Wspominamy dziś naszych Aniołów Stróżów. Choć wielu przestało w nich wierzyć w dzieciństwie, to Kościół uczy, że jest ich bardzo wielu - każdy człowiek ma przecież swojego strażnika. Oto pięć rzeczy, które warto o nich wiedzieć.
1. Anioł Stróż istnieje i troszczy się o ciebie. Zawsze
Choć często o nim zapominamy, jest zawsze obok nas. Mówi nam, do czego powinniśmy dążyć, a czego unikać. Pismo Święte wspomina o tym wprost: "Oto Ja posyłam anioła przed tobą, aby cię strzegł w czasie twej drogi i doprowadził cię do miejsca, które ci wyznaczyłem. Szanuj go i bądź uważny na jego słowa. Nie sprzeciwiaj się mu w niczym, gdyż nie przebaczy waszych przewinień, bo imię moje jest w nim. Jeśli będziesz wiernie słuchał jego głosu i wykonywał to wszystko, co ci polecam, będę nieprzyjacielem twoich nieprzyjaciół i będę odnosił się wrogo do odnoszących się tak do ciebie" (Wj 23,20-23).
Na opiekuńczą rolę aniołów wskazują liczne psalmy, np. Ps 34,8, gdzie mowa jest o aniele, którego rolą jest budowa "obozu warownego wokół bojących się Pana" oraz "niesienie im ocalenia".
W Księdze Hioba jeden z mędrców wskazuje na pomoc, której udzielą nam aniołowie: "Gdy ma on swego anioła, obrońcę jednego z tysiąca, co mu wyjaśni powinność; zlituje się nad nim i prosi: «Uwolnij od zejścia do grobu, za niego okup znalazłem»" (Hi 33,23-24).
Przede wszystkim sam Jezus ostrzega nas, byśmy nie lekceważyli "żadnego z tych małych". "Albowiem powiadam wam" - dodaje. - "Aniołowie ich w niebie wpatrują się zawsze w oblicze Ojca mojego, który jest w niebie" (Mt 18, 10).
Nie zapominajmy o naszych aniołach.. Aniołowie wcale nie mają skrzydeł ani mieczy
Nie tylko wielcy artyści i klasycy sztuki przedstawiali aniołów w postaci ludzkiej, najczęściej jako młodzieńców (lub słodkie bobasy) ze skrzydłami. Ich nagość i bose stopy miały symbolizować niewinność i oderwanie od spraw materialnych.Również we współczesnej sztuce czy filmach anioł pokazywany jest podobnie - mieszka wysoko w chmurach, jest piękny i pociągający.
Czy jednak tak jest naprawdę? Anioł może przybrać ludzką postać, o czym czytamy w Biblii. Tak naprawdę jest to jednak czysty duch, który nie ma konkretnej postaci fizycznej. Jego moc jest o wiele potężniejsza (i zupełnie inna) od tej, którą dysponują istoty cielesne. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij do Sumy teologicznej świętego Tomasza z Akwinu (cz. I, kwestia 51), który był jednym z uczonych bardzo zainteresowanych angelologią (nauką o aniołach).Co jednak z tymi mieczami i skrzydłami? Mają one przywodzić na myśl konkretne cechy aniołów -władzę i nieziemskość - ale należy pamiętać, że są tylko symbolami.
3. Pismo Święte wymienia trzech aniołów z imienia
Biblia przedstawia nam z imienia trzech aniołów: Gabriela, Rafała i Michała. Kim byli?
Gabriel po hebrajsku oznacza 'Bóg jest moją mocą'. W swej misji spełnia rolę posłańca, który przekazuje ludziom przesłanie od Pana. W Księdze Daniela (8,15) Archanioł Gabriel pojawia się jako istota niebiańska o wyglądzie mężczyzny. Jest zwiastunem potężnego, mocnego działania Boga w sytuacjach po ludzku niemożliwych: poczęcia Jana Chrzciciela czy zwiastowania Maryi.
Rafał to po hebrajsku 'Bóg uzdrawia'. Rafał to jeden z siedmiu aniołów, którzy stoją w gotowości przed majestatem Pana (por. Tb 12,15). W Księdze Tobiasza pojawia się pod postacią ludzką i przybiera popularne żydowskie imię Azariasz, towarzysząc bohaterowi księgi - młodemu Tobiaszowi - w drodze z Niniwy do Raga w Medii. Uzdrowił ze ślepoty jego starego ojca i uwolnił od złego ducha dręczoną napaściami szatana Sarę.
Michał po hebrajsku znaczy 'Któż jak Bóg!'. To archanioł Bożej sprawiedliwości, jeden z najpotężniejszych duchów niebiańskich. Jego zawołanie wyraża zdumienie, podziw, uwielbienie dla Stwórcy. Archanioł Michał i jego aniołowie walczą dzielnie z aniołami zbuntowanymi, są bowiem rozpaleni miłością Boga (por. Ap 12,7).
4. Anioły są nam potrzebne nie tylko do ochrony
Zadaniem aniołów nie jest tylko ochrona nas przed złem (choć z tym się kojarzą dzięki popularnej modlitwie za wstawiennictwem św. Michała Archanioła). Ich zadaniem jest również przekazywanie ważnej wiadomości: że Bóg żyje i jest między nami. To oni bardzo często przypominają nam o tym prostym fakcie. Wyraził to pięknie ks. Jan Twardowski w wierszu Anioł przebudzenia:
YOU ARE READING
informacje o istotach nadnaturalnych
ParanormalMoże zacznę od tego po co tworzę to " opowiadanie " . Robię je głównie po to by chociaż trochę ludzi uświadomiło sobie to, że nie tylko my i zwierzęta żyjemy na świecie... NIE ZGADZAM SIĘ NA KOPIOWANIE I TYM PODOBNE BEZ MOJEJ ZGODY!