Pizza

28 0 0
                                    

Vi går in till köket för att vi ska börja med maten, vi ska äta hemmagjord pizza. Medans så pratade vi lite.

"Jag skulle vilja bo här men jag vet inte om jag skulle få för min mamma"

"Fråga henne, för mig får du mer än gärna flytta in hit"

"Om jag flyttar in hit så ska vi skaffa katt"

"Okej vi skaffar en katt om du flyttar in hos mig"

"Bra då ska jag försöka övertyga mamma"

"Vad ska katten heta???"

"Om det är en tjej så ska hon heta Maja och om det är en kille så ska han få heta Tussen"

"Okej"

"Men vi får se om jag får för mamma men vi får hoppas att jag får för jag vill verkligen flytta hit"

"Det vill jag också"


När vi var klar med maten så åt vi och det var jätte gott, när jag ätit upp så lade jag mig i soffan och tittade mot Niklas.

"Jag sa ju till dig att du inte skulle äta så mycket" sa Niklas

"Jag vet men du vet hur jag är"

"Ja jag vet, då tar väl jag undan din talrik då"

"Jag kan faktiskt ta undan mina egna saker fast jag är mätt, du behöver inte göra det"

"Jag tänkte bara vara snäll så du kunde sitt och smälta maten"

"Du lät ju inte så trevlig när du sa att du skulle ta undan min talrik"

"Det var inte meningen om du kände så"

"Är någonting fel eller???"

"Nej det är bra, varför undrar du???"

"Du verkar inte så glad"

"Jag är visst glad"

"Jag ser ju på dig att du inte är glad, berätta om det är någonting"

"Det är ingenting så sluta säga att det är något"

"Jag är din flickvän så du måste berätta om det är någonting, lova mig"

"Det är ingenting"

"Men om det skulle vara något så lova mig att du berättar då"

"Ja jag lovar"

"Bra"

Jag satte mig upp och tog min talrik in till köket och ställde in den i diskmaskinen, sen gick jag in till tv rummet och lade mig i soffan utan att säga något. Jag ser när det är någonting med Niklas för d blir han på dåligt humör och låter arg eller less.

Hatad 2Where stories live. Discover now