Bab 5

261 17 0
                                    

Keesokkan harinya, nayeon terjaga dari tidurnya pada pukul 6:40 pagi kerana dah terbiasa,
"Haih dia ni kan tidur ke apa?" kata nayeon sambil menggelengkam kepala nya melihat, telatah jihoon ketika tidur.
"Dah macam kucing" kata nayeon lagi, dia menghembuskan nafas perlahan, "hari ni aku kena tolong dia, tpi macam mana?" kata nayeon sendiri.
Dia turun dari katil lalu berlalu ke bilik air, jihoon pula tersedar dari tidurnya,
"Pergi kemana tu?" tanya jihoon pelik, dia turut bangkit dari katilnya kerana ingin mengekori nayeon, tetapi sebelum mengekori nayeon dia mengemas semula tempat tidurnya. Hantu yang rajin, hahahahah. Suami sapa lah tu hohohoho, saya punya jisung hyung hohoho😂😂😂.
Selesai mengemas katilnya, dia terus mengekori nayeon ke bilik air, dia memasuki bilik air itu dengan cara menebusi pintu.
Nayeon sedang kusyuk membasuh mukanya, tiba tiba ketika dia sedang menilik wajah nya di cermin dia terkejut apabila wajah jihoon turut muncul di cermin.
"Yah! Apa ni masuk bilik air time ada orang?!" kata nayeon kuat.
"Shhuuu, jangan kuat kuat" kata jihoon risau didengari omma dan appa nayeon.
"Apa shu shu" kata nayeon, dia mula malu. "Dah dah keluar sekarang" kata nayeon ditolak jihoon keluar bilik air dari pintu.
"Eh nayeon..." kata kata jihoon tak dapat dihabiskan apabila nayeon menutup pintu bilik air.
"Apa lah, dah tahu ada orang main masuk aja. Tah tah kalau aku time tu tengah mandi apa jadi? Habis lah aku" kata nayeon bebel sensorng dalam bilik air.
Jihoon diluar hanya diam sahaja, dia berjalan menuju ke katil nayeon. Tiba tiba telefon milik nayeon berbunyi,

So beautiful beautiful geu nugu boda areumdawo neonika

"Dah siapa pulak yang call nayeon?" kata jihoon, lalu diambil telefon bimbit milik nayeon itu, "mina?" kata jihoon pelik. Tiba tiba seperti dia teringat sesuatu.
"Argh.." kata jihoon sambil memegang kepalanya. Dia teringat sesuatu tetapi dia tidak dapat lihat dengan jelas.
Nayeon keluar dari bilik air, "jihoon" kata nayeon lantas dia berlari mendapatkan jihoon, "awak okey tak?" tanya nayeon, dia jadi mula risau pulak.
"Saya...saya teringat sesuatu" jawab jihoon, lalu duduk di atas lantai bersandarkan katil nayeon.
"Apa yang awak ingat?" tanya nayeon.
"Mina.." jawab jihoon.
"Mina?" kata nayeon pelik, kenapa dengan mina?" tanya nayeon pelik, tiba tiba matanya terpandang ke arah tangan jihoon yang memegang telefon nya.
"Eh, kenapa awak ambik telefon saya" kata nayeon, lalu diambil telefon bimbitnya.
"Saya ambik sebab dia berbunyi, saya nampak yang call awak tu nama dia mina, tiba tiba saya rasa macam ingat sesuatu" kata jihoon, kepalanye semankin sakit.
"Mina call?" kata nayeon pelik, lalu dibuka telefon nya, miscalled dari mina terpangpang di skrin telefon nya. "Eh kenapa awak tak cakap dengan saya yang mina call?" kata nayeon, muncul pula rasa geram terhadap jihoon.
"Saya nak cakap macam mana, saya sakit kepala" kata jihoon, sepertinya ingin menangis.
"Dah, nak nangis pula ke?" tanya nayeon.
Jihoon hanye membuat muka sahaja,
"Yelah yelah, maaf maaf. Saya call kawan saya kejab" kata nayeon lalu menuju ke tingkap biliknya lalu menelefon semula mina.

"Hello, mina" kata nayeon sejurus panggilan nye diangkat.
"Kau tak datang ke?" tanya mina.
"Tak, aku tak dapat nak datang lah sebab mak aku belum selesai lagi kerja kat sini" jawab nayeon.
"Ouh..." kata mina, "eh nay, mak kau kena siasat yang pasal asrama tu ke?" tanya mina.
"Haah" jawab nayeon.
Ketika nayeon sedang menelefon mina, Jihoon terjatuhkan jam meja yang ada di dalam bilik itu.
Nayeon menjauhkan telefon nya dari mulutnya,
"Jihoon saya kan tengah call dengan kawan saya, jangan bising lah" kata nayeon.
"Alah saya terjatuhkan lah, sorry lah" kata jihoon lalu meletakkan jam itu semula di atas meja.
"Sorry sorry, dah jangan bising" kata nayeon.
"Yelah yelah" kata jihoon sambil memuncungkan mulutnye.
"Ish, macam budak budak" kata nayeon perlahan.
"Saya dengar tu" kata jihoon, sejujurnya jihoon tak dengar apa apa pun, dia cuma sengaja mahu kena kan nayeon sahaja.
Mina yang dengar dari telefon perbualan nayeon serasa pelik,
"Hello, mina" panggil nayeon.
"Hah? Eh nay" panggil mina pula.
"Kenapa?" tanya nayeon.
"Kau bercakap dengan siapa?" tanya mina pelik.
"Bercakap dengan siapa? Mana ada sapa sapa" jawab nayeon, 'aduh macam mana lah aku boleh lupa' kata nayeon dalam hati.
"Habis tu yang nama jihoon tu siapa?" tanya mina sekali lagi.
"Jihoon? Siapa tu? Mana ada aku cakap nama jihoon" kata nayeon cuba menyakin kan mina yang dia tidak menyebut berkenaan jihoon.
"Ada kau ada cakap tadi" kata mina, dia mula rasa tidak puas hati.
"Tak adalah" kata nayeon, dia pula cuba untuk menyakinkan supaya tidak dijadikan cerita.
"Ada.." kata mina lagi.
"Ish kau ni kan, dah lah aku ada banyak kerja nak buat ni. Eh kalau cikgu namjoon ke cikgu jungkook ke orang cikgu lain bgi kerja info kat aku tau" kata nayeon.
"Hemmm yelah" kata mina, "eh nay" panggil mina.
"Apa lagi?" tanya nayeon.
"Kau nak tahu tak apa nama orang yang mayat dia tak dijumpai tu?" tanya mina.
"Dah tahu dah" jawab nayeon selamba.
"Hah? Dah tahu? Siapa bagi thu?" tanya mina.
'Aduh nay, kau ni kan asal selalu sangat cari masalah' kata nayeon ditepuk tepuk dahinya.
"Nay, siapa yang bagi tahu kau?" tanya mina sekali lagi.
"Hermm.. Omma aku yang bagi thu semalam" jawab nayeon, hanya itu sahaja lah alasan yang ada.
"Ouh" kata mina.
"Okeylah aku off lu ada kerja nak kena tolong omma aku" kata nayeon.
"Okey" kata mina.
Lalu panggilan dimatikan.

"Tak baik tau tipu kawan" kata jihoon sejurus nayeon mematikan panggilan.
"Diamlah, gara gara awak kawan saya suspent dgn saya" kata nayeon, "dah lah saya nak mandi. Awak jangan masuk bilik air pulak" kata nayeon.
"Nae" kata jihoon sambil menggangguk.
"Betul?" kata nayeon.
"Betull..." kata jihoon sambil menggangguk.
"Okey" kata nayeon, lalu berlalu ke bilik air.

Selesai mandi, nayeon keluar dari biliknye, kelihatan omma dan appanya sedang bersiap siap untuk ke tempat kerja masing masing.
"Morning omma appa" kata nayeon.
"Morning, nayeon tak sarapan ke?" tanya puan im.
"Nantilah omma" jawab nayeon lalu duduk di sofa.
"Okey lah appa pergi dulu" kata encik im.
"Nae" kata nayeon dan puan im serentak.
"Appa" panggil nayeon.
"Waeyo?" tanya encik im.
"Hari ni apa kerja appa?" tanya nayeon.
"Appa nak kena uruskan satu group kpop kat sini" jawab encik im.
"Group apa?" tanya nayeon.
"Tak silap appa seventeen" jawab encik im.
"Ouh okey" kata nayeon sambil menggangguk.
"Okeylah appa pergi dulu" kata encik im.
"Nae" kata nayeon dan puan im serentak.
Encik im keluar dari apartment, lalu menuju ke tempat parking kerja.

Maafkan saya kalau ada banyak typo ye....

A Handsome GhostWhere stories live. Discover now