" Hyerim , siapa yang kau jumpa semalam ? " Aku perlukan jawapan .
" Kawan " Kenapa dengan kau Hyerim ?
" Kau okay tak ? " Aku memandangnya .
" Aku okay . Aku nak bersendirian " Dia pun berlalu begitu sahaja .
Kenapa dengan kau Hyerim ?
+++
Aku membeli susu kegemaran Hyerim . Dia tidak keluar untuk rehat pagi . Itu bukan diri dia . Mesti ada yang mengganggu .
" Jun . " Ya , itu nama panggilan dia . Hyerim suka dengan nama itu . Dia lahir 4 June .
" Eung ? " Dia toleh ke arah aku .
" Kau okay tak ? Nah , susu pisang " Aku mengulurkan susu pisang ke arah dia .
" Terima kasih " Dia mengambil susu itu . Sementara itu , dia masih memandang susu coklat aku . Dia membuat muka nak-boleh .
" Kau nak ni ? " Aku menunjuk susu kotak aku .
Dia mengangguk perlahan ." Nah ambiklah , aku minum susu pisang " Dia pun mencapai susu kotak di tangan aku .
" Em , sedap ! " Dia comel . Jap— kalau macamni bukan....
" Indirect kiss.... " Hyerim menggumam . Pipi aku merona merah .
" Kau kenapa muka merah tetiba ? Haaa malu ehh " Hyerim mencucuk pipi aku . Dasar anak kim .
" Apa kau mana ada , panaslah " Aku mula mengibas-ngibas baju aku .
" Yelah tu , kau tak gi rehat dengan Jihoon ke ? " Dia memandang aku pelik .
" Aku risau pasal kau . Kau tak pernah skip makan , mana food is bae kau ? " Jihoon ataupun Woozi , adalah rakan baik aku ha . Sebabtu Hyerim kenal .
" Hm aku nak diet sekali sekala gituu , tapi aku laparlah . " Dia buat muka .
" Tulah kau , kau kan ada gastrik . Nah roti " Aku keluarkan bungkusan roti daripada poket blazer aku .
" Gomawo , Soonyoung-ah " Dia mencapai bungkusan roti itu . Comel.
" Hyerim , kau taknak cerita kat aku apa apa ke ? " Aku memandang dia . Dia seperti tidak mahu bercakap .
" Aku takde pape nak cerita kat kau , asal ? " Jawapan dia buat aku rasa ,
" Jangan risau , Soonyoung . Aku takde rahsia dengan kau "
" Em " Tapi , aku masih takut Hyerim .
+++
Hyunbin perlahan-lahan pergi ke arah Hyerim di celah-celah rak buku di perpustakaan .
Hyerim sedang membaca buku yang bertajuk ' Best Friend '.
" BAA ! " Hyunbin menyergah Hyerim . Buku yang dipegang Hyerim jatuh akibat sergahan itu .
" Kya , Kim Hyun Bin ! " Dia memukul bahu Hyunbin . Hyunbin tergelak suka .
" Comel je bila awak terkejut.... " Hyunbin mengusap rambut Hyerim . Pipi Hyerim menjadi merah . Dia menolak lembut tangan Hyunbin di rambutnya .
" Sorry " Ucap Hyunbin apabila dia tersedar daripada kayangan .
" Ehem , awak buat apa kat sini ? " Hyerim bertanya . Ingin menghilangkan rasa janggal .
" Saya cari awak . Saya tahu awak suka duduk kat library lepas sekolah . Lagipun , harini kan kita takde kelas , jadi saya saja singgah " Hyunbin senyum comel .
" Aaa , " Hyerim mencapai buku yang dibacanya tadi di lantai .
" Mana Hoshi ? " Agak aneh apabila jejaka itu tiada di sisi Hyerim .
" Soonyoung pergi tandas kejap , sekejap lagi dia datanglah " Hyerim menjawab sambil membaca buku .
" Hyerim , awak taknak ke berkawan dengan lelaki lain ? i mean takkan sampai bila-bila nak ngan soonyoung je " Hyerim memandang Hyunbin dengan penuh tanda tanya .
" Awak nak apa sebenarnya ? Awak buat saya lebih tak suka awak , Soonyoung ada ngan saya dari saya budak lagi , awak siapa nak suruh saya kawan dengan orang lain ? huh ? " Hyerim meletak buku itu semula di rak dan berlalu melepasi Hyunbin .
" Maaf Hyunbin , hanya saya seorang je boleh panggil dia Soonyoung " Aku yang baru kembali dari tandas ditarik Hyerim untuk keluar dari perpustakaan .
Aku hanya mengikuti Hyerim sambil tersenyum kecil . Tangan comel Hyerim yang menarikku membuatku tersenyum .
Hyunbin menggenggam tangannya . Apa yang perlu aku buat untuk dapatkan kau Hyerim ?
+++
" Hyerim "
" Hyerim "
" Sayang ! " Terberhenti langkah Hyerim apabila aku memanggilnya sebegitu .
" Yah , Kwon Soonyoung ..." Aku hanya membuat muka tak tahu .
" Hyerim , kenapa kau ni ? Period ? " Hyerim menjeling aku . Okay , sah dia period .
" Hyunbin tuu , aku tak suka dia kacau aku " Dia pout . Stop , Hyerim .
" Hyerim , jangan buat macam tu dekat lelaki lain " Aku mengalihkan pandangan .
" Asal ? " Dia menunjuk muka comel ke arahku .
" Kenapa ? " Dia buat aegyo . Kwon Soonyoung bangun jangan tergoda .
" Kau comel bila kau buat camtu " Aku terus berlalu pergi meninggalkan Hyerim di situ .
+++
Hheheh long time no see yeorobun !!
AND DONT FORGET TO STREAM LEFT&RIGHT OKAY !!