Sebuah gudang lama.
Apabila Yoona sedar daripada pengsannya, dia dapati dirinya telah diikat di sebuah kerusi yang berada di tengah-tengah gudang dan terdapat sebuah mentol di atas kepalanya.
Tiba-tiba dia terdengar bunyi tapak kaki.
"Siapa tu?! Lepaskan aku!" jerit Yoona.
Orang itu tiba-tiba ketawa sambil berjalan menuju ke arah Yoona.
"Daniel sunbae?!" Yoona terkejut apabila melihat orang tersebut ialah Daniel.
"Yes. It's me, jagi." kata Daniel.
"Why did you do this to me?" kata Yoona.
"Why? Sebab aku tak suka kena reject macam kau buat kat aku haritu!" marah Daniel lalu menarik rambut Yoona ke belakang.
Akibat tarikannya itu, kepala Yoona terdongak ke atas. Daniel mendekatkan mukanya ke muka Yoona. Yoona meronta-ronta untuk melepaskan diri, akan tetapi gagal kerana masih dirinya masih ditahan oleh Daniel.
*sorry to Daniel's stans sbb author buat dia jadi org jahat dlm ff ni 🙇*
Tiba-tiba, Daniel terdengar bunyi bising di pintu utama gudang tersebut. Dia melepaskan rambut Yoona dan menuju ke pintu utama gudang tersebut untuk melihat apa yang sedang berlaku.
Jihoon dan Jisung sedang bertaruh dengan Taejoon, Jaehyuk dan Minhyuk. Daniel yang melihat kejadian itu terus membantu rakannya itu.
Beberapa minit kemudian, Daniel Jihoon dan Jisung tewas akhirnya. Mereka bertiga terbaring di atas lantai lalu pengsan.
Manakala Taejoon, Jaehyuk dan Minhyuk terus bergegas menuju ke arah Yoona yang sedang menangis. Minhyuk membuka ikatan pada Yoona. Yoona yang ketakutan terus memeluk Taejoon yang berada di hadapannya.
"Yaa. Yoona? Kwaenchanha? Sorry sebab kitorang lambat datang tolong kau." kata Minhyuk dengan rasa bersalah.
Yoona hanya mampu menangis dalam pelukan Taejoon.
"Kwaenchanha? Dia ada buat apa-apa tak? Ada lebam?tanya Taejoon.
Yoona hanya tertunduk lalu memukul bahu Taejoon berkali-kali.
"Pabo . ." kata Yoona lemah. Dengan tiba-tiba dia pengsan.
"Yahh! Kim Yoona! Kwaenchanha?! Taejoon cemas.
"Hyung, baik kita bawa dia balik rumah dia." arah Minhyuk.
"Tapi hyung taktau mana rumah dia." kawab Taejoon.
"Taejoon-ah aku dah call polis tadi and diorang akan datang kejap lagi." kata Jaehyuk yang baru sahaja masuk selepas selesai menelefon polis.
"V hyung, tau tak rumah Yoona kat mana?" soal Minhyuk.
Dia sengaja memanggil Jaehyuk dengan nama sebenarnya memandangkan hanya mereka bertiga sahaja di situ.
"Tau. Kalau dari sekolah kita, kau ikut jalan yang Irene dengan Yoona selalu ikut lepastu korang jalan je lurus sampai korang jumpa rumah dengan pagar warna biru muda. Depan rumah dia ada peti surat yang ditulis "Kim's House'." terang Jaehyuk.
Taejoon segera mendukung Yoona di belakangnya dan membawanya balik dengan berjalan kaki kerana manager mereka telah menelefon mereka untuk pergi ke bilik latihan.
"Korang gerak lah dulu. Aku hantar Yoona kejap." kata Taejoon.
"Kau taknak kena hantar ke?" tanya Jaehyuk.
"Aku jalan kaki je. Lagipun bukan jauh sangat pun." balas Taejoon.
.
.
.
.
.B E R S A M B U N G
.
.
.
.
.k stop here :)
please vote 😉
YOU ARE READING
[C] My Idol, My Classmate, My Love || P.J.M
Fanfictionactually author taknak buat sinopsis takut nanti story ke laut. . . . . selamat membaca :) start: 23 March 2018 💕 end: 30 March 2018 ✨