Till slut orkade jag inte vara kvar så jag tog på mig skorna, jackan och tog min väska.
"Jag åker hem"
"Varför???"
"För att du verkar arg och kan inte prata med mig om vad det är så jag tänker gå hem"
"Kom igen sluta"
"Hejdå"
Jag öppnade dörren och gick ut, jag skulle kunna ta sin buss men det är alldeles för långt tills den kommer så jag går hem. Det är inte första gången jag går hem och jag tycker det är skönt att gå hem för man kan tänka på mycket. Jag gick en liten bit och vara tänkte men så körde en bil förbi och stannade inte alls långt framför mig. Jag tänkte att jag inte skulle bry mig och titta rakt fram men när jag kom fram och skulle gå förbi sa en röst.
"Hej Josefina"
Det var inte Niklas men jag kände ändå igen rösten. Jag stannade och tittade vem det var, det var Jack alltså han som misshandlade mig förut.
"Hej"
"Varför går du här vid vägen då???"
"Jag har varit hos en person"
"Vem??"
"En kompis"
Jag vet att Jack skulle bli arg om jag sa att det var min pojkvän.
"Vill du ha skjuts???"
"Jag tror inte det är så bra"
"Kom igen, jag har ändrat på mig och är en mycket bättre person"
"Okej då men om du gör något så kommer du inte komma undan med det"
"Bra, hoppa in i bilen"
Jag hoppade in i bilen och han körde hem mig, medans så pratade vi och jag vet inte om jag ska tro på Jack att han har ändrat sig men han berättar iallafall att han har en tjej och bor i en lägenhet och har det jätte bra.
När vi kom fram sajag hejdå och gick till huset. När jag kom in så kom mamma ut till hallen och kollade på mig.
"Vem var det där och varför är du hemma, skulle inte du vara hos Niklas???"
"Det var Jack du vet mitt ex och ja jag hade tänkt vara hemma hos Niklas men han är arg och klarar inte av att säga varför"
"Alltså Jack som misshandlade dig???"
"Ja me n han verkar ha ändrat sig, han bor i ett hus led hans tjej och han är rätt trevlig"
"Jag vill helst att du inte åker med Jack"
"Jag hade tänkt gå hem men han kom och stannade och erbjöd skjuts och ingenting hände så du kan ta det lugnt"
"Jag är bara rädd om dig"
"Allt är okej"
YOU ARE READING
Hatad 2
Teen Fiction(Läs gärna den först boken innan den här, men ni gör som ni vill) Josefin är hemma hos Niklas nästan hela tiden och det känns nästan som att hon bor där. Hon vill flytta till Niklas men det är tveksamt om hon skulle få för sin mamma. Innan ens somma...