Hoofdstuk 16 Coma?

6 0 0
                                    

Pov Cynthia

Wie is het volgende slachtoffer? Ik bedoel ik kan anders wel bij de bloed donateurs langs en iets meenemen.

Nee, zulk makkelijk te halen bloed wordt niet geaccepteerd als offer. Wat dacht je van je zuster?

De zuster, hmmm... Waarom ook niet. Maar hoe ga ik dit dan weer voor elkaar krijgen? Ik kijk de kamer rond, ik kan haar moeilijk met iets neerslaan. Mijn blik valt op de deur naar de badkamer. Gelukkig lig ik alleen op de zaal, dat maakt het alleen maar makkelijker. Ik druk op de rode knop om de zuster te roepen en wacht tot ze de kamer in komt lopen. 'Kan ik u ergens mee helpen mevrouw Heartstone?' Waarom heb ik hier niet beter over na gedacht. 'Uh... Ja ik moet naar het toilet, maar ik voel me nogal licht in m'n hoofd en ben bang dat ik val snap je. Dat is het, ja.' Ze glimlacht. 'Natuurlijk wil ik je wel helpen.' Ze komt naar me toegelopen en helpt me met overeind komen. Samen lopen we naar de deur van de badkamer. 'Ik zal bij de badkamer wachten, zeg het maar als je klaar bent.' Ik glimlach naar haar en ga de badkamer in, ik sluit de deur achter me. Fijn wat moet ik nu doen? Ik zucht. Na een tijdje spoel ik het toilet door en loop it naar de wasbak. Terwijl ik een glas met water vul probeer ik een plan te bedenken, hoe kan ik de zuster laten bloeden? Ik zucht en draai de kraan uit, niet beseffend dat ik tegelijkertijd het glas met water omstoot. Het glas komt met een klap neer, er liggen overal scherven en het water verspreid zich al snel over de vloer. 'Alles oké?!' Vraagt de zuster bezorgd. Een plan vormt zich in mijn hoofd. Ik ga op de grond zitten naast de plas water en roep terug. 'Zou je me misschien kunnen helpen ik ben m'n evenwicht kwijtgeraakt en gevallen!' Hopelijk heeft ze de plas water niet door. Als ze dan uitglijdt en valt raakt ze hopelijk bewusteloos en dan kan ik een klein sneetje maken met een glasscherf. 'Ik kom binnen oke?' Ze opent de deur en haast zich naar me toe. Niet lettend op het water op de vloer rent ze naar me toe, echter nog voor ze me bereikt is ze al uitgegleden. Maar ze.... Ze ligt met haar hoofd op de glasscherven. Ik kokhals van het aanzicht.

Het bloed Cynthia, drink het bloed.

Ik kruip naar het lichaam van de zuster en draai haar om. Ze ligt nu op haar rug, haar gezicht zit onder het bloed. Ik ga er met mijn vingers langs en stop ze dan in mijn mond. Het bloed brandt in mij keel.

Ik voel me anders.

Ik sluit mijn ogen en haal even diep adem. Ik open mijn ogen opnieuw en sta voorzichtig op.

Goed gedaan Cynthia, je krachten nemen toe.

Mijn hoofd tolt. Ik moet de badkamer uit en om hulp vragen. Anders ben ik té verdacht. Ik manoeuvreer me naar de gang. De eerste zuster die ik tegenkom spreek ik aan. 'Mevrouw u moet me helpen, mijn zuster ze ging de badkamer in, maar kwam er niet uit. Toen ik ging kijken lag ze bebloed op de vloer.' Ik snik een keer. Ze kijkt me meelevend aan. 'Kan je me naar haar toe brengen dan kan ik haar misschien helpen?' Ik knik naar de zuster. Samen lopen we terug naar mijn kamer. Ze loopt gelijk de badkamer in en slaakt een kreet van verbazing. 'Omg, ik moet snel een dokter halen.' Ze rent naar mijn bed en drukt op de noodgevallen knop.

Niet veel later staan er een dokter en nog een zuster in mijn kamer. Ze kijken mij boos aan als ze zien dat er niets aan de hand is met mijn. 'Mevrouw Heart-' Begint de dokter. Maar de zuster onderbreekt hem. 'Dokter, ik heb nu onmiddellijk uw hulp nodig. Kath ligt in de badkamer en het ziet er verschrikkelijk uit. U moet haar helpen!' De dokter loopt verdwaasd achter de zuster aan. Ook hij uit een kreet van verbazing, hij fluistert iets naar de zuster die met hem naar binnen kwam. Ze knikt en loopt naar me toe. 'Als u met me mee zou willen lopen, dan breng ik u naar een nieuwe kamer mevrouw.' Ik loop met haar mee naar een nieuwe kamer en ga op het bed zitten. Ze biedt haar excuses aan voor het voorgeval en verlaat dan mijn kamer. Ik zucht en draai me naar het raam. Ik zie een paar kinderen buiten op het pleintje "voetballen". Zelfs zij hebben een betere jeugd dan ik heb gehad.

Je gaat het beter krijgen Cynthia, na het vijfde slachtoffer zal je alles kunnen veranderen.

Ik knik, ze zullen spijt krijgen.

Ik schrik op van geklop op mijn deur. 'Kom binnen.' De dokter komt binnenlopen. 'Gaat het weer een beetje?' Vraagt hij. Ik knik. 'Mooi, ik wilde even zeggen dat je vanmiddag weer naar huis mag en je wekelijkse afspraken zal krijgen met een psycholoog van het ziekenhuis.' Een psycholoog? Wat heb ik daar nou weer aan?! 'Ik zal je moeder bellen zodat ze je vanmiddag op kan halen, ik wens je het beste Cynthia en hoop dat het snel beter gaat met je.' Ik schud hem de hand en ga liggen.

Het leven is af en toe zo'n groot drama, echt een struggle.

Ik draai me een kwartslag om zodat ik op mijn linkerzij lig. Niet te geloven dat ik gisteravond hier binnen ben gebracht. In de loop van de ochtend hebben ze mijn infuus verwijderd en me iets te eten gegeven. Mijn moeder en Casey komen de kamer in. 'Ik ben blij dat je weer naar huis mag Cyn. Alleen ik moet je nog iets vertellen.....' Ik kijk haar vragend aan. 'Wat bedoel je?' Mijn moeder schudt haar hoofd. 'Dat vertel je haar straks maar, Casey. We gaan nu eerst naar huis.' Ik negeer mijn moeder. 'Casey wat is er?' Ze slikt en kijkt naar onze moeder. 'Cody ligt in coma!' Nog voor ik doorheb waar ik mee bezig ben, heb ik mijn kamer al verlaten. Hoe kon dit gebeuren? Ik weet niet eens waar hij is, laat staan wat z'n achternaam is. Huilend zak ik tegen de muur aan.

Gebruik je frustratie Cynthia, zorg ervoor dat ze doen wat jij wilt.

Ik sta langzaam op en loop naar de receptie. Ik hef mijn hand en zie de receptioniste verbleken. Ze krijgt rode ogen en kijkt me dan afwachtend aan. 'Breng me naar Cody.'

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 16, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

NightmaresWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu