd. Waarom zoveel Barbie films? Kees doet zijn riem los en kruipt over Klara heen naar Kees. "JAAP." Schreeuwt Kees. Jaap schrikt wakker. "Wat wat wat??!" Zegt hij geschrokken. "Storten we neer?! Is er iemand gewond?! GAAN WE DOOD?!" Zegt Jaap geschrokken. "Nee." Zegt Kees rustig. "Er zijn alleen maar Barbie films maar ik wil Potvis Knol kijken dus je moet me helpen." Zegt Kees. "Kees." Zucht Jaap. "Ja." Zegt Kees. "Ik dacht dat we dood gingen." Zegt Jaap. "Wat een onzin. Waarom zouden we dood gaan?" Zegt Kees verbaast. "Omdat je zo schreeuwde." Zegt Jaap. "Ja maar Jaap," Kees legt een pootje op zijn schouder. "Dat ben je toch onderhand wel van me gewend?" Zegt hij. Jaap zucht. "Dat klopt." "Nou geweldig. Kom nou maar sleutelen aan dat tv'tje zodat ik naar Potvis Knol kan kijken." Zegt Kees. Jaap zucht en staat op. Hij maakt een driedubbele salto en dan staat hij op het andere gangpad. Hij buigt over de slapende roze eenhoorn heen en kijkt naar het tv'tje. Hij mept er een keer op en het ding springt aan. Kees komt er nieuwsgierig bij zitten. "Stembediening." Zegt Jaap. "Wat kan ik voor je doen?" Zegt een Siri-stem. "Potvis Knol graag." Zegt Jaap. "Natuurlijk." Zegt de Siri-stem. Dan verschijnt het YouTube-logo op het scherm. Kees glimlacht. "Dankjewel Jaap!" Zegt hij blij. "Geen dank hoor, Kees." Zegt Jaap. "Ik ga even naar de wc." "Okee." Zegt Kees. En Jaap waggelt weg. "Eens even zien.." zegt Kees geheimzinnig. Dan klikt hij een filmpje aan. "POTVIS POWERRRR!" Komt er opeens uit het tv'tje. "JAAAA!" Gilt Kees enthousiast. Dan wordt de roze eenhoorn wakker. "Wat?" Vraagt ze verward. "POTVIS POWERRRR!" Schreeuwt Kees. "JAAAAAA!" Schreeuwt de eenhoorn nu ook vet enthousiast. Ze gaan samen een filmpje kijken waarin Potvis Knol gaat zwemmen met dolfijnen.
Even later komt er een stewardess aan. "Excuseer me, er is mij gevraagd om jullie iets te vragen." Zegt ze vriendelijk. "Oke." Zegt Kees. "Ik en een paar andere passagiers hebben ontdekt dat jullie erg enthousiast zijn." Gaat de stewardess verder. "Ja geweldig man. Zeg nou maar gewoon waarvoor je komt." Zegt Kees ongeduldig. "Ik wilde vragen of jullie wat minder herrie wilden maken." Zegt de stewardess bot. Kees en de eenhoorn kijken elkaar aan. Dan kijken ze naar de stewardess. "JA HALLO!" Zegt Kees beledigt. "POTVIS KNOL MAAKT GEEN HERRIE!" Zegt hij boos. "Jezus ik stap Dalijk gewoon uit jullie schijt vliegtuig want als ik gewoon géén Potvis Knol mag kijken dan zijn jullie echte sukkels en dan ga ik gewoon weg hoor!" Zegt Kees helmaal boos. "Ik snap dat je erg enthousiast bent over Potvis Knol maar-" zegt de stewardess alleen ze wordt onderbroken door Kees. "Ja ik BEN ook gewoon heel enthousiast en als je dat niet accepteert ga je maar naar huis!" Zegt Kees boos. De stewardess loopt weg. "Jezus!" Zegt Kees geïrriteerd. "Ja Kees, de wereld bevat vreemde mensen..." zegt de eenhoorn. "Ja, echt wel. Als je Potvis Knol niet accepteert ben je echt heeel vreemd." Zegt Kees.
Dan komt Jaap terug. Hij gaat O
weer op zijn plaats zitten. "Heb ik wat gemist?" Vraagt hij. "Ja, dat mens daar accepteerde Potvis Knol niet dus toen heb ik haar weggejaagd en nu zit ze waarschijnlijk te huilen in een hoekje." Zegt Kees simpel. "Wacht.. Wat?" Vraagt Jaap geschrokken. "Je hebt haar weggejaagd uit haar eigen vliegtuig??" Vraagt Jaap half boos. "Ja." Zegt Kees trots. "Nu krijg je echt een medaille." Zegt de eenhoorn. En ze doen een medaille om Kees' nek. "Jeej." Zegt Kees. "Feest" zegt de eenhoorn.Even later komt er een andere stewardess aan. "Is er een probleem, mevrouw?" Vraagt Jaap vriendelijk. "Jazeker!" Zegt de stewardess. "Dát daar," zegt ze terwijl ze naar Kees wijst, "Heeft onze hoofd-stewardess overstrest gemaakt!" Zegt ze half boos. "Ja sorry hoor," zegt Kees. "Maar ik kan er toch niks aan doen dat zij iets tegen Potvis Knol en dolfijnen heeft?" "Dolfijnen?!" Vraagt de stewardess enthousiast. "Ja. Dolfijnen. Die dingen die in het water leven en vinnen hebben, weet je wel." Zegt Kees. "Ja, ja, ik wéét wat dolfijnen zijn." Zegt de stewardess. "Sterker nog," begint de stewardess. "Oh god nu komt het." Zegt Kees. "Ik heb vroeger met dolfijnen gewerkt! En ik heb een dolfijnen tattoo op mijn voet!" Zegt de stewardess. "Wow cool man!" Zegt de eenhoorn. "Ja echt wel!" Zegt de stewardess. "Maar Uh, jullie hebben die andere stewardess dus weggepest omdat ze niet van dolfijnen hielt?" Vraagt de stewardess. "Jap." Zegt Kees. "Best een goede reden." Zegt de stewardess bedenkelijk. "Ja he?" Zegt Kees trots. "Ja. Maar als dat de enige reden is dat ze jullie heeft aangeklaagd is ze echt een sukkel en dan ga ik haar ontslaan." Zegt de stewardess. "Ja doe dat!" Zegt Kees blij. "Ja. Verander de wereld, begin bij een collega die eigenlijk een sukkel is." Zegt de roze eenhoorn. "Jongens" zegt Jaap. "Dit is echt het mooiste gesprek ooit." "Weten we toch." Zegt de eenhoorn. "Zullen we op de foto gaan?" Zegt de eenhoorn. "Ja goed idee!" Zegt Kees enthousiast. Iedereen staat op en gaat onhandig in het gangpad staan. De eenhoorn pakt haar telefoon en maakt onhandig een foto. "Sow hey." Zegt ze. "Geweldig." Maakt Kees haar zin af. "Ja dat wilde ik net zeggen." Zegt de eenhoorn. "Dat wist ik." Zegt Kees. "Tam tam TAMMM!" Zegt de eenhoorn. "Ja echt zware horror." Zegt Kees.
"Toet toet!" Zegt iemand. Iedereen kijkt om. Het is een stewardess met een karretje met eten en drinken. "Ik moet erlangs." Zegt de stewardess. "Dat is sad." Zegt de eenhoorn. "Ja want wij hebben allemaal zware obesitas dus dat gaat even niet lukken." Zegt Kees.
"Okee. In dat geval: Vroem vroem." Meteen springt iedereen aan de kant. "Iedereen is gewoon helemaal bang voor Famke Louise." Zegt de stewardess. "Ja dat is ook echt zware horror." Zegt Kees.
Iedereen gaat weer zitten en de stewardessen gaan maar weer terug naar achter. Kees en de roze eenhoorn gaan maar weer naar Potvis Knol en zijn dolfijnen kijken en Jaap gaat weer verder met Frozen liedjes luisteren. En Klara was eigenlijk al de hele tijd aan het slapen dus ja.Het is nu 23:18 nu ik dit schrijf. Ik heb echt geen leven. Maarrr ik ben ook mentaal fatsoenlijk gestoort dus dat gaat wel goed samen.
Mijn slaapritme is waarschijnlijk echt helemaal naar de pleuris maar ja.
Eigenlijk ben ik helemaal niks met dit deel opgeschoten want iedereen zit weer precies hetzelfde als aan het begin van het deel. Dus ja. Goed bezig Pip! 👍🏻Wauw 1387 woorden. 😋👏🏻🥈
🛷
Oké doei.
JE LEEST
De avonturen van Kees, Klara & Jaap
HumorDit is het vervolg op het boek Kees de hamster. Deel 2 dus. Lees eerst deel 1 als je dat nog niet gedaan hebt anders snap je er waarschijnlijk helemaal niks van. 🤗 #109 in humor, dankjulliewel allemaal! Niets van dit boek mag worden gekopieerd of...