Het dorpje..

25 3 1
                                    

Ik zag de boomhut van blaze en Lilly al staan. Ik sprong van Jackson af en vloog als een echte pro naar de boomhut. "Navadja je bent er !" Zei Lilly terwijl ze me een knuffel gaf. " ja gelukkig wel ik werdt gek van de stink geur van die nagel" zei ik. "Erg goed gedaan" zei blaze. Er viel een korte stilte. "Hebben jullie nog iets van valvadon of faronzo gehoord?" Vroeg ik zacht. "Nee nog niets helaas" zei blaze. Ik hoorde Jackson hinniken. Dus ik kijk naar buiten en hij had de nagel al opgeborgen. Ik vloog naar beneden. "Waneer gaan we voor de eenhoorn haar?" Vroeg ik.

"Waneer jij er klaar voor bent" zei Jackson.  "Kunne we morgen gaan dan ? Dan nemen we nu rust" zei ik. "Ja is goed ik sta hier morgen ... tot dan navadja" zei Jackson en hij galoppeerde weg. Ik keek hem na. En besefte nu pas dat ik zojuist heb afgesproken met een paard... maar goed hier kan alles..eigenlijk stond ik hier best lang voor me uit aan ht kijken. Ik verveelde me dus ging in de bossen in. Ik liep langs een heel leuk klein knus dorpje. Met bruggetjes kleine knusse huisjes met riete daken, waterputten, boerderijen. Gewoon gezellig.. ik liep verder

Uit eindelijk liep ik het dorp weer uit. Ik spreidde mijn vleugels en ik vloog hoog. Ik kon alles zien. En geloof me dat was heel mooi. Al het mooie werdt verpest door een grijze lucht en wat gerommel. Ik schrok en klapte daardoor in de lucht mijn vleugels naar binnen. Ik stortte neer. Ik gilde en ik wist niet wat te doen. Uit eindelijk sloot ik me ogen wachtend op de harde klap. ... die klap voelde zacht.. ik deed een voor een mijn ogen open. En ik keek recht in zijn ogen..... de ogen van een jonge.. met diep blauwe ogen, donkere haren, wat enkele sprietjes. Maar vooral een lief uiterlijk. Ik bedacht me geen moment of ik sprong op en spreidde mijn vleugels om een paar klappen uit te delen.

" navadja rustig ik ben het faronzo..." zei hij. " hoe dan ! We zijn naar je aan het zoeken!!" Zei ik verbaasd. "Ik ben hier voor 1 ding.." zei faronzo raar. " uhmm ja mee naar huis komen..." zei ik. Hij schudde nee. Ik keek hem raar aan.. "voor dit ..." zei faronzo en hij spuwde vuur op me met zijn kracht. Ik schrok dus ik dook weg. " FARONZO WAT DOE JE!!?" Schreeuwde ik. "Jou verwonden en dan de rest.." zei hij. Hij richte zijn handen Op het dorpje en zette heel het kleine dorpje in de brand. " faronzo stop!!" Schreeuwde ik. Nu had ik het door.. hij was zichzelf niet. Hij droeg zwarte kleding met een mantel en hij keek raar uit zijn ogen. Er zat maat een ding Op.. terug vechten .

Ik spreidde mijn vleugels en wapperde zodat er veel wind kwam. Faronzo kon moeilijk blijven staan dus viel hier door. Ik ga hem een klap niet al te hard zodat ie verder vloog. Ik zag hem geschrokken kijken . En hij vluchte. Ik was sprakeloos. Maar al snel hoorde ik het gegil van alle inwoners van het dorpje. Ik helpte met blussen en opbouwen. Nadat ik daar klaar mee was ging ik terug naar de boom hut van blaze en Lilly." Blaze Lilly!!!" Schreeuwde ik. Ze kwamen naar buiten gerent. " wat is er !?" Zei blaze. " I-ik en f-Faronzo!" Zei ik buiten adem. "Rustig navadja vertel eerst wat er is" zei Lilly kalm. Ik vertelde alles wat er was gebeurd....

" maar hoe dan.." zei Lilly. " ik weet het niet maar wat ik wel weet is dat ik hem ga helpen!" Zei ik met tranen in mijn ogen. "Ja en wij gaan je daarmee helpen tot zo ver we kunnen" zei blaze. "Oké maar eerst je verbrande kleding repareren" zei Lilly. Ik knikte. We zaten de hele avond aan het kletsen over hoe dit kon gebeurden en wat er komen gaat.. uiteindelijk ging ik maar naar bed. Want morgen is Jackson er voor de eenhoorn haar..

——————
Ja hoor dit was dit alweer ❤❤

Other side..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu