Dupa ce și-a petrecut trei ani în serviciul militar, în Algeria, și apoi șase luni ca funcționar în Paris, Georges Duroy, un subofițer sărac ce pare sortit unei existențe mediocre și nespectaculoase, este ajutat de către Charles Forestier, jurnalist și fost camarad de arme, să se angajeze redactor la un ziar.
Plin de ambiție, tânarul este promovat în funcția de redactor-șef, dar nimeni nu bănuiește că articolele lui sunt scrise de Madeleine, soția bunului său prieten Forestier. Tot Madeleine este cea care-i face cunostință cu politicieni de prestigiu și oameni de afaceri, care au un cuvânt greu de spus în societate și de care tânărul profită fără rușine. Hotărât însă să ajungă cât mai repede celebru și bogat, Duroy nu se oprește aici.
El devine pe rând amantul mai multor femei influente și reușește să urce cu abilitate pe scara socială, ajungând unul dintre cei mai bogați oameni din Paris. În finalul romanului, Georges contractând o căsătorie stralucită la care sunt prezente cele mai ilustre figuri ale epocii ne dezvăluie însă gustul amar al succesului.
Cartea a fost adăugată în lucrarea "1001 de Cărți de Citit Într-o Viață", coord. Peter Boxall.Imagini din filmul Bel-Ami (2012)
"Bel-Ami este un roman de maturitate creatoare, care marchează apogeul carierei literare a lui Maupassant; este un roman despre presă și arivism, incluzând experiențe de viață trăite de autor însuși: speranțele și setea nepotolită a lui Georges Duroy străbătând fară țintă bulevardele pariziene, dorința de a pune capăt unei situații materiale precare, de a evada dintr-o lume prea îngustă, care îi condamnă pe cei mai buni la eșec, nevoia de a da frâu liber unei ambiții crescânde, cea de a așterne pe hârtie gândurile și trăirile sale, într-o formă admirabilă, care să-i asigure celebritatea."
CITEȘTI
Cartile din editura bestseller
RandomIn cartea aceasta voi scrie toate cartile de la editura bestseller.