Taecyeon bermimpi
"Andwae..hajimaaa....tunggu akuu....!!!"
Taecyeon bermimpi sekumpulan 5 Lelaki meninggalkan Taecyeon sendirian di hutan tebal
"Hyung...Gwenchana?" Heo Seung Min yang sedang bersiap untuk ke sekolah terdengar Taecyeon menjerit di ruang tamu...dia segera mendapat kan Taecyeon..
"Hyung..Ok tak?..Waeirae??" bertanya si Heo Seung Min kepada Taecyeon...
"Anni..cume......." jawapannya disambar Heo Ga Yoon..
"Asal nii..pepagi dah bising..haishhh...kau asal Taec..." tanya Heo Ga Yoon kasar kepada Taecyeon..
"Anni...mianhae..." jawab Taecyeon ringkas sambil menunjukkan senyuman manis nya..."Orang tanye tak nak jawab...ehh kangg.." desis anak dara cantik Heo Ga Yoon..
*Bisik* "Hyung jangan layan makcik tue nii..memang die memang macam tu..b 10 l sikit.." kata Heo Seung Min kepada Taecyeon sambil tergelakk..Taecyeon hanya tersenyum kecill...
"Haa ape lahh tu berbisik...cakap depan depan lahh.." sergah Heo Ga Yoon lantas buku lima nya diseligi ke kepala abang kesayangan nya..
"Aduhhh sakit lahh..halamakkkk..." Ujar Heo Seung Min..."Aku malas belanja kauu Ais Kepal Milo kat depan sekolah nanti..."
"Ermmm oppa ku..adik mu mintak maaf..belanje la saye Ais Milo kat depan sekolah nanti..Ermm"Lantas Heo Ga Yoon berlembut kepada abangnya..
Even seringkali bergaduh..namun sifat sayang antara kembar ini ibarat Isi Dan Kuku...mulut kata benci namun sayang tidak dapat dibuang dari hati nurani mereka..
"Ppallli..kite dah lambat ni Ga Yoon..-Hyung..kami pegi sekolah dulu ea..balik nanti kite sambung borak.."ujar Heo Seung Min lalu dicapai tangan Taecyeon untuk bersalam...
"Take care ye korang...Sekolah rajin rajin tau?" Taecyeon berbicara dengan kedua kembar Heo Seung Min dan Heo Ga Yoon..
-~Hari Hari berlalu dengan pantas~~
Suatu Hari~
"Aigoo...bosan lahh..hmm..baik aku gi tengok Eomma berkebun kat luar..mane tau ingatan aku akn pulis sedikit demi sedikit..patu boleh hirup udara segar kat luar..hehehhe" Taecyeon berbicara di ruang tamy sendirian..lantas bingkas bangun menuju ke luar rumah..
"Eommaa..buat ape tu???" sergah Taecyeon di belakang Puan Heo Min
"Yahhh...gamjakgiyaa...aigooo..Taec...aigoooooo..Terperanjat saye..chagkamannn...did u call me eomma??? Puan Heo Min terkeliru sejenak apabila Taecyeon memanggilnya Eomma.."Nae...waeyo eomma..tak salah kan saye panggil makcik as Eomma...hmm...lagipun saye dah stay lame dengan eomma..semenjak kejadian tu.." Taecyeon mengeluarkan kata kata lantas kepalanya sedikit sakit apabila dia mengingati peristiwa hitam tersebut...
"Ommo..Taec..gwenchana???.." Puan Heo Min berhenti membuat kerja sebaik sahaja melihat Taecyeon di serang sakit kepala...
"Eomma jangan risau..Taec ok je...maybe kene macam ni sebab Taec nak ingat kan memori Taec balik" jawab Taec bersahaja...mungkin betul ape yang dikatakan oleh Taec tuu..
"hmm...mesti Taec pun risau bile Taec boleh balik and berjumpe ngan kawan kawan Taec kan?" tibe tibe Puan Heo Min berkata lembut...
"Entah lahh eommaa..Taec tak ingat langsung sape diri Taec yang sebenarnye...tapi semalam..." Taecyeon memberhentikan percakapan nya...lantas kepala nya mula berdenyut kesakitan sekali lagi..
"Yahh...takpe takpe..tak yah cite ngan eomma..just focus on your health je..dahh gi masuk dalam rehat..eomma pon nak masuk ni...nak masak untuk due ekor dugong balik sekolah tu nanti..makan dah lahhh kuat..." tanpa disedari mereka berdua berborak hingga ke tengahari...
"hahahahhah..Nae eomma..eomma nak Taec tolong masak sekali tak???" Murah hati Taecyeon menawarkan diri untuk menolong wanita lingkungan 40 an itu..
"takpe Taec just rehat je..kalau nak jalan jalan sekitar rumah ..go on..ape ape panggil eomma ye?..eomma nak gi dapur dulu..." Puan Heo Min menolak tawaran Taec untuk menolongnya lalu terus bergerak ke dapur..senyuman manis diberikan kepada Taecyeon..
Heo Seung Min dan Heo Ga Yoon dalam perjalanan pulang
Mereka berjalan menuju ke rumah setelah habis sesi persekolahan lalu mereka singgah di kedai makan berhampiran untuk membeli makanan ringan..mereka duduk di meja berdekatan dengan kedai tersebut
"oppa.."
"ye..."
"oppa..."
"ye.."
"oppa..."
"bende natang nye kau nakkk perempuan?..." Heo Seung Min hilang sabar...
"oppa..takpe ke kalau idol oppa tu tinggal kat tempat kite lame lame?..hishh seball lahh tengok muke die.." Heo Ga Yoon merungut.."ehh perempuan ni kang..abis kalau kau tak bagi die duduk rumah kite..die nak duduk mane..." Heo Seung Min mencelah..
"ingat..die tu sakit..tolong ade hati perut sikit ea?"
"tapi oppa..kene ingat...DIA MANUSIA..kita ni ahli bunian..kene ingat Undang Undang sebagai ahli bunian...kite tak boleh simpan die lame lame..."
"ye oppa tau tuu...tapi takkan kite nak pulangkan die ke kawan kawan die dengan keadaan die yang hilang ingatan dan sakit macam tu..haihh..oppa rase serba salah laa"
"halamakkk hantar je la..pastu pandai pandai lahh die nak ingat kan semula asal usul die.." celah Ga Yoon
Tanpa diduga Seligi Heo Seung Min hinggap di kepala Heo Ga Yoon
"PAPPPP"
"yahhhh jinjja..oppa...sakittt lahhhh" Heo Ga Yoon merengek kesakitan...
"Tau pulak sakit macam tu lah aku sakit hati ngan kau..harap je belajo tinggi..otak letak kat lutut...ehhh kang..."
"oppa semenjak due menjak ni garang giloss..period ke..aku rase kau peiod nii Seung Min" gurau Heo Ga Yoon
"Yahhhhhhh"
Heo Ga Yoon ketawa lalu meninggalkan Heo Seung Min sendirian
"Seung Min gilaaaa"
"Seung Min gilaaaa"
"Seung Min gilaaaa"
orang ramai dikedai kedai mula tertarik dengan dua kembar tidak seiras itu...
"Mintak maaf pakcik makcik..adik saye memang camni...maaffff.." Heo Seung Min segera meminta maaf kepada orang ramai di kedai tersebut lalu terus beredar dengan muka nya yang menahan malu.........Sambil dia berjalan..dia terfikir akan satu IDEA..
To be continued...
Hai gaiss..Author SMT kembali dengan Stage baru..hope korang suke ngan Stage ni..jangan lupa bagi review and comment tauu...promote sekali...
Tq
Author MrF_97
Lots Of Luve
YOU ARE READING
Save Me Twin(Slow Update)
FantasyHope readers will enjoy Save Me Twin and please vote this FanFiction, write a comment and always give us a review My Pleasure Credit To Authors Who Struggle To Publish This FanFiction @naz_alin00 @BlackSuit_97