Haha, welkom bij: We zijn srs een haf jaar verder en we updaten maar weer eens een keer een deeltje! (Serieus, het is 6 maanden en 23 dagen geleden dat het vorige deel online kwam.) oké, nou, hier is het dan.. een fk half jaar later... HET VOLGENDE DEEL! Joepie.
Kees klikt een nieuwe video van Potvis Knol aan en de eenhoorn kijkt mee. Klara was lang geleden alweer in slaap gevallen en Jaap gaat maar weer zijn Frozen muziek luisteren.
"Dames en heren en roze eenhoorns. Ik, als piloot van dit vliegtuig, moet jullie melden dat dit het einde is van deze geweldige reis. Het was geweldig om weer eens te vliegen na mijn pensioen. De vlucht is goed verlopen, zonder enige obstakels. Dank jullie wel allemaal voor het rustig blijven tijdens de vlucht. We zullen over een klein kwartier onze eindbestemming bereiken. Maak jullie allemaal alvast een soort van klaar om dit vliegtuig te kunnen verlaten." Word er omgeroepen door de piloot. "Maar.. maar.." zegt Kees. "Wat is er, Kees?" Vraagt de eenhoorn. "Dan kunnen we geen vrienden blijven met de dolfijnen stewardess!" Zegt hij in paniek. "Kom, eenhoorn! We moeten haar vinden en haar adres vragen, zodat we post naar elkaar kunnen sturen!" Zegt Kees. "Inderdaad, Kees. Je hebt gelijk!" Zegt de eenhoorn. De eenhoorn staat op en gaat in het gangpad staan. Kees gaat naast de eenhoorn staan en zegt: "Kom, we gaan ervoor!" "Waar gaan jullie heen? Het vliegtuig gaat zo landen!" Zegt Jaap. "We gaan naar de dolfijnen stewardess!" Zegt Kees. "Maar dat kan niet, we gaan zo landen en dan moet je in je stoel zitten, met je riem aan!" Zegt Jaap. "Jaap," zegt Kees. "Soms zijn er belangrijkere dingen dan mijn veiligheid. Ik offer me hiervoor op. Vaarwel Jaap!" Zegt Kees dramatisch. "Kees! Doe het niet!" Zegt Jaap ook dramatisch. "Jawel, Jaap. Het moet." Zegt Kees. "Wauw vet emotionele boel hier." Zegt de eenhoorn droog. "Ja echt niet te doen." Zegt Kees. "Doei, Jaap." Zegt Kees. "Doei doei. Wees terug voordat we gaan landen, oké?" Zegt Jaap. "Oké Jaap." Zegt Kees. Waarna hij wegloopt. De eenhoorn loopt achter Kees aan. "Kees, waar denk je de dolfijnen stewardess te kunnen vinden?" Vraagt de eenhoorn. "Weet ik veel! Ze liep deze kant op volgends mij." Zegt Kees. Als Kees en de eenhoorn helemaal achterin het vliegtuig aankomen, zien ze alle stewards en stewardessen. "Kees!" Wordt er opeens groepen. Kees kijkt de kant op van waar het geroep vandaan komt. Dan ziet hij opeens de dolfijnen stewardess. Hij loopt naar haar toe. De eenhoorn volgt hem maar gewoon. "Kees! Kees, wat doe je hier?! We gaan zo landen! Je moet naar de plek!" Zegt de dolfijnen stewardess. "Ja, dat weet ik." Zegt Kees. "Maar we wilden graag je adres, zodat we post naar elkaar kunnen sturen en vrienden kunnen blijven." Zegt de eenhoorn. "Hey! Dat is mijn tekst!" Zegt Kees verontwaardigd. "Ja, dat weet ik. Maar je was zo emotioneel dus ik dacht: Ik zeg het wel even." Zegt de eenhoorn. "Ja, ik ben ook wel heeel emotioneel inderdaad. Dankje." Zegt Kees. "Alsje." Zegt de eenhoorn. "Oké, maar je wilt dus mijn adres?" Vraagt de dolfijnen stewardess. "Ja." Zegt Kees. "Oké, ik schrijf het wel even op een papiertje." Zegt de dolfijnen stewardess. "Oké." Zegt Kees. De stewardess pakt een papiertje en schrijver er snel wat op. Dan geeft ze het aan Kees en zegt: "Nu snel weer naar jullie plek!" "Oké. Is goed. Tot de volgende keer!" Zegt de eenhoorn. "Doei." Zegt Kees. "Toedeloe." Zegt de stewardess. Dan gaan Kees en de eenhoorn maar snel weer naar hun plek. Onderweg naar hun plek wordt er door de piloot omgeroepen: "beste dames en heren en eenhoorns, ik wil jullie graag vertellen dat we over 1 minuut gaan landen en ik wil jullie ook graag allemaal vragen om jullie veiligheidsgordels om te doen omdat het meestal wel een klap is als we landen." "Oh nee!" Zegt Kees. "Nu gaan we neer!" Zegt de eenhoorn. "Kom! We moeten opschieten!" Kees en de roze eenhoorn rennen snel naar hun plaatsen. "Ik verzoek u allemaal om nú jullie gordels om te doen als je dat nog niet gedaan had. We gaan over 15 seconden landen." Wordt er omgeroepen. "Oh nee! Kees! We gaan echt helemaal neer!" Zegt de eenhoorn in paniek tussen het hijgen door van het harde rennen. "Ik weet het, eenhoorn! We moeten opschieten!" Zegt Kees. Dan voelen ze dat het vliegtuig kantelt en er kont een harde druk op hun oren te staan. "Oh nee!" Gilt de eenhoorn. Ze horen een klap en dan vliegt Kees opeens een paar meter de lucht in. "AAAAH!" Gilt Kees. "KEES!" Gilt de eenhoorn. Dan komt Kees met een klap op de grond. Alles wordt zwart voor zijn ogen...
JE LEEST
De avonturen van Kees, Klara & Jaap
فكاهةDit is het vervolg op het boek Kees de hamster. Deel 2 dus. Lees eerst deel 1 als je dat nog niet gedaan hebt anders snap je er waarschijnlijk helemaal niks van. 🤗 #109 in humor, dankjulliewel allemaal! Niets van dit boek mag worden gekopieerd of...