W TRAKCIE POPRAWIANIA !
Hey tematyką tego "rozdziału" będzie podziemne miasto w Iranie. Powiem szczerze , że sama kiedy znalazłam ten artykuł to byłam zdziwiona i nawet go jeszcze nie czytałam :D . Chciałam go przeczytać dopiero kiedy będę go dodawała tutaj. Ostrzegam iż na końcu są zdjęcia które pokazują kości człowieka (jak kolwiek źle to zabrzmi )
Podziemne miasto w Iranie, które ok. 2000 lat temu zamieszkiwali ludzie, zostało niedawno odkryte przez irańskich archeologów. To, co eksperci znaleźli w jego czeluściach z jednej strony zachwyca, a z drugiej wprost przeraża...
12 lat wykopalisk
To niesamowite odkrycie archeologiczne jest tylko potwierdzeniem tego, że nauka ta wymaga niebywałej cierpliwości, aby osiągnąć jakiekolwiek pozytywne wyniki i korzyści z poświęconego czasu i pracy.
12 lat trwały prace wykopaliskowe w pobliżu miasta Samen.
Wreszcie po upływie tylu dni, nocy, miesięcy i lat archeolodzy ogłosili istnienie pod ziemią niezliczonych artefaktów, szkieletów i ponad 50 pomieszczeń o różnych rozmiarach połączonych tunelami, misternie zbudowanych około 2000 lat temu.
Zdaniem naukowców podziemia miasta Samen sięgają okresu upadku Imperium Achemenidów (dynastii panującej w Iranie w latach 550 -330 p.n.e.) i powstania Królestwa Partów (247 p.n.e. – 224 n.e.).
Partowie w dużej mierze przejmowali sztukę, architekturę, wierzenia religijne i insygnia królewskie z innych kultur.
Władcy partyjscy pielęgnowali zarówno perską, jak i grecką kulturę.
Dla Greków chcieli być królami hellenistycznymi, a dla Irańczyków dziedzicami Achemenidów – „Królami Królów".
Podziemne miasto pełne tajemnic
Jak już wcześniej wspomnieliśmy misternie rzeźbione podziemne miasto, zawiera około 50 pomieszczeń o różnej powierzchni połączonych ze sobą licznymi tunelami.
Pokoje te wydrążono na głębokości od 3 do 6 metrów.
Zdaniem archeologów należały prawdopodobnie do różnych rodzin.
Jednak najbardziej przerażającym odkryciem dla naukowców było odnalezienie 60 ludzkich szkieletów.
Uczeni nie są pewni, co się z nimi stało i dlaczego podziemne miasto zostało opuszczone.
Natomiast pewni są tego, że jego mieszkańcy obdarzali czcią Mitrę, starożytnego irańskiego boga słońca.
Zdaniem ekspertów podziemia miasta Samen były używane do różnych celów w różnych odstępach czasowych swego istnienia.
W fazie powstawania misternie rzeźbionego podziemnego kompleksu komór i korytarzy mogły znajdować się tam miejsca przeznaczone do odprawiania ceremonii religijnych.
Następnie podziemne miasto pełniło funkcję cmentarza i schronienia.
Archeologowie wciąż prowadzą prace wykopaliskowe w podziemiach miasta Samen.
Twierdzą, że ukrytych komór jest o wiele więcej i liczą na to, że odkryją wszystkie tajemnice skrywane w tym podziemnym mieście.
Jedno jest pewne – odkrycie podziemnego miasta odsłania potęgę archeologicznych zagadek i stanowi jedno z wielu ekscytujących odkryć irańskich archeologów w ostatnim czasie.
Nie tak dawno odkryto także kompleks podziemnych komór mieszkalnych wykutych w górach w środkowym Iranie, pochodzących z XII wieku.
Ponadto w lutym 2017 r. eksperci wydobyli pozostałości starożytnego obserwatorium, które prawdopodobnie pochodzi z czasów dynastii Sasanidów, panująca w Iranie w latach 224–651 naszej ery.
Archeologia wciąż jest pełna tajemnic, a my czekamy na nowe wieści w sprawie coraz to ciekawszych wykopalisk.
ZDJĘCIA KTÓRE BYŁY W ARTYKULE !
YOU ARE READING
informacje o istotach nadnaturalnych
ParanormalMoże zacznę od tego po co tworzę to " opowiadanie " . Robię je głównie po to by chociaż trochę ludzi uświadomiło sobie to, że nie tylko my i zwierzęta żyjemy na świecie... NIE ZGADZAM SIĘ NA KOPIOWANIE I TYM PODOBNE BEZ MOJEJ ZGODY!