RINGGGGGGG...LONCENG SEKOLAH KEDENGARAN...
"weyh zahirah...kau tak nak balik lagi kaa??..sibuk duk buat keje..
"Sabaq..boleh tak sabaq..Hang kemas dulu barang hang..ni buku ni tak kemas lagi...Sat lagi cheq siap lahh..hang tunggu naaa..
Ika menilik jam tangannya.
"Pat lah dah pukul 2 dah ni..bak sini aku tolong Kau"Ujar ika yang protes akan rakannya itu..
Setelah siap berkemas..mereka meneruskan perjalanan mereka sehingga ke pagar dihadapan..
"Weyh ika aku balik.lu ye..kang mak aku membebel tak tentu pasal kang..byee baby..petang ni kita jumpa keh...
"oraittt sayang..see you soon bæ...
Ewwe...serai lah korang ni🤭
Sewaktu shafika mahu mencari kenderaan ibunya..dia ternampak aiman sedang berjalan ke arahnya.."Dia datang kat aku ke?ey..jangan harap tak lah..ish.."Ika mengomel dalam hati nya..
Aiman POV
"she was here..heh..emm...nak tegur lah...hehehehe...jadi peramah sekali sekala.."First,nak cakap Hi ke?Assalamualaikum ke?how re you ke?ke cakap cina??..
"Lantak lah..cakap je lah..
End of POV..
"hii..kau duk sorang je ke?"ujar aiman dengan ramah sekali
"Tak de lah..tak nampak ke aku ade kawan sebelah aku.."Jawab ika acu tak acu..
"Oh..haah lah ada orang kat sebelah awak tu..hahahaha.."Kata aiman meneruskan langkahnya kehadapan..
"Whatttt..tu je ke nak tanya...sebaik tak yah tegur kalau macam tu ey..
**************
Setelah sampai dirumah.Ika menyiapkan dirinya selepas pulang daripada sekolah..
"Ika..ibu tak beli makanan tau..tak pe kan..
Soal wanita yang berumur dalam lingkungan 30-an itu..
"Oraitt..tak pe lah ibu nanti ika masak Maggie ke..Boleh kan..
"Emm boleh-boleh tapi jangan selalu..Nanti jadi pandirr..
"Haaa..ibu..ibu..nanti pukul 4 petang..zahrah datang tau..Nak buat study group..
"Emm..okay..ibu gerak dulu tau..
Masa yang dinanti oleh shafika telah tiba...
"Assalamualaikum..Assalamualaikum..Mak cik..oh Mak cik.."Zahrah memberi salam dihadapan rumah shafika.
"Waalaikumussalam..weyh my bae masuk lah dulu..Aku nak masak Nugget untuk kita makan sat nanti..macam lah aku tak kenal pelut You tu..
"Ok..tq mak cik aku tunggu luar tauu.."Ujar zahrah sedikit kuat sebaik sahaja shafika masuk ke dalam rumahnya..
Seusainya memasak ika membawa Nugget yang dimasak olehnya keluar..
"Okay..so apa yang kau nak bincangkan dahulu?.."soal shafika sambil membetulkan kedudukanya..
"Haaa..Kita bincang pasai matematik dulu naa..Cheq tau yang hang lemah bak-bak tu..
"Alahhhh..taknak..nanti aku ngatuk..kita membawang lah Before my mum arrive..
"Eyyy..makcik ni..sudah-sudah lah..ey aku pelengkung kang kepala tu..
"Baiklah..ape kata hari ni You tido rumah I?
"Tak pe ke..Segan lah pulak dengan mak ayah kau..
"Alah..tak pe..diaorang tak kesah pun..lagi-lagi kau best friend aku..why not?
"Kalau macam tu aku okaylah..tapi aku kena balik dulu bagitahu mak dengan bapak aku..
"Em,okay...
TO BE CONTINUE
I'll chase you my crush..
YOU ARE READING
i'll chase you my crush.
Storie d'amoreMengisahkan seorang perempuan yang bernama shafikah..yang telah terjatuh hati kepada seorang lelaki yang bernama aiman.. adakah mereka menjadi musuh..ataupun disebalik nya??.. Vote this story...promote will be able..