Onsdag 6 juni
Jag har nyss kommit till skolan, jag träffade Alisa, Linnea och Ronja. Jag fick reda på att det har börjat en ny tjej i våran klass som heter Anastasia och hon började i skolan i måndags. Ingen visste att det skulle börja en ny elev i våran klass. Jag går fram till Anastasia och hälsar på henne, hon står helt ensam och ingen verkar vilja vara med henne. Hon har mörkbrunt kort hår, det är rakat på sidorna. Hon har en röd skjorta på sig och ett par jeans, hon är faktiskt väldigt vacker och verkar också vara trevlig.
När vi haft våran lektion så har vi 20 minuters rast och jag går och lämnar mina saker i skåpet, möter upp dom andra tjejerna. Vi satte oss vid ett högt bord, jag kunde se att Anastasia var helt ensam nu också. Jag går ner från stolen och går fram till Anastasia och säger.
"Hej vill du hänga med oss???"
"Nej tack"
"Kom igen vi bitts inte"
"Nej tack"
"Jag vill inte att du ska stå ensam så kom så får du hänga med oss"
Jag övertalade henne och hon kom och satte sig med oss, hon sa inte så mycket men jag försökte prata med henne. Jag antar att hon är lite blyg.
Efter 1 timmes lång lektion känner jag att jag skulle kunna sova. Linnea och Ronja skulle göra en sak innan nästa lektion så det blev bara jag, Alisa och Anastasia som var. Vi satte oss och pratade lite och efter en stund gick några killar förbi och sa.
"Lebbo"
Och då tände det till i mig.
"Vafan sa du???"frågade jag
"Inget"
"Sluta ljuga"
"Jag sa lebbo"
"Varför sa du det???"
"För att hon är det"
Han menade alltså Anastasia.
"Är det något fel att vara lesbisk???"
"Det är äckligt"
"Det enda som är äckligt just nu är du, du och din stora käft"
"Du ska bara hålla käften, jag säger vad jag vill och när jag vill fattar du det"
Glömde berätta att den här killen heter Kristoffer och han är hemsk. Han säger dumma saker och gör illa folk, jag har sagt till honom några gånger så jag är van och jag är absolut inte rädd för honom.
"Du ska inte säga sådär till folk även om dom är lesbiska eller inte"
"Du är den enda som inte lär sig att om man är uppkäftig mot mig så kommer man få igen hårt"
"Jag har hört det men för det första så ska du inte säga så till andra personer och för det andra är jag inte rädd för dig"
Skolan som jag går på är sjuka i huvudet dom flesta men inte alla. Jag kan inte ens räkna upp hur många gånger jag t.ex. blivit "tafsad" på. Killar har alltså rört eller smällt till min rumpa, tagit på mina bröst eller rört på mig på något dumt sätt. Jag tänker inte bara låta det hända så jag brukar slå till dom för vafan man tafsar inte på någon annan, det är ett brott. Vissa killar som jag mött tror att man är någon slags docka som man får ta på och göra saker på utan att den säger till.
YOU ARE READING
Hatad 2
Teen Fiction(Läs gärna den först boken innan den här, men ni gör som ni vill) Josefin är hemma hos Niklas nästan hela tiden och det känns nästan som att hon bor där. Hon vill flytta till Niklas men det är tveksamt om hon skulle få för sin mamma. Innan ens somma...