Hoofdstuk 1.0

227 12 0
                                    

'Asiye? Ben je al wakker?' Vraagt Sarah, mijn zusje.
' Ja, ik moet naar mijn werk. Ik zie je wel na mijn werk.' Beantwoord ik haar.

Ik werk in een kapperssalon, ik liep naar mijn kast toe en bedacht me wat ik vandaag aan zou doen. Veel keuze heb ik niet dus deed gewoon een normale zwarte broek aan met een t-shirt en een vest.
(na 9 uren werken)

Met trillende handen kijk ik naar de zwangerschapstest in mijn handen. Ik ben gewoon zwanger! 'D-dit kan niet' fluister ik. Ik wikkel de test in wc papier en gooi het weg. Er word op de deur gebonkt. Ik zit op de wc in de salon. 'Asiye kom er uit er zijn klanten!' Schreeuwt mijn baas. 'Ik kom al' beantwoord ik.

Ik moet hier alleen maar pedicures en manicures geven. Terwijl ik een pedicure geef aan een vrouw die bij ons in die buurt woont, prik ik perongeluk in haar voet doordat mijn gedachtes nog bij die test zijn. 'AUW, KIJK IS UIT WAT JE DOET!' Brult de vrouw. 'Sorry hoor' zei ik. 'ZIE JE, DAT KOMT ERVAN ALS JE ZWERVERS LAAT WERKEN!' Schreeuwt ze tegen mijn baas. Dat was de druppel. Ik gooide de bak met haar voetwater over haar heen en ze begon al gelijk met schreeuwen. 'Ik zit hier niet voor de lol jou dikke voeten schoon te maken!' Schreeuw ik terug. Mijn baas trok aan mijn arm en vertelde me dat ik mijn spullen moest pakken en weg moest gaan.
'Geef me mijn loon.' Zei ik kalm. 'Denk je dat ik jou nog ga betalen na dit.' Zei ze. Zonder te antwoorden liep ik naar de kassa en pakte mijn geld eruit. Ik liep naar een aparte kamertje waar mijn spullen liggen. Net toen ik weg wilde gaan kwam er een idee in me op.

Ik pakte een beker waar thee uit was gedronken en plette het met mijn voet zodat er glasstukken over waren. Ik pakte de glasstukken op en zette het in de jaszak van mijn baas. 'Je moet voortaan weten tegen wie je zo praat' zei ik tegen mezelf en ging weg.

Ik liep huilend naar huis. Niet vanwege wat er zojuist is gebeurt maar dat ik zwanger ben. Ik geloofde het Nogsteeds niet. Ik wist dat als mijn vader hier achter zou komen mij zou slachten. Het lijkt wel een grap, mijn vriend Berkay en ik hebben 'het' gedaan ja maar het was 100% veilig! Dacht ik.. Ik moet het hem vertellen. Gelukkig is er een bruiloft vandaag, ik spreek hem daar wel.

Perspectief Sarah (zusje van asiye):

Nadat ik klaar was met werken in de textielhandel liep ik met ali naar buiten, ali is een jongen die mij leuk vind en mijn hand wilt komen vragen alleen ik ben niet zo zeker of het ook andersom geldt. Mijn vader weet hier natuurlijk niets van maar dat komt nog wel. 'Je veters zijn los, straks val je nog' zei ali. Oo oke dankjewel, zei ik en bukte om ze te strikken. Ali trok me omhoog en zei woedend ' niet meer bukken tussen zoveel mensen, heel je lichaam is te zien. Ik wil niet meer dat je dit aan doet!' Zei hij. Ik schrok 'ik heb gewoon een normale broek en trui aan wat vind je hier niet goed aan!?' Hij antwoordde niet en we liepen door. Ik liep naar huis zonder hem gedag te zeggen en liet het maar gewoon zo.

Thuis aangekomen zag ik asiye op haar bed huilen. Ik liep naar haar toe en vroeg meteen wat er aan de hand was. 'Ik ben ontslagen' zei ze. Asiye dat is toch niets om over te huilen. Je kunt bij mij komen werken. Zei ik. "Sarah waarom maak jij niet gewoon je school af? Je kunt ons redden. We werken ons allemaal dood voor een klein beetje eten..' zei Asiye. 'Asiye je weet dat het duur is we kunnen dat niet betalen.' 'Je hebt gelijk, nevermind' zei ze.

Perspectief asiye:
Bij het avond eten had mijn oma een shirt aan waarop stond: kiss me baby. Ik schoot meteen in de lach toen ik dat zag. "Oma weet je wel wat er op je shirt staat?" Vroeg ik nogsteeds lachend. " nee? Wat dan?" 'Hahahahah er staat kus me baby' 'Mama doe dit snel uit en gooi het weg!' Zei mijn vader toen. Ik besloot toen maar om stil te zijn. 'Papa?' Zei Sarah. "Ja schat." 'Onze buurmeisje heeft vandaag een bruiloft mogen wij er heen.' Mijn vader twijfelde maar zei uiteindelijk ja. "Wel vroeg terug komen." Oke dankjewel.

Onderweg naar de bruiloft liet ik mijn zusjes stoppen en trok mijn rok een heel stuk onhoog. Sarah keek me lachend aan. "Goed we kunnen weer" zei ik.

Bij de bruiloft zag ik berkay en wenkte hem om naar buiten te komen. Hij begreep mn hint en liep mee. "Wat is er schoonheid, zag je niet hoe ik voor je danste." "Ik moet je iets serieus vertellen berkay.' Vertel maar schatje. "Ik ben zwanger." Vertelde ik direct. "Oha" zei hij in shok. Maar we deden het toch veilig! ' ik ben geen professional in zulke dingen, wat gaan we nu doen!' "Umm oke je gaat een abortus plegen, ik betaal de helft." Ik gaf hem direct een klap. 'Je gaat mijn hand komen vragen berkay klaar!' 'Luister ik ben nog te jong, ik speelde alleen met je." Gelijk na zijn zin volgde nog een klap. 'Wie denk je dat jij klapt!' Schreeuwde hij. Hij pakte me van mijn keel en drukte me tegen de muur. Ik probeerde nog adem te halen maar het ging moeilijk. Net toen ik niet meer kon werd hij van me af getrokken. Toen ik aan he bijkomen was zag ik dat het Sarah's vriendje was, ali. Ali sloeg hem en sloeg hem tot dat er bloed begon te komen. Sarah rende erheen en probeerde ali tegen te houden. Ik kon het niet meer uitstaan dus ik liep weg.

" Ayse kom we gaan" zei ik tegen mijn kleinste zusje. 'Maar  we zijn er pas net!' Jammerde ze. Ik trok haar mee tot Sarah naar me toe kwam rennen. "Jij gaat mij alles vertellen van A tot Z." 'Ayse loop jij alvast naar huis wij komen eraan.' Zei ik. Ayse liep weg en ik vertelde Sarah alles. Vanaf de zwangerschapstest tot net. Ze keek me aan met tranen in haar ogen. "We komen hier samen uit, ik ga je helpen." 'Hij wilt niet met me trouwen hoe wil je me nog helpen! Papa gaat mij uithuis gooien zodra hij erachter komt!' Riep ik. Ze trok me in een strakke knuffel en zei: "Jij bent Asiye, je verzint wel iets.."
_____________________
Dat was mijn eerste deel. Er komen nog heel veel delen (Insallah) blijf vooral doorlezen!
1132 woorden. Proud!

Van Arm tot RijkWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu