Úplněk

62 2 5
                                    

Dny ubíhaly, venku bylo hladněji a s venkovním ochlazováním chladla i Remusova povaha. Dříve milý mladík se ostatním čím dál více stranil a když už s někým mluvil, byl protivný a zlý.

Jednoho sychravého zářijového rána přinesla Jamesovi sova noviny v nichž stálo:
                                                                     20.9.1971
Úplněk se blíží a lidé z okolí městečka Zarristan jsou z jeho příchodu stále více nervózní. Poté, co se při květnovém úplňku ztratilo pět mudlovských dětí a na stromech v okolí se začali objevovat podivné rýhy podobné drápům nějakého zvířete, se začali šířit názory, že v okolí se potuluje jeden, ne-li smečka vlkodlaků.
Ministerstvo kouzel oblast veřejnosti prozatím uzavřelo a celou věc prošetřuje.
Pokud bude pachatel či pachatelé dopaden, hrozí jim až pětiletý trest..

Dál se nikdo z dětí nedostal, jelikož Remus sebral noviny, roztrhal je na malé kousky a ty hodil pod stůl. Během Filchova vyhrožování, že bude zametat celou Velkou síň, se posadil naproti ostatním a naštvaně se zakousl do vánočky.
,,To jak si mám vyložit?!" zeptal se naoko rozzlobeně Sirius. ,,Víš kolik nevinných stromečků muselo zemřít aby se tyhle noviny mohli tisknout!?"

Remus jen něco zamumlal a odvrátil pohled.
,,Kámo připadáš mi vystresovanej. Podívej se tady na Petera. Má jídlo a je šťastný."
řekl James.
,, Jo no kámo. Buď jako Peter." navázal na Jamese Sirius.
Poté s Jamesem vybuchli smíchy.

,,Vím jak se cítíš.." řekla tiše Monica.
,,Ne nevíš! Nikdo to nevíte tak přestaňte dělat že jo!" vybuchl Remus a i se svou vánočkou zamířil z velké síně pryč.

,,Pardon... Zkazila jsem to.." zašeptala Monica.
,,Není to tvoje chyba. Ten kluk je prostě jenom vystresovanej." objala jí Agnes.
,,Taky vám přijde, že ho stresuje ten úplněk?" zeptala se Lily.
,,Jo jo samozřejmě, úplněk." odpověděl James.
,,Tebe to nenapadlo, že ne." otočila se na něj Jessica.
,,Ne ale Lily ve mě musí vidět takového toho hrdinu co všechno ví." pošeptal jí James do ucha.
,,Tebe jo? To jsi spadl z Astronomky, že si tohle myslíš?" otočila se na něj s naštvaným výrazem na tváři.

Po celodenním nudném vyučování se všichni usadili ve společenské místnosti.
,, Neviděli jste někdo Remuse?" zeptal se po chvíli Sirius.
,,Já ho viděla naposledy po vyučování jak si četl u jezera." odpověděla Lucy.
,, Chápete někdo ten úkol z lektvarů?" zeptala se Lily, která si očividně nevšimla o čem se ostatní baví. Ti na ni vrhli nechápavý pohled.
,,Co..?" nechápala pořád. James vzdychl. ,,Ne taky ho nechápu."
,,Víte co? Já jdu spát. Remuse i úkol můžeme vyřešit zítra." oznámila Jessica a spolu s ostatními děvčaty odešla.

Později, když už Peter i Sirius spokojeně oddychovali v postelích, James stále nemohl usnout a koukal do stropu.
Najednou se zvenku ozvalo hlasité zavytí.
V tu ránu stáli všichni tři u okna a zírali ven.
Tam dole někdo, nebo něco, bylo a očividně hrozně trpělo.
,,Kluci.." zašeptal Peter. ,,Co se děje?" zeptal se James, taky šeptem.
Peter ukázal na Remusovu postel.
Byla prázdná. Vyděšeně se na sebe podívali. Už věděli téměř jistě co se děje, ale odmítali si to přiznat.
,,Myslíte si, že to holky taky slyšeli?" zašeptal Sirius.
Podívali se na sebe a beze slova odešli k nim do ložnice. Byli si totiž jistí, že jejich kamarádky museli vzhledem k umístění jejich ložnice vidět mnohem víc.

Dveře byli přivřené a když je James otevřel úplně, uviděli děsivé divadlo.
Agnes, Lucy, Lilly, Jessica a Monica seděli u okna a pod ním na trávníku před hradem stála bytost která jak svým vytím, tak svým vzhledem vyvolávala hrůzu.
Její tělo bylo extrémně vyzáblé, na mnoha místech byli vidět kosti.
Stála na dvou nohách, dvě přední jí bezvládně viseli k zemi. Čenich měla protáhlý dopředu.

Dívky se otočili a když je spatřili Agnes vyskočila, objala vyděšeného Siriuse a rozplakala se.
,,Prosím.." zvedla Lucy uslzené oči od okna.
,, Prosím je to někdo jiný, že jo.. Prosím.."

Pobertové aneb sedm let v BradavicíchKde žijí příběhy. Začni objevovat