Mândrie și Prejudecată

962 15 0
                                    

Elizabeth Bennet, una dintre cele cinci fiice ale unui gentleman din mediul rural al Angliei secolului al XlX-lea, se află în faţa unei dileme privind viitorul ei

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

Elizabeth Bennet, una dintre cele cinci fiice ale unui gentleman din mediul rural al Angliei secolului al XlX-lea, se află în faţa unei dileme privind viitorul ei. Deoarece, după moartea tatălui, fetele nu aveau dreptul de a moşteni proprietatea, ea trebuia să îşi asigure o existenţă decentă, printr-o căsătorie convenabilă şi sigură.
Acest lucru devine o obsesie pentru mama ei, care se arăta dispusă la orice compromisuri numai să obţină garanţia că fetele ei nu vor rămâne fără un viitor stabil şi sigur. O oportunitate neaşteptată se iveşte in clipa in care domnul Bingley şi surorile acestuia se mută în vecinătate. în casa domnului Bingley se instalează, de asemenea, domnul Darcy, un gentleman renumit pentru manierele şi educaţia lui, dar care manifestă o desconsiderare vizibilă faţă de oamenii de la ţară.
Pentru a-şi publica romanul, Jane Austen i-a cedat drepturile de autor lui Thomas Egerton de la Whitehall, in schimbul sumei de 110 lire. Iniţial scriitoarea ceruse 150 de lire, dar solicitarea i-a fost respinsă. Bucurăndu-se de un succes foarte mare in rândul publicului cititor, romanul i-a adus editorului încasări neaşteptat de mari, care au făcut-o să regrete faptul că nu a solicitat o remunerare pe baza unui procent din vânzări.
În prezent, cartea se bucură de un succes răsunător în întreaga lume, deopotrivă pentru subiectul pe care îl dezvoltă, cât şi pentru felul în care este scrisă.
Personaje de neuitat, intrigă impecabil regizată şi păreri extrem de amuzante despre lumea înconjurătoare - cel mai cunoscut roman al lui Jane Austen îi oferă cititorului toate ingredientele care compun reţeta infailibilă a succesului literar.
Romanul "Mândrie și Prejudecată" a fost adăugat în lucrarea "1001 de Cărți de Citit Într-o Viață" de Peter Boxall, Profesor de Limbă Engleză la Universitatea Sussex.
Cartea a fost adăugată în lucrarea "1001 de Cărți de Citit Într-o Viață", coord. Peter Boxall.

Recenzii

"Mândria întâlneşte prejudecăţile, dorinţa de ascensiune socială - superbia dispreţuitoare, înţelepciunea - perspicacitatea, iar o neînţelegere şi o judecată pripită duc la suferinţe sufleteşti şi, pe căi ocolite, la o poveste de dragoste cu final pe cât de neaşteptat, pe atât de fericit." -- Adevărul
"Această carte este foarte frumoasă, este un studiu al caracterelor, o dorinţă de a examina firea omenească. Este o carte despre aparenţe şi cât de înşelătoare pot fi acestea. Este o carte despre iubire şi puterea ei. Chiar dacă societatea noastră s-a schimbat, această carte a rămas la fel de actuală ca şi în trecut. Poate că istoria se repetă şi în toate timpurile o să existe oameni care se aseamănă mai mult sau mai puţin cu cei care au trăit odată. Jane Austen este cu adevărat o artistă a cuvintelor." -- www.romanceofpages.blogspot.com
"Ce mi-a placut cel mai mult la "Mandrie si Prejudecata" si care nu putea fi redat in film a fost limbajul lui Jane Austen, care m-a impresionat profound. Daca n-as fi stiut, nu mi-as fi dat seama ca romanul a fost scris cu aproximativ 200 de ani in urma. Mi s-a spus ca scriitoarea are un limbaj destul de greoi. Ei bine, eu nu cred asta. Jane Austen are un limbaj frumos, elevat, asa cum ar trebui sa aibe un adevarat scriitor si pe care eu, obisnuita cu modul destul de simplu de a scrie al autorilor contemporani de romane pentru adolescenti, l-am adorat." --
www.sayukisbookblog.wordpress.com
"Jane Austen devine, prin acest roman, o avangardistă în vremurile sale, cu o mentalitate modernă, care, deşi respectă regulile scriiturii victoriene, transmite idei progresiste, în încercarea de a demitiza realitatea - de altfel, toate romanele sale au un final fericit, probabil în contrast cu viaţa sa şi a majorităţii femeilor din perioada aceea." -- Alice Teodorescu,
www.bookblog.ro
" Mândrie şi prejudecată este al doilea din cele patru romane pe care Jane Austen le-a publicat în timpul vieţii. La fel de citită acum ca şi în momentul apariţiei, popularitatea acestei poveşti de dragoste este, fără îndoială, una din cele mai de durată din literatura engleză. Scris cu spirit incisiv şi creionând superb personajele, romanul este istoria familiei Bennett, formată dintr-o mamă ignorantă, un tată neatent şi cinci fiice cu caractere foarte diferite, pe care doamna Bennett este dornică sâ le vadă măritate.
Plasată în Anglia rurală la începutul veacului XIX, acţiunea se concentrează asupra celei de-a doua fiice, Elizabeth, şi relaţiei sale tumultuoase cu dl Darcy cel chipeş şi bogat, dar îngrozitor de mândru. Desconsiderată de el la prima lor întâlnire, Elizabeth îl displace pe loc. El însă se îndrăgosteşte de ea împotriva propriei voinţe. După o nefericită cerere în căsătorie refuzată, cei doi învaţă, în final, să-şi depăşească mândria şi prejudecăţile.
Deşi romanul a fost criticat pentru lipsa de context istoric, existenţa personajelor într-un balon de săpun în care rareori pătrunde ecoul evenimentelor exterioare corespunde perfect lumii sociale limitate în care a trăit Austen. Ea descrie această lume, mândria şi prejudecăţile sale înguste, cu acurateţe şi simţ satiric desăvârşit. în acelaşi timp, Austen plasează în centrul acestei lumi, ca actor principal şi cel mai perceptiv critic, un personaj atât de bine conceput şi redat, încât cititorul este captivat de istoria sa şi dornic să o vadă terminată cu bine.
În esenţă, romanul lui Austen se bucură şi acum de popularitate printre femei şi bărbaţi deopotrivă datorită lui Elizabeth şi poveştii de dragoste, atât de bine istorisite şi terminate în mod fericit."
-- "1001 de Cărți de Citit Într-o Viață", coord. Peter Boxall

Cartile din editura bestseller Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum