Kamp

79 4 0
                                    

Het verhaal is geschreven uit het personage navadja..
Pov navadja

"Oké kinderen blijf nog even rustig we zijn bijna bij het Kamphuis aangekomen!" Zei onze geschiedenis leraar . Ik keek uit het raam naar de bossen. Waar zullen we belanden? Dacht ik . Hallooo navadja? Aarde aan navadja riep Melissa een goede vriendin van me. He wat ? Zei ik . Ze haalde me helemaal uit mijn gedachten. Wat ben je aan het doen zing met ons mee ! Zei Melissa. De hele bus was een liedje aan het zingen maar ik deed niet mee ik wou niet zo voor gek staan. Ik keek rond de bus en stopte bij faronzo mijn beste vriend die ik al meer dan 10 jaar ken. En ik begon hem leuk te vinden dat is het ergste nog..

"OKÉ WE ZIJN ER!!!" Schreeuwde onze geschiedenis leraar nogal hard door de spiekers. Iedereen rende de bus uit. Ik liep gewoon op mijn gemak. Geen haast dacht ik. Naja tot dat faronzo er vandoor rende met mijn koffer. Ik moest hen achter na want anders vond ik hem terug in de sloot. Ik had mijn koffer terug en ik en faronzo liepen het kamp huis in. We waren allebei stil van het huis. Zo oud! Riep faronzo. Ja zeg dat wel andwoordde ik hem. Ik keek op de kamer lijst en ik zag dat alle kamers al vol zaten. Behalfe 1 kamer. Die van de mikelson tweeling.... nee nee nee! Dat is het enigste wat ik dacht. Koen ( de geschiedenis leraar) schreef zonder iets te zeggen mij bij hun in de kamer. Ik pakte geïrriteerd mijn koffer en liep naar de kamer. Zonder iets te zeggen pakte ik het lege bed en bergde ik mijn spullen op. Navadja ?! Wat doe jij hier ?! Vroeg roos verbaasd. Ja wat doe je hier ! Aapte haar zus tulp na. Ik moet hier slapen ..helaas. Zeker helaas! Zei roos. Waarop tulp zei : dubbel helaas!  Ik bergde gauw mijn spullen op want ik wou zo snel mogelijk weg van die twee. Ik was klaar en liep naar de aula waar faronzo stond.

"Veel succes bij die twee haha " zei faronzo plagend. Ach hou je mond.. wat is de opdracht die we hebben gekregen ? Vroeg ik aan faronzo.  "Uhm we moeten een monument uit kiezen van ht blad en daar moeten we heen en een verslag erover maken" andwoordde faronzo. Meen je dit?! Vroeg ik geïrriteerd. Voordat iemand al iets kon zeggen liep ik naar het blad toe om te kijken welke er al over waren.  "Door jou getreuzel hebben we nog maar twee dingen over om uit te kiezen" zei faronzo plagend. Welke nemen we de rots met de pijlen erin of die oude waterput? Vroeg ik aan faronzo . "Ik ga niet kijken naar een rots met pijlen ben je gek geworden we pakken die oude put" zei faronzo al snel. Uhm ja je hebt gelijk laten we gaan.

Na een hele lange tijd wandelen kwamen we aan bij de waterput. Ik liep er heen en keek in de put. "Jeetje wat oud dit" zei ik. Faronzo schreef al gelijk van alles of want hij wou er zo snel mogelijk vanaf zijn. Ik pakte een zak lamp en scheen in de put. Toen ik wat beter keek zag ik wat op de bodem staan. Ik probeerde beter te kijken dus ik leende iets naar voren. KKRRRR. Het muurtje storte in en ik viel naar beneden. Met een doffe plof kwam ik in de put terecht. " NAVADJA!!!! NAVADJA ZEG IETS!" Riep faronzo hard. " hou je hooft!" Schreeuwde ik terug ik had erge hoofdpijn door de klap dus zijn geschreeuw kon er niet bij. "Waarom deed je dat ?" Vroeg faronzo.  "Weet ik veel!" Riep ik terug.  "Ik kom je helpe.....nee nee woowww" riep faronzo. Ik keek op en ik schrok en ik keek snel weer weg. Met een harde plof viel faronzo op me. " ben je nou zo dom !!!" Zei ik. "Moet jij zeggen jij viel er eerder in" zei faronzo terug. " ja want... ik onderbrak mijn eigen zin. " ja want ?" Vroeg faronzo. " ik zag iets staan.." zei ik terwijl ik op stond. Ik veegde over de vloer en er kwam een tekst te voorschrijn. Ik en faronzo zeiden het in koor op:

Laat je die moed niet in de tenen zakken..
Want de mensen zullen naar jullie hulp snakken...
Opeens begin alles te schudden er kwam zand in onze ogen . Dus we deden ze dicht we pakte elkaar stevig vast..

Opeens was alles voorbij. We deden onze ogen open en lieten elkaar los. " waar zijn we?" Vroeg ik. Faronzo zag wit bleek en hij keek mij heel raar aan. " wat is er ?" Vroeg ik. " j-je rug" zei hij bang. "Wat is er met men rug?" Vroeg ik . Ik draaide me om en ik zag het! Ik had vleugels... ik wist niet wat te zeggen .. en faronzo ook niet..

————————————————
Einde van hoofdstuk 1 ik probeer verder te schrijven als jullie ht leuk vinden !

Other side..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu