eight

9 2 4
                                    

" Appa , Hyerim dah balik !! " Hyerim mencabut kasutnya dan berlari ke dapur. Dia terus memeluk ayahnya yang sedang memasak.

" Aigoo— uri Hyerim. Kamu pergi mandi dulu. Nanti pukul 8 turun , kita makan malam bersama ya ? " Appa Hyerim , Encik Kim Seokmin mengarah anaknya.

" Eung !! " Hyerim melepaskan pelukan dengan ayahnya dan terus berlalu ke kamarnya.

Ting Ting ! Bunyi lonceng di tingkap Hyerim berbunyi. Ah , dia lupa!

Dia terus membuka tingkapnya dan ya terpancul kepala Soonyoung di tingkap sebelahnya.

" Soonyoung— ah " Hyerim memanggil.

" Kau balik lewat sikit harini , asal ? " Soonyoung bertanya.

" Aku berbual dengan nenek kejiranan sebelah tadi hehe " Hyerim nampak kekok.

" Oh macamtu. Malamni jadi tak nak pergi kedai aiskrim ? " Soonyoung mengangguk.

" Aa , tak jadilah Soonyoung. Aku nak rehat harini. Kita lepak kat bilik kau jelah eh ? Lepas aku makan malam dengan ayah aku , aku datang rumah kau " Hyerim membalas.

" Ha , okaylah. " Hyerim menutup tingkap dan berlalu ke bilik air.

+++

" Soonyoung— ah ! " Hyerim memasuki pintu bilik Soonyoung tanpa memberi sebarang ketukan.

" Omo " Jerit Soonyoung. Dia menyorokkan sesuatu di belakangnya.

" Waeyo , kan aku dah cakap yang aku nak datang ? Asal kau terkejut sangat " Hyerim memberi bekas ramen kepada Soonyoung.

" Masuk bilik orang tak pernah ketuk , ni kenapa kasi aku bekas ramen ni ? " Soonyoung merengus. Benda yang dia sorokkan tadi disimpan di dalam laci.

" Untuk masakkanlah , aku penat study harini. So , kau boleh tolong kan ? " Hyerim membuat puppy face.

" Yelah " Soonyoung tidak boleh menahan kecomelan Hyerim dan dia berlalu keluar ke dapur. Hyerim tergelak kecil.

" Okay , what should i watch today ? " Hyerim mengambil laptop milik Soonyoung dan membuka apps netflix Soonyoung.

+++

Soonyoung hanya memandang Hyerim yang sedang menonton To All The Boys I've Loved Before di laptopnya sambil makan ramen yang dibuatnya.

Jangan pelik kalau Hyerim tahu password laptop kepunyaan Soonyoung dan membuka Netflix di bilik Soonyoung.  Itu sudah menjadi kebiasaan Hyerim sejak mereka sekolah menengah.

Tiba-tiba , Hyerim memandang Soonyoung. Dia mendekatkan diri kepada Soonyoung. Dekat dan dekat.

" B-bwoyaa ? " Soonyoung menahan Hyerim daripada terus mendekatkan dirinya.

" Ehem " Hyerim duduk kembali ke posisi yang normal.

" Kau rasa kan , kalau kau ada kawan baik perempuan and ada tak possibility yang kau akan suka best friend dia sendiri ? " Hyerim tiba-tiba menanya Soonyoung.

" Tak "
Sepatah perkataan itu membuatkan hati Hyerim sakit. Kenapa dia perlu sakit ?

" Oh " Hyerim hanya mengangguk.

Selepas itu , hanya kedengaran suara watak To All The Boys I've Loved Before sahaja.

+++

Goodbye Summer + KSYWhere stories live. Discover now