Det er fars fødselsdag i dag, og jeg glæder mig sygt meget til at finde ud af hvad vi skal lave!
Han sagde at det ville være rigtig sjovt, så jeg glæder mig.
Min mor sagde at hun var glad for, at jeg havde det bedre med far. Det er jeg skam også, men jeg ved ikke hvad det er, men jeg har bare en dårlig fornemmelse.
Den gemmer jeg bare væk, for den har jeg ikke brug for nu hvor jeg skal hjem og hygge mig.Far holder ude i indkørslen og venter på os.
Vi skynder os ud i bilen, og jeg spørger så, fordi jeg ikke kan vente, "Hvad skal vi lave??" min far kigger smilende i spejlet. "Det er en overraskelse." vi alle sammen hviner.
Min far ler.
"Men inden vi skal hen til overraskelsen, skal vi lige hjem til Inger først."Han holdte på den samme parkeringsplads som altid, og vi gik op til Inger.
"Hej! Har i haft en god uge?" spørger hun imens vi tager overtøj af.
"ja, den har været meget god."
Siger Emmelie simpelt.
"Det godt, men den bliver endnu bedre." kommer det inde fra stuen af, og jeg kan ikke hjælpe, men at blive endnu mere spændt.Vi kørte i lidt lang tid, så jeg sad bare og kiggede ud af bildørens vindue.
Bygningerne susende afsted.
Inger skulle ikke med, da hun skulle på arbejde i morgen, og vi skulle vidst være ved overraskelsen til sent, så en hel dag med far, et fedt sted hen, er virkelig sjældent.
Han har stadig ikke sagt hvor vi skal hen, så jeg har bare prøvet at gætte det hjemme hos Inger, men han ville ikke sige noget. Øv.Jeg begynder at genkende der hvor vi kører, da jeg har været her mange gange før, jeg kan mærke skuffelsen trænge på, men jeg ved jo ikke om det er der, vi skal hen.
Men da han parkere der, lader jeg skuffelsen komme frem.
Han smiler stort til os, men ser skuffelsen i alle vores ansigter. Hans smil falmer, men skynder sig at sige "Jeg ved godt, at I har været her før, men der er en overraskelse derinde."
Vi spænder sikkerhedsselerne op og går ud af bilen.
Lyden af højt musik, brummer i mit bryst. Mug og mine søskende ved hvad der skal ske. Det er en fest, hvor han har tænkt sig at drikke sig fuld.
De andre begynder, at gå med far hen til indgangen, men jeg står frosset fast til jorden og kigger skuffende på baren.
Far kigger bagud og finder mig stående ved bilen. "Kommer du?" jeg ryster på hovedet, men frygter lidt hvad han har tænkt sig at sige til det. "Jo, kom nu! Du har ikke set det der er derinde." han begynder at gå hen i mod, men jeg bakker bagud. "Jeg gør ikke noget" man kan se tristheden i hans ansigt. Mine søskende kommer løbende hen til mig, og siger til min far, at vi kommer om lidt. Han nikker bare og går ind i baren. "Vil du ikke med ind?" spørger José - fars anden største datter - forsigtigt, jeg ryster på hele kroppen, og Emme trækker mig ind i et kram, "Det okay, vi bliver herude med dig, okay?" jeg nikker.
Vi sætter os på trappen og der sidder vi i lang tid, indtil...______________
Hey!
Haha cliffhanger!!
Har i set min nye historie, "The Thing About You"?
Første kapitel er ude nu, så i velkomne til at læse den.
Min far er ikke død, men jeg synes bare, at sangen passer godt.
Håber i kan lide den.Hvad synes i?
Later❤️
YOU ARE READING
He broke me.
Non-FictionHej alle sammen! Det her er en sand historie, som jeg selv har oplevet. Den kan virke voldsom og grov det meste af historien, og den bliver nok ikke så lang, men det er noget jeg gerne vil fortælle. "Far..." siger jeg hulkende til ham. Jeg kigger op...