one

44 3 0
                                    

" Soonyounggg—ah ! " Aku paling kebelakang .

" Hehe , jom makan nak ? " Ah , dia .

" Soonyoung ? " Aku tersedar .

" Kau nak makan apa ? " Cantiknya dia hari ini . Sebenarnya , walau apa pun yang dia kenakan , sentiasa kena dengan dia .

" Hmm , jom makan kat kedai uncle choi ,dah lama tak makan kat kedai tu "

" Jom "

+++

" Sedap tak ? "

" Hm " Aku hanya angguk . Dia yang berada di depanku ini sungguh comel . Hanya melihat dia makan membuatku kenyang .

" Soonyoung— lepas makan ni en , jom pergi library . Aku nak buat research sikit . " Aku mengangguk tanda setuju .

" Gwenchana ? " Dia bertanya . Aku cuma rasa lain apabila dia mengenakan jumpsuit pink . Dia nampak ... comel .

" Nan gwenchana , cepatlah makan . Nanti lewat pulak . " Aku mengelap mulut aku yang comot .

" Eung " Dia mengangguk dan teruskan makan .

+++

Ya , sekarang aku berada di library , tunggu dia ni pilih buku nak pinjam , For Your Information , nama dia ni Kim Hyerim .

Such a beatiful name .

" Soonyoung—ah , jom ! " Hyerim memangil aku .

" Kau okay tak ? " Dia bertanya .

" Aku okay je " Aku menjawab .

Dia meletakkan belakang tangannya di dahi aku . Aku biarkan .

" Tak panas . Aku belanja kau aiskrim nak ? " Dia senyum .

Comelnya kau .

" Boleh . Dah lama tak makan aiskrim sama-sama " Dia menarik aku ke kedai aiskrim berdekatan .

" Kau pilih . " Sebab dia nak belanja , jadi dia yang pilih .

" Okay " Dia pun meminta petugas itu memberikan cadangan .

" Oppa , kalau ni perisa apa ? " Dia menunjuk kepada aiskrim yang berwarna pink .

" Ah , ni perisa bubblegum . Nak rasa ? " Pekerja itu menghulurkan sudu yang berisi aiskrim bubblegum itu kepada Hyerim .

" mmm , sedapnya . Soonyoung , amik yang ni eh ? " Tanya dia .

" Kau yang nak belanja , kau pilih " Aku menjawab dan kembali memandangnya .

" Em , kalau macam tu , nak try yang warna oren ni boleh ? " Dia menunjuk pula kepada aiskrim yang lain .

" Ah , ni perisa plum . Nah , " Petugas itu senyum lebar . Aku tahulah Hyerim aku comel so stop looking at her like that .

Goodbye Summer + KSYWhere stories live. Discover now