זומבים

88 12 39
                                    

אז הגענו לפרק על זומבים, חיכיתי לפרק הזה הרבה זמן.

זוֹמְבִּי הוא דמות בדיונית של יצור אל-מת שנוצר באמצעות החזרה לחיים של גופת אדם מת. מקור הדמות בפולקלור של בני האיים הקאריביים, שלפיהם הזומבי הוא מת שהוחזר לחיים בעזרת קסם הוודו ונועד לשרת את כהן הוודו שהחזירו לחיים.

מהאיים הקאריביים התפשטה דמותו של הזומבי האל-מת לתרבויות שונות ברחבי העולם וכיום היא נפוצה בעיקר בסוגת ספרות האימה, שבה הוא מוצג כייצור חסר בינה ומעורר אימה, המשתוקק למאכל בשר אדם.

לפי אמונת הוודו, אדם מת יכול לקום לתחייה באמצעות מגיה שחורה. לאחר שקם לתחייה, לזומבי אין רצונות משלו והוא נשלט על ידי הכוהן שביצע את הטקס. המתים-חיים הללו נקראים "זומבים". "זומבי" הוא גם שמו של אל-הנחש בוודו מאזור ניז'ר-קונגו, מהמילה "נזאמבי" שפירושה "אל". מילה זו עשויה להתקשר למילה "זוּמבי" שפירושה "מושא להערצה".

בימי הביניים רבים האמינו כי נשמות המתים יכלו לחזור ולהלך על פני האדמה כרוחות רפאים ולרדוף את החיים. לפי "האנציקלופדיה של דברים שמעולם לא היו", זומבים שבו לכדור הארץ כדי לרדוף פושעים ובעיקר רוצחים. הזומבים נראו כגופה רזה ושלדית, והם הסתובבו מסביב לבתי הקברות בלילה.

במיתולוגיה הנורדית אל-מת בשם דראוגר הקים לתחייה גופות של ויקינגים כדי לתקוף את החיים. יש אזכור לזומבי גם באמונות במזרח הרחוק, באזור האוקיינוס השקט, בהודו ואפילו אצל האינדיאנים.


זומבים המודרניים בדרך כלל מתוארים כגזע חסר-דעה וחסר-רגישות, ובעל רעב לבשר אדם. לפי תיאורים אלו, נאמר גם שכאשר נושך זומבי אדם חי, יהפוך אותו אדם לזומבי בעצמו. הזומבים יכולים לזהות אדם לפי שמיעה של רעשים, אך אינם יכולים לראות או להריח אותו.

אוקי אז אני אף פעם לא ראיתי המתים המהלכים או דברים כאלו לכן הידע שלי על זומבים הוא מועט. אין לי ממש דעה עליהם חוץ מזה שאני חושבת שלהתחפש אליהם זה ממש מגניב. כאילו ברצינות, הייתי מתחפשת לזומבי כלה או לזומבי מעודדת סתם כי זה מצחיק אותי.
בכללי אני חושבת שהם בסדר כזה, אני לא רואה אותם בתור משהו מפחיד. אבל אולי זה בגלל שהסרט זומבים היחיד שראיתי היה "מת עליה" שלא כל כך שנאתי, הוא יותר רומנטי מאשר סרט זומבים מפחיד.

אז זה הכל על זומבים, מקווה שנהנתם ונתראה בסיפור הבא.

סיפורי מפלצותWhere stories live. Discover now