"Ga Yoon..Seung Min..dah tukar baju ke belumm??kalau dah..mari turun makan" suara lantang Puan Ho Min kedengaran di ruangan rumah keluarga Ho itu...
"Nae..Jamsimannyeo" suara Heo Seung Min memecah ruangan rumah
"Weyhh Seung Min Oppa..cepat sikit boleh tak...halamakkk lembab ahh kau ni..." Heo Ga Yoon mendesak kembar nya dari belakang...dengan ganas dia menolak abang kembar kandungnya...
BAMMM
Heo Seung Min jatuh lantas diiringingelak tawa si anak dara Heo Ga Yoon.."Ha tu ahhh..sape suhh lambat lagii..kan dah jatuhh..padan muke kau oppa..hahahhahah"...Heo Seung Min hanya mengerang kesakitan dan menghiraukan percakapan Heo Ga Yoon....Pada masa yang sama juga Taecyeon tersedar dari tidurnya yang lena sebentar tadi...
"Yahhh...ape bising bising tu...Arghh" Taecyeon membangunkan diri sambil mengerang kerana badannya masih lemah..
"Ehhh Hyung Taec.." Heo Seung Min segera mendapatkan Taecyeon..rasa sakitnya tadi serta merta hilang apabila melihat Taecyeon bangun dari tempat tidurnya...
"Hyung Taec...gwenchana???...Eommaaa..hyung dah bangunnnn....jap ea??saye panggil eomma saye"...berkata Heo Seung Min lalu bingkas bangun mendapatkan ibunya yang berada di dapur...Heo Ga Yoon hanya berdesis lalu bingkas ke dapur untuk menjamu makanan..
"Eomma...Ppalli..hyung dah sedar"tegur Heo Seung Min kepada Eomma nya..."Ohh anak mude tu dah sedar ke..boleh bagi die makan...nahh kamu ambil dulang ni dan beri dia makan ya..?" ujar Puan Ho Min kepada anak lelaki nya..
"Dae..arraseo.."
Tanpa membuang masa..Heo Seung Min melangkah ke ruang tamu dengan membawa dulang berisi semangkuk nasi dan semangkuk sayur, semangkuk kimchi dan secawan air kepada Taecyeon..."Hyung..mari makan.." lemah lembut Heo Seung Min menegur Taecyeon dan mengajak beliau makan...
"Who are you?..and who are these people??...why guys so kind to me?..did i know you guys?..."bertalu talu soalan diberikan kepada Heo Seung Min..
"Its not important lah hyung..yang penting hyung kene makan..setahu saya yung tak makan daripada semalam kan??..so makan ea..nanti kite cite lagi..saye nak kedapur tolong eomma..." bahas Heo Seung Min kepada Taecyeon...Heo Seung Min bergerak ke dapur manakala Taecyeon masih dengan persoalannya..
"Ermm..." Taecyeon mula bergerak dan perlahan lahan mengambil makanan yang disediakan untuknya tadi..Heo Seung Min hanya memandang dari pintu dapur lalu melangkah kaki ke meja makan..
"Eomma..do you think Hyung Taec hilang ingatan??..." soalan diajukan kepada ibunya..."Maybe..kemungkinan die lupe asal usul die...Ommo...kesian anak mude tuu.." bicara Puan Ho Min sambil menghulurkan nasi kepada anak anaknya..
"Aigoo eomma...oppa..ni nak makan ke nak sembang pasal mamat tuu..."Suara Heo Ga Yoon lantang dikeluarkan setelah beberapa minit mendiamkan diri sedari tadi..."dah laaa..oppa ngan eomma makan laa..dah takde selera dah Ga Yoon nak makan"...amuk Heo Ga Yoon lalu bingkas bangun dari tempat duduk nya tadi...beliau menuju ke ruang tamu dan berkata kepada Taecyeon "habis satu rumah bercakap pasal kau je..menyusahkan keluarga aku betull lahh..." berkata Heo Ga Yoon kepada Taecyeon..Taecyeon hanya mendiamkan diri dan tidak berkata apa apa....
"Yahhhh...waeee...kau ni kan Ga Yoon..tau kau menyampah dengan members 2PM...but Hyung Taec dah ade kat sini..Kebetulan kann...die pon sakit..hilang ingatan..patut kite same
same bantu die pulihkan ingatan die..bukan marah die...at least hormat beliau as orang luar yang menumpang rumah kite...and Respect him as your Oppa...hishhh..tak paham lahh kau nii..." marah Heo Seung Min kepada Heo Ga Yoon...pertengkaran antara dua beradik ini sering berlaku didalam rumah mereka..ibarat Kucing Terjumpa Biawak Komodo...Readers : Author pliss tak lawak ea...sambung cepat..
Author : Nae arraseo...*Terkuis kuis*
"Elehhh kau..tak abis abis nak membela mamat ni...ha belaaa laaa puas puas...senang hati ann" sambaran ayat diajukan kepada Heo Seung Min..."Bukan nak belaa..tapi~~~~" ayat Heo Seung Min terhenti apabila disambar oleh kata kata Heo Ga Yoon...
"Ahhh dah laa..malass aku layan kau..baik aku pergi jalan jalan lagi bagusss...Eommaaa...saye balikkk lambat sikit..." Ujar Heo Ga Yoon lalu menapak keluar dari rumahnya..
"Hishh geramm betoll lah aku ngan kau nii dik" Heo Seung Min berdesis sendirian..."Hyung Taec...sabar ea...jangan amik hati ngan kate kate adik saye tu..die tu tak betul sikit pluss meradang tak tentu pasal.." Heo Seung Min berbicara lagi kali ji dengan nada yang lembut...Taecyeon hanya mengangguk seraya bertanya..
"Sape Taec?" suara Taecyeon memecah keadaan di dalam rumah Keluarga Heo
"Hyung Taec memang betul betul hilang ingatan...kesian die..." Heo Seung Min mengelamun seketika..keadaan senyap seketika...
"Dikk...hyung tanye ni..Sape Taec???and who am i??" Suara Taecyeon sekali lagi memecah ruangan rumah itu.."Gwenchanaa..hyung rehat ye...baring and get some rest..jangan fikir sangat..sebab hyung still lemah lagi" Bicara Heo Seung Min kepada Taecyeon lembut sambil mengukirkan senyuman...
"Nae...Gumawoo to your family sebab sudi rawat hyung...and i still cant remember who am i actually.." Bicara Taecyeon...
"Anii....Gwechana..dah takdir keluarga kami berjumpa dengan Hyung...we cant resist..right?..takpe gat some rest...i will talk to you later..." Berkata Heo Seung Min lantas bingkas ke dapur untuk menolong ibunya mencuci pinggan...
Real World
"Saya meminta maaf kepada pihak producer Law Of The Jungle..kami..2Pm members ingin membatalkan perjanjian kami dengan pihak producer kerana..kami telah kehilangan seorang member iaitu Taecyeon..Kami ingin meminta maaf sekali lagi...Usaha kami untuk mencari Taecyeon masih giat dijalan kan..." bahas Jun K dalam satu sidang media yang di ada kan di pejabat JYP...
Setelah selesai sidang media..ahli ahli 2PM berkumpul untuk merangka strategi mencari dan menyelamat Taecyeon..
"Hyung..Ottokhae..." Chansung memulakan perbincangan dengan nada yang sedih dan hiba...
"Kite kene maklumkan kepada Hottest...and pihak Manager..Staff dan lain lain berkenaan maklumat ni.." ujar Jun K dengan nada yang serius..
"Nae betull tuu..." Nickhun pula berbicara...
Junho hanya mendiamkan diri lantas mencelah "Kite tak patut join program tu..but korang..especially Hyung Taec desak untuk join jugak program tu..aku dah lame tak sedap hati pasal perkare ni tau.."
"Its our fate..nak buat macam mane...jangan terlalu ikut kan perasaan Junho yahh...sekarang ni kite mesti teruskan usaha mencari Taecyeon" ujar Jun K selaku ketua strategi mencari dan menyelamat Taecyeon...
"Nae Arraseo..." Sahut member..
To Be Continued...
Ape akan jadi pada Ahli ahli 2Pm..adakah mereka akan bersatu hati..atau sebaliknya..Stay Tuned for More Stage Upcoming..
P/S selamat berpuase gaiss..akhir nyaa..done for Stage 4...Pastikan Vote and view bebanyakk tauu..jangan lupe jugak comment..And mianhae if Stage ni agak membosan kan...
Abaikan Segala Typo..Just Enjoy the Story keyh💕
Lots Of Love💕
Author
BlxckSuit_97
YOU ARE READING
Save Me Twin(Slow Update)
FantasyHope readers will enjoy Save Me Twin and please vote this FanFiction, write a comment and always give us a review My Pleasure Credit To Authors Who Struggle To Publish This FanFiction @naz_alin00 @BlackSuit_97