Pov Casey
Nadat Cynthia zei dat ze niet mee wilde naar het dorp ben ik gelijk weggegaan, geen reden om te wachten als ze toch niet mee wilt. Ik loop de bibliotheek van het dorp binnen en loop naar de afdeling met de registers van mensen die hier gewoond hebben. Die vrouw die ik laatst in mijn droom zag, misschien heeft ze een connectie met deze plek.
Na een uur heb ik nog steeds niets gezien. Mijn maag begint te knorren, een kleine pauze kan vast geen kwaad. Ik loop naar de smoothie tent waar Cody werkt. Een kleine snack en een smoothie klinkt als het ideale tussendoortje. Ik steek het dorpsplein over en loop verder het straatje in. Tijdens het lopen kijk ik even naar boven, het is een mooie heldere dag vandaag. Terwijl ik niet oplet bots ik tegen iemand aan, maar voordat ik op de grond belandt wordt ik opgevangen. 'Je kan je ogen weer openen hoor Casey.' Ik hoor een bekende stem grinniken. Zodra ik mijn ogen open kijk ik recht in het lachende gezicht van Cody. Hij trekt me overeind en gniffelt. Blozend sla ik mijn ogen neer, wat beschamend. 'Sorry dat ik tegen je aanbotste, ik was een beetje aan het dagdromen....' Hij wuift mijn verontschuldiging weg. Die jongen is echt altijd aan het lachen of niet dan. 'Waar was je op weg naartoe? Voordat ik je weg blokkeerde.' Hij grijnst en ik lach terug. 'Naar jouw werk.' Nu kijkt hij lichtelijk verbaast. 'Om een lichte snack en een smoothie te halen.' Hij glimlacht weer. 'Waar is Cynthia, zijn jullie normaal niet altijd samen?' Hij lijkt wel bezorgd, aww wat schattig. 'Cyn voelde zich niet zo lekker, dus ze is thuis gebleven vandaag.' Hij knikt, zie ik daar nou sporen van teleurstelling in zijn ogen? Ik denk even kort na. 'Waarom ga je haar niet opzoeken? Zal ze vast leuk vinden.' Hij wordt gelijk iets vrolijker en knikt. 'Goed idee Casey, nou dan ga ik maar.' Hij wilt weglopen maar draait zich dan toch nog even om. 'Zeg maar tegen Logan dat ik je heb gestuurd!' Voordat ik kan vragen wie Logan is, rent hij er zwaaiend vandoor. Waar haalt die gast zijn energie toch vandaan. Ik schud mijn hoofd en vervolg mijn reis.
Ik wandel de smoothie tent binnen en kijk hoe lang de rij is, twee mensen voor mij. Ik sluit achteraan aan en wacht tot het mijn beurt is. Hmm, wat voor een smoothie zal ik nemen? 'Uhm mevrouw... U bent aan de beurt.' Oh! wederom zat ik vast in m'n eigen gedachten. Snel loop ik naar de balie waar een jongen mij lachend aankijkt. Mijn ogen vallen op zijn naamplaatje... Logan... Dus dat bedoelde Cody. 'Ik weet dat ik knap ben, maar zo houdt je de rij op schoonheid.' Verschrikt kijk ik op. 'Sorry, ik moest zeggen dat Cody me had gestuurd.' Er komt een twinkel in zijn ogen. Waarom krijg ik zo'n naar gevoel van hem? 'Kom maar mee naar achter.' Ik loop argwanend achter hem aan. 'Zou je mij eerst misschien kunnen helpen?' Aarzelend geef ik hem een klein knikje. 'Cody en ik moesten eigenlijk nog iets uit de koelcel halen, maar hij is eerder weggegaan, zou jij uit de koelcel extra ingrediënten kunnen halen, dan open ik de deur opnieuw en kan je er weer uit.' Uhm..... 'Kan jij de koelcel niet ingaan dat ik de deur weer open..?' Hij schudt zijn hoofd. 'Er zit een code op de deur en die mag ik niet doorvertellen. Je vertrouwt me toch wel?' Ik zucht. 'Open de deur maar...'
Dat was niet zo lastig. Ik heb een doos met ingrediënten waar de datum van vandaag opstaat gevonden en loop ermee naar de deur. Kennelijk loog Logan niet. Ik zet de doos op de grond en klop op de deur. 'Logan ik heb de doos gevonden!' Geen antwoord. 'Ehh, Logan?!' Oh nee, ik wist wel dat hij niet te vertrouwen is! Waarom ben ik dan ook zo'n idioot. 'Verdomme.' Wie heeft ooit bedacht dat deze stomme dingen niet van binnenuit geopend kunnen worden? De kou begint lichtelijk door mijn kleding te snijden. Maar een manier om hieruit te komen. Ik ga recht voor de deur staan. 'HELP!!!' Ik schreeuw en bons op de deur. Er moet toch nog wel iemand anders zijn. Ik blijf schreeuwen tot mijn keel pijn doet. Op de deur slaan bleek niet zo'n goed idee, zeker niet toen ik zo hard sloeg dat mijn hand begon te bloeden. De kou voel ik al niet meer. Ik zak snikkend met mijn rug tegen de deur aan op de grond, ik zal hier doodvriezen...
Ik had je nog zo gewaarschuwd Casey Heartstone, maar je wilde niet naar me luisteren. 'Weet je wat er gebeurt met kinderen die niet luisteren, die krijgen straf.'
De vrouw uit mijn droom loopt dreigend op me af, dit is dan het einde. Ik sluit mijn ogen en wacht tot ze mijn leven eindigt. De stappen worden luider, dit is dan mijn einde....
Tring Tring (Idk telefoon ringtoon ofz)
De voetstappen zijn gestopt, nog voordat ik mijn ogen kan open val ik achterover. Iemand heeft de deur geopend! 'Omg, gaat alles goed met je meisje?! Ik dacht al dat ik iets hoorde. Wat deed je daar schat? Het is gevaarlijk daarbinnen. Hoe ben je daar eigenlijk binnengekomen er is een wachtwoord op de deur?' Er staat een vrouw in de deuropening met een bezorgde blik op haar gezicht. Ze steekt haar hand naar me uit om me omhoog te helpen. Ik pak haar hand aan en sta met haar hulp op. Het bloed begint langzaam weer een beetje te stromen. 'Waar is Logan?' Als ik die jongen in m'n handen krijg.... Ze kijkt me raar aan. 'Logan is kort na Cody naar huis gegaan, ik ben de enige die hier de afgelopen 2 uur is geweest.' Wat? Ik voel mijn telefoon trillen. Een bericht van Jay. Shit, hij kan Cody niet bereiken. Wat als die "Logan" achter hem aan is gegaan, ik moet gaan kijken of alles goed met hem is! 'Ik eh, sorry ik moet gaan nu!' Met die woorden "ren" ik naar buiten richting mijn huis. Nu maar hopen dat Cody nog bij Cynthia is.
Ik ren langs de weg als ik een auto aan zie komen. Is dat Cody? Wat is hij aan het doen? Ik hoor een geritsel uit een paar bosjes verderop komen en kijk even weg. Het volgende moment hoor ik een harde klap en zie ik dat de auto van Cody in de fik staat. Zo snel ik kan ren ik ernaartoe. Aangekomen bij de auto, krijg ik het spontaan warmer. Cody ligt bewusteloos in de bestuurdersstoel. Het vuur komt dichterbij, ik moet hem eruit krijgen voor de auto ontploft ofz! Ik probeer de deur te openen, maar die zit vast. Het raam! Ik pak een steen langs de rand van de weg en begin op de ruit te slaan. Kom op! Breek nou stomme ruit! Please, ik moet Cody redden!
------------------------------------------------------------------------------------------
Hey,
iets korter hoofdstuk dan normaal, maar ik wilde het graag spannend houden :)
Gaat Cody dood? En wat was dat gedoe met die Logan?
XXX
L
JE LEEST
Nightmares
HorrorCasey Heartstone is een 16-jarig meisje met gescheiden ouders, wanneer haar moeder besluit te verhuizen naar het oude huis van Deans (haar vriend) familie wordt ze al snel geconfronteerd met vreemde gebeurtenissen. Als ze samen met haar zus op onder...