Stage 3 ~Annyeong Hyung Taec?

24 5 0
                                    

Wooyoung dengan pantas menuju ke camping tempat members berkumpul..Si Nickhun yang dari tadi sibuk untuk menyiapkan makan malam untuk yang lain lalu bertanya kepada Wooyoung..

"Ehh Wooyoung ahh~~ mane Hyung Taecyeon kau??"

Wooyoung sambil menarik nafas laju lalu berbicara "Ehhh..bukan ke hyung dah balik camp dulu tadi..sebab aku cari tadi takde..fikir die dah balik dulu"

"takde lahh...Taecyeon belom balik lagi...ingat kitaorang korang saing balik camp" jawab si Jun K..leader 2PM...

"Yahhh jeongmal...ottokhae???" celah si Junho kerisauan.. crew crew lain juga risau akan ketiadaan Taecyeon pada malam itu..

"Macam mane die boleh takde???" soal Junho lagi..."Tadi aku gi buang air kecil jap..dia ade mase tu...tengah tunggu aku...then aku siap...tengok hyung dah takda..aku fikir maybe die dah balik camp...tu yang aku terus balik sini..." jawab si Wooyoung yang gelabah dari tadi

"We have to find him..seriously" Celah Jun K...

"Macam mane nak cari hyung??hutan besar kot"... berkata Chansung kepada Jun K...

"Ok right now kite jangan terlalu panic..kite akan cari jugak Taecyeon malam ni..ingat guyss..kite kene cari bersama sama..tak boleh ada yang berpecah..Understand??...now...team crew akan cari sebelah selatan dan team kita akan cari di sebelah utara...selepas dua jam..kita akan berkumpul balik di camp..laporkan sekira ade masalah atau maklumat..ingat...JANGANN SESEKALI BERPECAH DARI TEAM...Arraseo?"

"Nae!!!!!!" jawab crew dan members yang lain

Mereka memulakan pencarian Taecyeon di hutan yang tebal itu...para staff dan Manager 2PM juga telah diberikan maklumat tentang kehilangan Taecyeon...

Didunia Yang Lain

Seorang lelaki terdampar di atas tilam di ruangan tamu...

"Yahhh..sakitnyeeeee....where am i??....aku kat mane ni???....ngomel si Taecyeon sendirian apabila tersedar daripada lenanya yang panjang....tangannya melilau disekililing kepalanya yang dibaluti kain...

"Ohh ...dah sedar...wahai anak muda??"...Sapa si mak kepada kembar Heo Seung Min dan Heo Ga Yoon...

"Nuguseyo?...saye dimana ni?" sapa si Taecyeon...."jangan banyak bergerakk ya???kamu masih lemah lagi..." Puan Ho Min berkata lembut...

"Macam mana saye boleh berada di sini?...apa dah terjadi.." ujar Taecyeon lagi...

"Kamu berehat ya.."tanpa memberitahu hal yang sebenar,Puan Ho Min bingkas bangun lalu hilang meninggalkan Taecyeon sendirian...

"Yeobo...macam mane dengan keadaan anak muda tu??terukk ke??...sapa En Ho Kim Park kepada orang rumahnya...dia pun dalam keadaan teramat risau pada Taecyeon

"Teruk sangat..Badan badan dia habiss luka and dia kelihatan lemah...maybe bagi dia rehat..mungkin dia akan pulih sedikit demi sedikit" ujar Puan Ho Min kepada suami nya.."Owhh yeke..bagus lahh macam tuu" jawab En Ho Kim Park..."Tak sangka pulak kita jumpe dia kat hutan tebal tu..." Sambung beliau...

"Kan sayang..nasib kita jumpa dia kat hutan tu"

Flashback
En Ho Kim Park dan Puan Ho Min pergi ke hutan tebal untuk mencari ramuan ubat ubatan tradisional..setibanya mereka disana..mereka ternampak sekujur tubuh sasa terbaring diatas batu besar di aliran sungai.....

"Ehhhh yeobo...tengok tu..siapa tuu??" sergah En Ho Kim Park....beliau menunjuk tepat ke arah sekujur tubuh tidak bermaya tidak jauh dari tempat mereka berdua....."Ommo..macam anak die masuk kedalam kereta.." Serta merta En Kim Park bersuara...

Save Me Twin(Slow Update)Where stories live. Discover now