bab 5

33 4 0
                                    

"Oh tak apa²..saya yang salah tak nampak..heh..maafkan saya" Ujar lelaki tersebut sambil memandang perempuan tersebut

Eh,jap ni bukan ke shafikah..macam mana lah pulak boleh hampir terlanggar ni..Monolong aiman dalam hatinya..

Tanpa membuang masa ika,mengangkat langkahnya ke koperasi sekolah..

Sape erk lelaki tadi yang aku langgar ussh..baiknya selalunya lelaki yang tak pernah meminta maaf..Ika berkata bersendirian dengan penuh tanda tanya

                          ****

"zahrah..weyh..aku lupa lah nak buat kerja english..guana ni??..wakanda..wakanda.." Ujar ika sambil bergurau senda dengan rakanya itu..

Oh sebelum aku lupa..ini zahrah..merangkap jawatan rakan baikku..segala rahsia aku citer kat dia..ibaratnya..dia ni diary lh...sbb tu aku suka dia hiks²...

"Ey kau ni..aish lupa..aish lupa..hang buat pa naa semalam??" Hambek kau kan dah keluar loghat kedah zahrah..

"Err..ak..aku..ak..aku..tertidur semalam letih..hahaha" Ujar ika sambil mengaru kepalanya yang tidak lah segatal mana..

"Nasib kawan aku..kalau tak dah lama aku memalaukan kau..tauu..hang kalau hang buat lagi..siapp naaa..cheq luku²kepala hang...." Kan dah kena saiko dengan zahrah..

"Ni aku sayang ni..muah².." Usikan ika kepada zahrah yang tersengih-sengih macam beruk tak mandi..

"Pandai lah hang..nah ambik pastu buat tauuuu ." Ujar zahrah sambil tersenyum..

Dalam masa yang sama, ika memandang aiman lalu mereka bertentang mata..

Aish..kenapa dia pandang aku gak..ika dengan secepatnya mengalih pandangnya daripada bertentangan...baru nak stalk..kacau²..Jerit ika dalam hatinya..

Aik?,dia pandang aku ke tadi??..soal aiman dengan hatinya..

BAGUNNNN..GOOD MORNING TEACHER...

"Good morning..sit down..emm ok..kauorang sila buka m/s 45 buat latihan..saya ada kerja kena siapkan.." Ujar cg rashida..ni cikgu paling mengerunkan..sekali dia marah pehh..takut aku dibuatnya...

BAIKKK CIKGUUU...

                          *****

     "oit,oit....

      "PA dia,hang niiiii..."Tanya zahrah sambil menyiapkan kerjanya..

       "Dah-dahlah..hang tak yah buat rajin sangatlah..cheq bukan kenal hang sehari..Acah RAJINNNNNNNNN.."ujar ika dengan nada bersahaja..

      "Aku Dah berubah kehh..DAH.BERUBAH.Nak dekat pekse kut..Kita kena Matang..Demi mencapai kejayaan.."Hujah zahrah dengan lebarnya..

       "Alaaa..Baru ingat nak membawang ni...sob-sob..join lah..keh-keh...Sian Saya.."Ujar ika dengan nada yang seakan-akan manja..

       "Ye,lah..Pe dia??Gossip pasal pe bts?Exo?Twice?bigbang?..Ke..pasal crush..ke pasal haters kau tu ezra and the geng??

       "Kau ni ahli nujum ke pe??..Macam tahu-tahu je i nak membawang pasal tu..hiks..ni sayang ketat-ketat ni..

       "Senget..lah kau niiii...aku letak racun kang..Nak..Nak??...

      "Alaaa..baru nak bersweet-sweet..keh lah..i direct..ni pasal ezra..kau tahu tak..dia pandai berupa duh..aku dah sedia tahu yang dia TAK SUKA..tapi still Act macam acah Suka..eyeyey..naik benci aku dengan dia..

         "Habis tu,takkan kau nak suruh dia layan kau macam Tak Nak Layan?..kau jugak yang sakit..Kau nak dia layan macam ni ke..ke Nak layan macam aku cakap tu?..

     "hrummm..ye lah..terima kasih zahrah addina..yaa..








                       

    TO BE CONTINUE

      I'LL CHASE YOU MY CRUSH
        

i'll chase you my crush.Where stories live. Discover now