Keesokkan harinya, jihoon terjaga dari tidurnya pada jam 4:30 pagi sebab mimpi ngeri,
★Mimpi Jihoon★
"Aku kat mana ni?" tanya jihoon sendiri. Dihadapan matanya sekrang hanyalah sebuah hutan yang agak tebal.
Ketika jihoon sedang berpusing pusing memandang sekeliling tiba tiba muncul sekumpulan lelaki yang wajahnya kurang jelas dihadapannya.
"Korang siapa hah?!" kata jihoon.
"Kita orang sapa? Heh jihoon takkan kau dah lupa kita orang?" kata salah seorang dari lelaki itu.
Jihoon mengira sejumlah lelaki itu, 'ada 10 orang, siapa hah?' kata jihoon dalam hati.
"Kita orang, orang yang paling rapat dengan kau. Takkan kau dah lupa?" kata seorang lagi lelaki.
"Maklumlah kawan kita ni kan dah mati jadi lupa lah kita" kata seorang lagi lelaki.
"Eh apa maksud korang hah?" kata jihoon dia jadi sakit kepala kerana memikirkan terlalu banyak tentang itu.
"Haih takkan dah lupa macam mana kau mati?" kata seorang lagi lelaki.
"Korang ke yang bunuh aku?!" kata jihoon.
"Pandai" kata salah seorang lagi lelaki.
"Kau baru ingat ke?" kata lelaki yang pertama.
"Arh korang ni siapa hah?!" kata jihoon kuat, dia nak berterus terang. Dia tak nak seperti misi. Dia nak tahu kebenarannya. Tapi lelaki itu tidak memberitahu. kepala jihoon sakit Lantas jihoon tersedar dari mimpinya.★tamat★
Nayeon tersedar dari tidur apabila jam mencecah 6:00 pagi. Tiba tiba dirinya terkaku kerana terpandang ke arah jihoon yang sedang tidur sambil memegang tangnya.
'Dia pegang tangan aku?' kata nayeon dalam hati, sepertinya di hatinya mula sukakan jihoon, 'jihoon kenapa awak layan saya macam ni?' tanya nayeon dalam hati. Teringat kejadian kejadian sebelumnya. Jihoon merayu kepadanya, jihoon tersenyum dihadapanya, jihoon memeluknya, jihoon ketawa, dan sebagainya.
'Dulu masa pertama kali kita jumpa saya takut tengok awak, sebab awak hantu' kata nayeon berbual sendiri.
Kepala nayeon dilentokkan betul dihadapan jihoon.
'Awak tahu tak awak ni cute' kata nayeon dalam hati, dia membalas pegang tangan jihoon, tiba tiba kelihatan seperti jihoon tersenyum. 'Siapa lah tu dia mimpi, sampai tersenyum' kata nayeon, perasaan cemburu mula muncul dihatinya, 'siapalah perempuan yang beruntung tu' kata nayeon dalam hati. Nayeon berharap dirinya di dalam mimpi itu.'Nayeon pegang tangan aku' kata jihoon, tersenyum dirinya apabila kelihatan di hadapan matanya nayeon sedang memegang tangannya. Dia berharap itu adalah alam didunia, tetapi apabila dia tersedar yang dia sudah mati dia terjaga dari tidur.
Kelihatan di atas katil kosong,
"Eh mana nayeon?" kata jihoon pelik.
Tiba tiba muncul nayeon dari bilkk air, dengan berpakaian yang lain,
"Dah bangun dah?" kata nayeon sambil mengeringkan rambut nya.
"Dah.. Awak biler bangun?" tanya jihoon.
"Baru je" jawab nayeon.
"Ouh" kata jihoon sambil menggangguk.
"Kenapa?" tanya nayeon.
"Tak ada apa apa saje tanya" jawab jihoon.
"Okey" kata nayeon sambil menggangguk, lalu berjalan keluar bilik.
Jihoon hanya memandang dengan ekoran mata sahaja.
"Aku harap apa yang terjadi dalam mimpi tu akan jadi kenyataan" kata jihoon dalam hati."Anneyeong omma appa" kata nayeon sejurus keluar dari bilik nye.
"Anneyeong, mari nay sarapan" kata puan im.
"Nae" kata nayeon sambil menggangguk, "eh omma, mana appa?" tanya nayeon pelik, tidak kelihatan langsung appanya.
"Appa dah pergi dah, katanya nak kena uruskan boy band yang buat konsert tu" jawab puan im.
"Ouh" kata nayeon sambil menggangguk.
"Ni nay nak ikut omma tak?" tanya puan im.
"Pergi mana?" tanya nayeon.
"Asrama tu lah" jawab puan im, "takkan tu pun tak ingat" kata puan im.
"Tak nak lah, nnti nay ingat nak jalan jalan" jawab nayeon, alasan. Sebenarnya dia mahu ke menelefon omma jihoon dan pergi ke rumah omma jihoon.
"Hermmm yelah" kata puan im, "tapi ingat hati hati tau" kata puan im.
"Nae omma" kata nayeon sambil menggangguk.Puan im sudah berlalu pergi kerja, yang tinggal di rumah hanya lah nayeon dan juga jihoon yang tak dapat dilihat orang.
"Biler kita nak pergi?" tanya jihoon kepada nayeon yang sedang menonton tv.
"Awak nk pergi sekrang ke?" tanya nayeon balik.
"Saya tanya awak, awak tanya balik pulak" kata jihoon.
"Alah saya ikut awak je" kata nayeon.
"Ouh" kata jihoon sambil menggangguk, "kita pergi sekarang lah" kata jihoon.
"Jom" kata nayeon, "tapi kita kena telefon omma awak dulu" kata nayeon lagi.
"Ouh.. Okey" kata jihoon sambil menggangguk.
Nayeon sedang mencari nombor telefon omma jihoon, setelah jumpa dibuat panggilan."Yeobeosaeyo" sapa orang yang mengangkat.
"Nae" jawab nayeon.
"Cari siapa ye?" tanya penelefon. Encik Park.
"Saya nak jumpa dengan Puan Park ada?" tanya nayeon.
"Puan Park? Ada kenapa ye?" tanya encik park.
"Saya nak bertemu dengan puan park, tapi sebelum tu boleh saya mintak kebenaran untuk mengetahu alamat rumah puan Park?" tanya nayeon.
"Boleh, tapi boleh saya tahu awak ni siapa ye?" tanya encik park.
"Saya im nayeon" jawab nayeon.
"Ouh" kata encik park, "nanti saya hantar alamatnya ye" kata encik Park.
"Nae" kata nayeon.
Lalu panggilan dimatikan,"Macam mna?" tanya jihoon.
"Nanti dia hantar alamat rumah awak" jawab nayeon.
"Siapa yang agkat call awak?" tanya jihoon.
"Hentah, suara lelaki" jawab nayeon, dia lupa pula untuk bertanyakan nama orang yang angkat telefon.
"Appa saya ke?" teka jihoon.
"Agaknya" jawab nayeon.
Tiba tiba kedengaran mesej masuk,
"Dah hantar, jom kita pergi" kata nayeon.
"Okey jom" kata jihoon sambil menggangguk.
Lalu mereka berdua bersama sama meniggalkan apartmnet itu.Nayeon dan jihoon tiba di kawasan rumah yang diberikan dalam map yang encik park bagi,
"Ni ke rumahnya?" tanya nayeon terkejut, sungguh besar bangunan di hadapan rumahnya.
"Agaknya" jawab jihoon.
"Besarnya rumah awak, tak sangka rumah awak tergolong orang kaya kaya" kata nayeon.
"Alah, bukan rumah saya pun. Rumah ayah saya" jawab jihoon.
"Rumah awak juga kan" kata nayeon.
"Dah lah jom masuk" kata jihoon tidak sabar mahu melihat wajah omma dan appanya.
"Okey jom" kata nayeon sambil menggangguk.
Nayeon menekan lonceng rumah itu,
Ting tong! Ting tong!
Tiba tiba muncul wajah seorang perempuan di camera, Sinb.
"Ye cari siapa ye?" tanya Sinb.
"Saya mahu cari puan park" jawab nayeon.
"Ni puan im nayeon ye?" tanya sinb.
"Ye saya" jawab nayeon.
"Ouh silakan masuk" kata sinb.
"Nae" kata nayeon sambil tersenyum.
Pintu pagar dibuka,
"Jom masuk" kata nayeon.
"Jom" mereka berdua bersama sama masuk ke dalam rumah itu.
Nayeon mendahului jihoon masuk ke dalam rumah itu,
"Anneyeong" kata nayeon sejurus jejak di dalam rumah itu.
"Nae anneyeong" sahut sinb, "awak nak jumpa Omma saya ye?" tanya sinb.
'Omma?' kata nayeon pelik, jihoon yang dibelakang lagi pelik tambah terkejut, 'omma?!'.Maaflah kalau part ni tak memuaskan langsung, saya harap korang suka and kalau ada typo tu harap maafkan lh saya ye, and jangan lupa vote ye thanks you...
YOU ARE READING
A Handsome Ghost
FanfictionMengisahkan seorang pelajar perempuan high school yang bersekolah di busan yang bernama Im Nayeon. Omma nayeon ditugaskan untuk bertugas di seoul, atas kes kebakaran asrama dan kes tentang kematian salah seorang pelajar dari asrama itu, Park Jihoon...