Stage 1~Bonding Between Siblings

70 8 0
                                    

Lagu Winter Sleep, Junho berkumandang di seluruh genap bilik milik si perawan Heo Seung Min, Dengan keadaan bilik yang penuh dengan segala poster Kumpulan kegemaran nya. Lagu yang tiap tiap hari dimainkan pula ialah milik kumpulan tersebut. Kumpulan idola yang dikenali seluruh pelusuk dunia... 2PM.

Readers: 2Pm Hot tak???

Author : Gile takk hot..lejen ni..hahah.nak sambung ke tak story ni??

Readers : Silakann

Author : Erkkkk

*Lagu berkumandang*

I dont wanna say goodbye~

Neol beonamyeon na honja nama~

Jamsiman nae gyeote isseojwo haneu ~

Baru sahaja korus lagu Junho itu bergema,

BANGGG

BANGGG

BANGGGG

BANGGGG

pintu bilik Heo Seung Min digegar..oleh siapa?? Adik kembar cantik jelita nya yang bernama Heo Ga Yoon..akan tetapi mempunyai sifat bengis seaakan singaSepantas kilat Ga Yoon menerpa masuk lalu tangan pulusnya menekan butang Pause pada radio kegemaran abang kembarnya itu.

"Aigoo..Waeeyooo???jangan kacau aku boleh takk???aduhhh...This is my favourite song weyhhh "...melenting si kembar Seung Min sambil diselubungi selimut tebal. Suara nya masih serak serak basah..yelahh.. baru bangun dari tidur lena gamaknya..

"Memekak tau memekak..hishhh..geram je tengok kau ni.kenapa la Appa buat bilik sebelah ngan kau buat nasib malang aku je." Rengus si Ga Yoon. Seung Min diam dan tidak berkata kata lalu berdesis "elehhh untung kau ade kembar comell and handsome macam aku" lalu Seung Min tertawa kecil.

"Kau gelak ape??!!!" sambar Ga Yoon tegas..

Heo Ga Yoon, seorang gadis 18 tahun yang berpewatakan agak spontan dan sedikit kasar. Sekilas pandangan mautnya sahaja boleh menggerun dan membawa mimpi ngeri kepada orang lain.. Perkara yang paling dia benci adalah 2PM..dan perkara yang paling disukainya ialah membakar segala poster hak milik abang kembarnya.

Manakala Seungmin, abang kembar kepada Heo Ga Yoon. Jarak umur mereka hanya selama 10 minit sahaja. Perwatakan lembut, Kpopers dan sedikit Nerd.. dan yang paling pasti dia adalah peminat 2PM tegar...Bias nya ialah Ok Taecyeon..

Readers: Ommo..takut lah bile dengar pasal Ga Yoon

Authors : Haaa kannn...Tabah lahhh Seung Min

Readers : *Hembus ingus kat tisuu* Poor Seung Min

*Emo nye para readers*

"Aniyeoo..Gwechanaa" balas Seung Min lembut lalu dengan selamba menarik selimutnya kembali untuk melitupi tubuhnya

Baginya, mereka hidup di dunia yang berlainan...Dunia Penuh Fantasi dan ianya sukar dilihat oleh pandangan mata kasar biasa. Belum tentu 2PM juga akan tahu akan kewujudan mereka.

Readers : Ga Yoon and Seung Min from other world??

Authors : Yepp..but tak pernah halang Seung Min untuk jadi fan diorang

Readers : Owhhhh

Authors : Dahhh aku nak sambung cite...mohon diam berjemaah

Readers : Naeeee~~~~

Setelah melihat keadaan abang kembarnya berselubungkan selimut hangat. Lantas Ga Yoon beredar dan tidak menghiraukan apa apa. Ga Yoon merungut diam "fuhh aman telinga aku..amannnn!!"

Secara gerak perlahan juga Seung Min menyelak selimut gebunya, memastikan Ga Yoon telah keluar dari biliknya. Lalu dengan sinis nya Seung Min berkata "siappp kau dikk...hahahahhaha...." dan menapak menuju ke radio kegemarannya.

*Hembusan corong Radio*

I norael deetgo dorawa~~

Ga Yoon yang baru sahaja melelapkan mata seketika tadi lantas bangun dan meneriak kuat "Seung Minnnnnnnnn!!!!!!!!!"....

Hampir bergegar seisi rumah dek jeritan kuat Ga Yoon.

"Geram betul aku laa!" Ujar Gayoon agak kuat. Langkah lajunya keluar daripada rumah. Entah apa yang dimarahkan, barangkali baru sahaja bergaduh dengan Seungmin.

"Tak abis-abis dengan 2PM dia!" Rungut Gayoon lagi. Kakinya semakin laju berjalan.

'Bukk!' Entah bagaimana tiba-tiba dia terlanggar seorang lelaki bertubuh agak tegap.

"Tak de mata ke?" Marah Gayoon agak kuat lalu memandang wajah lelaki tersebut.

Lelaki tersebut? Itulah Lee Teuk. 7 tahun lebih tua daripada dirinya. Lee Teuk merupakan tauke kedai makan yang berada 1 kilometer daripada rumah mereka. Jjangmyeon terbaik di kawasan kejiranan itu. Bagi Gayoon, Lee Teuk hanya kawan biasa. Dialah tempat segala tempias marah. Dialah pendengar setia lawak bodohnya. Tapi bagi Lee Teuk, segala kemarahan yang dilepaskan oleh Gayoon bagaikan angin lembut yang mendayu-dayu. Perasaannya lebih daripada seorang kawan.

"Dah abis marah?" Itulah soalan yang akan diaju oleh Lee Teuk tiap kali berjumpa.

"Ajik!" Sahut Gayoon agak perlahan.

"Jomlah makan, kau lapar tu sebab tu nak mengamuk je!" Lantas Lee Teuk menarik tangan halus Gayoon. Terpaksa jugalah Gayoon mengikut walaupun dirasakan itu sangat 'annoying'.

"_Apeujimayo Taec hyung, harap sangat kita boleh jumpa satu hari nanti. I know it's impossible. Tapi tu la harapannya. U should know us Taec, u should know how our life goes on in this different world. I know this letter wont reach to you. But i really hope u can be here... _"

Baru sahaja Seungmin hendak menghabiskan ayat terakhir, tiba-tiba sahaja dakwat pennya habis. Puas dia mencari pen di merata tempat untuk menyambung surat itu. Seungmin tersenyum jahat, ada sahaja yang ideanya.

Perlahan dia melangkah masuk ke bilik Gayoon, mujur tuan empunya bilik tiada di dalam. Kelihatan beberapa batang pen tersusun atur di atas rak. Pen pelbagai warna disusun mengikut warna pelangi. Buku-buku yang kebanyakannya bergenre lagak aksi kemas di sebelah katil berwarna kebiruan laut itu. Setiap buku pula disusun mengikut rate. Sungguh kemas dan tersusun. Ya, Gayoon memang seorang yang agak spontan dan bersikap main lepas tetapi siapa tahu di dalamnya penuh dengan ketenangan. Biliknya sahaja sudah menenangkan mata. Tidak peliklah sekiranya Gayoon amat membenci bunyi-bunyian muzik. Segera Seungmin mencuri pen berwarna agak keunguan itu lalu menyambung semula kerjanya.

4 jam kemudian,

Gayoon tersenyum puas melihat cebisan-cebisan kertas yang baru sahaja dibakarnya.

"Aaahhh jinjja!!! Waeirae??? Kau ni selalu tak puas hati dengan aku. Aku tak kacau hidup kau pun!!" Memang hampa habis Seungmin melihat beberapa surat 2PM yang baru ditulisnya tadi. Bukan itu sahaja, kertas-kertas fanficnya juga habis dibakar. Hanya ada beberapa cebis kertas yang masih tersisa.

"Tak kacau?? Habis tu kau guna pen ungu aku?? Dahlah kau guna pas tu tak reti susun!! Patutnya pen ungu sebelah pen indigo. Bukan sebelah pen jingga laaa!! Yaa!!" Ya, Gayoon memang amat mementingkan kesempurnaan. Tepuk dahi Seungmin dibuatnya.

"Tapi takyah lah bakar!! Aishh tak patutnya aku dapat adik macam ni!! Sudahlahh!!" Itulah rutin harian mereka, entah bila agaknya rumah itu kian tenang. Eomma dan Appa juga sudah penat meleraikan pergaduhan adik beradik kembar itu.

Tanpa disedar, secebis kertas yang masih belum abis terbakar terbang ditiup angin. Terbangnya terus menuju ke arah hutan yang agak tebal. Akhirnya perlahan kertas itu terjatuh di atas tanah yang diselaputi dengan daun-daun kering dan akar kayu yang menjalar.

"_But I really hope you can be here, be with us.

Saranghae Taec hyung.. _"

To Be Continued

Nak tau ape jadi lepas ni..terusskan support SAVE ME TWIN!!

P/S Hai gaiss ..Author dah siap karang Stage 1 and hope you guys enjoy it.give us a review and dont forget to comment and most important..Give this story a huge of Votes

Lots Of Love

Save Me Twin(Slow Update)Where stories live. Discover now