Waktu rehat di Seoul High School.
Yoona dan Irene menunggu semua pelajar keluar dari kelas. Selepas semuanya telah keluar, barulah mereka berdua keluar untuk pergi ke kantin untuk membeli makanan.
"Heii! Dua org perempuan yg kat sana tu." jerit Jaehyuk.
"Nae?" kata Irene.
Taejoon, Jaehyuk, dan Minhyuk pergi ke arah mereka berdua.
"Annyeong! Boleh tak kitorang ikut korang rehat?" soal Minhyuk.
"Mestilah. Jom." jawab Yoona.
Mereka berlima berjalan menuju ke kantin bersama-sama. Selepas membeli makanan, mereka berlima duduk di meja yang sama.
"So nama korang siapa eh ?" tanya Taejoon.
"Oh? Lupa pulak nak kenalkan diri. Nama aku Kim Yoona imnida. Panggil je Yoona." kata Yoona memperkenalkan dirinya.
"Saya pula Irene Lee imnida. Boleh panggil Irene je." kata Irene sambil memgukirkan senyumannya yang sangat manis sungguh manis paling manis teramat manis.
*hahahaha maafla ye, author terlebih excited nak taip part ni sampai tatabahasa author pun hmmm payah nak ckp. k sambung :)*
"Kau ni comellah.."kata Minhyuk sambil melihat Irene.
"Nae? Apa dia?" Irene terkejut.
"Haa? Hmmm. . Jom la makan." Minhyuk cuba menukar topik.
Mereka berempat hanya ketawa kecil melihat perlakuan Minhyuk itu. Setelah waktu rehat tamat, mereka berlima masuk ke kelas bersama-sama.
"Hmm. . korang masuklah dulu. Aku nak g toilet jap." pinta Yoona.
S
K
I
PSelepas Yoona selesai, dia berjalan menuju ke kelasnya. Tiba-tiba, tangannya ditarik dan dirinya disandarkan ke dinding.
"Yaaa! Lepaslah!" marah Yoona.
Dia melihat Daniel berada di hadapannya manakala Jihoon dan Jisung ada di belakang Daniel.
"What do you want from me?" kata Yoona.
"What I want? I want you." kata Daniel lalu meletakkan tangannya di dinding di mana Yoona disandarkan.
Dia mendekatkan mukanya ke muka Yoona tapi sempat ditolak oleh Yoona.
"No" balas Yoona.
"What do you want? Just say. I can give it to you. But please Yoona. Oppa sayang sangat kat Yoona." kata Daniel lalu memegang kedua-dua belah tangan Yoona.
"Sunbae, Yoona dah kata Yoona taknak tu taknaklah." balas Yoona dan cuba untuk melepaskan diri dari Daniel tetapi gagal.
Dia meronta-ronta untuk melepaskan diri tetapi Daniel memegangnya dengan kuat. Tiba-tiba Daniel ditumbuk dan rebah di atas lantai.
Jihoon dan Jisung terus bertindak. Adegan tumbuk-menumbuk berlaku di antara Daniel, Jihoon dan Jisung dengan seseorang yang ingin menyelamatkan Yoona.
Selepas beberapa minit, mereka bertiga pun mengalah dan berundur. Orang itu pergi ke arah Yoona yang sedang terduduk di atas lantai sambil menangis ketakutan.
"Kwaenchanha?" soal Taejoon yang menyelamatkan Yoona.
Dia melihat Taejoon lalu memeluknya. Taejoon mengusap perlahan rambut Yoona untuk menenangkannya.
"Dah pergi cuci muka kau. Aku tunggu kat sini." kata Taejoon.
Yoona hanya menurut. Selepas itu, mereka berdua berjalan bersama-sama menuju ke kelas.
Sejak kejadian itu berlaku, mereka berlima menjadi sangat rapat terutamanya Taejoon dan Yoona yang seperti pasangan kekasih yang comel.
Jaehyuk dan Irene pula telah menjadi pasangan kekasih tiga bulan kemudian selepas mereka bertiga dipindahkan ke sekolah tersebut.
Walaupun mereka amat rapat, namun identiti sebenar mereka masih lagi belum diketahui oleh sesiapa mahupun Yoona dan Irene.
.
.
.
.
.
B E R S A M B U N G
.
.
.
.
jgn lupa vote ehhh 😉
YOU ARE READING
[C] My Idol, My Classmate, My Love || P.J.M
Fiksi Penggemaractually author taknak buat sinopsis takut nanti story ke laut. . . . . selamat membaca :) start: 23 March 2018 💕 end: 30 March 2018 ✨