Vandaag is het zover. Ik moet mee naar One Direction. Emily heeft zich helemaal opgetut, maar ik doe daar niet aan. "Omg, Ol, zo kun je toch niet naar One Direction!" gilt Emily als ze me ziet. Ik rol met mijn ogen. "Er zijn daar honderden mensen. Ze zien je toch niet," antwoord geïrriteerd. Dat is wat ik mezelf voorhoudt, ze zien me toch niet. Hopelijk. Emily tuit haar lippen en kijkt naar mijn outfit. Spijkerbroek en T-Shirt. Losse haren. Dan bekijk ik haar, een rood jurkje en een gezicht vol make-up. Zelfs voor Emily's doen is dit overdreven. Misschien ben ik gewoon bevooroordeeld. Maar ik ga er niets aan doen.
We zitten in Emily's auto, zij heeft een eigen auto. Ik heb wel al een rijbewijs, maar ik vond een auto vrij onnodig. Alles is dichtbij en anders roep ik Emily's hulp toch in? Emily heeft keihard een liedje van One Direction opgezet. Ik krimp in elkaar als ik Zayn's stem hoor. Gelukkig ziet Emily het niet. "Ennn, we zijn er!" roept ze . Het is er bomvol. Ik zorg ervoor dat ik vlak bij Emily blijf terwijl we de zaal inlopen. We staan niet heel erg vooraan. Mijn vriendin gilt hard. Ze stoot me aan. Liam, Louis, Harry en Niall komen op. En daarna Zayn.
Het concert was nog best oké. Het verbaasde me, eerlijk gezegd. Ik was niet heel enthousiast, ook al deed ik mijn best voor Emily. Als ze het doorhad, ze zat in haar eigen wereld. Die alleen maar bestond uit mijn broer en zijn vrienden.
Na het concert wil ik zo snel mogelijk weg. Ik zeg tegen Emily dat ik het benauwd krijg en bij de auto zal wachten. Ze knikt glazig, terwijl ze nog steeds naar de uitgang kijkt waarachter One Direction net verdwenen is. Ik loop snel de zaal uit.
Ik ben als een van de eersten buiten de zaal. Ik sta in een enorme hal. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je hier komt, denk ik in mezelf. Het is er verlaten. Ik heb dan ook niet echt gekeken waar de uitgang was, ik ben gewoon een gang in gerend. Een deur opengeduwd, snakkend naar lucht. Verdwaalt in een vreemd gebouw. Shit. Aan het eind van de gang is een deur. Ik loop ernaartoe. Pas dan zie ik het koperen bordje dat op de deur hangt. Er staan twee woorden op, in sierlijke letters.
One Direction
JE LEEST
Over again//ft. One Direction
FanficOlive Smith is het zusje van Zayn Malik. Maar ze heeft hem, door een ruzie, al twee jaar niet meer gezien. Als haar vriendin Emily als verrassing kaartje heeft voor een concert van One Direction moet Olive wel mee. Alles gaat mis als ze haar broer...