Pov Casey
Ik lig in mijn bed en denk na over wat er gebeurd is. Cynthia was niet aanspreekbaar meer, ze wou niet zeggen wat er was gebeurd en sloot haarzelf op in haar slaapkamer, Jay heb ik ook niet meer gesproken over ons "avontuur" in de schaduw wereld. M'n hoofd doet al pijn als ik eraan terugdenk. Ik draai me een kwartslag om en zie het papiertje dat die jongen me gaf voordat hij wegging. Was die jongen Cody? Dat zal wel, maar waarom was hij hier? Ugh zoveel vragen. Ik loop naar de badkamer en pak een paracetemol uit het medicijnenkastje. Ik slik het door met water en bekijk mezelf in de spiegel. Ik zie er vermoeid uit, toch heb ik geen slaap gemist. Ik besluit om vroeg naar bed te gaan en poets m'n tanden.
Zodra ik de badkamer deur achter me sluit wil ik gelijk m'n bed in duiken en gaan slapen, maar iets weerhoud me daarvan. Het papiertje dat Cody aan me ga is verdwenen, ik zou toch zweren dat het op mijn nachtkastje lag. 'Waar is het?' Ik loop naar het kastje en kijk op de grond of het misschien gevallen is. Naast het kastje ligt het ook niet. De enige plek waar het nog gevallen kan zijn is onder het bed. Ik pak een zaklamp en schijn wat licht onder m'n bed. Daar is het papiertje, maar er ligt een teddybeer bij? Beide haal ik onder m'n bed vandaan. Wat raar, ik heb die beer nog nooit gezien. Een zwarte teddybeer met groene ogen, wie wilt er zoiets? Ik leg de beer en het papiertje op m'n nachtkastje. Ik gaap. Tijd om te slapen, ik loop naar de kast om een pyjama te pakken en begin me om te kleden. Ik pak onderweg naar bed mijn telefoon van mijn bureau en check mijn berichten nog even. Ik stuur m'n moeder n Cynthia een berichtje dat ik ga slapen. Ik wil m'n telefoon wegleggen, als ik gebeld word. Het is een onbekend nummer.
'Hallo?'
Ik krijg geen antwoord, maar hoor alleen gehijg.
'Wie is dit?'
'Bloed.... Zielen.... Schreeuw zo hard je kan.... Laat me genieten van je lijden..... Jij bent de volgende.....'
Het gesprek wordt beëindigd, ben ik zojuist bedreigd? Dat kan er ook nog wel bij, rare telefoontjes. Ik zet m'n telefoon uit en leg 'm onder m'n kussen. Ik klap in m'n handen en het licht in m'n kamer gaat langzaam uit. Ik sluit mijn ogen en val in een diepe slaap.
Pov Cynthia
Het is nu al een half uur geleden sinds we uit de bibliotheek zijn, Casey wou met me praten over wat er is gebeurd maar dat heb ik afgewezen en gezegd dat ik alleen wil zijn. Daar zit ik dan alleen in mijn kamer te piekeren over wat er gebeurd is. Ik moet wel gek zijn! Er was niks gebeurd.
Iedereen was oke.
Ik beeld me dit allemaal in, ik moet er gewoon aan wennen dat dit een andere omgeving is dan thuis.
Thuis.....
Het klinkt zo ver weg...
Hoe zou het met pap zijn? Ik pak m'n telefoon en open een chat met hem.
Cynthia
Hi pap, hoe is het?Pap
Hey schat, das alweer een tijdje geleden, met mij gaat het prima. Hoe is het met Casey?Cynthia
Wel goed denk ik, kom je snel weer een keertje langs?Pap
Zo snel als ik kan, maar ik moet nu verder werken. Dag Cynthia.Cynthia
Dag pap, ik mis je...Ik druk m'n beeldscherm uit en ga op m'n bank zitten. Waarom draait het altijd om Casey? Ben ik niet goed genoeg?
Ik sluit mijn ogen en kalmeer mezelf.
'Cynthia....'
Wat? Wie was dat? Ik sta op van de bank en kijk om me heen.
'Je voelt je ondergewaardeerd is het niet? Ik kan je helpen. Ze zullen trots op je zijn....'
'Hoe?'
Als ik toch doordraai en stemmen hoor waarom dan niet luisteren?
'Ga naar Casey's kamer, daar vind je een briefje en een boekje, neem die mee naar je eigen kamer. Als je dat hebt gedaan zal ik je meer vertellen.'
Casey's kamer? Bedoelt de stem het notitieboekje? Nieuwsgierig open ik mijn deur en ga ik richting Casey's kamer. M'n telefoon trilt. Het is een berichtje van Casey....
Waarom altijd Casey...!
Casey
Ik ga slapen xxxZe gaat slapen, des te makkelijker het voor mij is om de spullen ongezien mee te nemen naar mijn kamer.
En zo gezegd zo gedaan. Casey was in een diepe slaap, dus ik kon moeiteloos het briefje van haar nachtkastje pakken en het notitieboekje van haar bureau. En ze zal niet weten dat ik er ben geweest.
Ik doe stilletjes mijn slaapkamerdeur achter me dicht en vraag aan "de stem" wat ik nu moet doen.
'Open het boekje met het wachtwoord op het papiertje. Je zult machtig worden, net als de vorige bezitters van het boek.'
Ik open het papier en voel een koude rilling over mijn rug gaan. Kan ik dit? Casey verraden?
~Flashback~
'Mama, mama, kijk eens mama!' Ik duikel voorover op het duikelrek en landt dan met beide benen op de grond. Ik verwacht de trotse blik van mijn ouders te zien, maar ze kijken allebei naar m'n kleine zusje Casey die in de zandbak zit.
'Casey volgens mij is dit geen goed idee, mama gaat sowieso boos worden.' Casey staat op een kruk en pakt de pot met koekjes. Ze draait de deksel eraf als mama binnenkomt. 'Cynthia geef nou eens het goede voorbeeld je weet dat je niet mag snoepen voor het avondeten! Je bent de oudste gedraag je dan ook zo!'
De oudste huh... Kreeg Casey daarom alle aandacht? Het is zo moeilijk om aardig te blijven, te blijven lachen... Als niemand je steunt.
'Maak een keuze Cynthia, de aandacht die je altijd al wilde, op nummer 1 kunnen staan bij je ouders of in de schaduw van je jongere zusje leven?'
Een keuze, macht en aandacht of Casey? Een leven waar ik iemand kan zijn of een leven waar ik niemand ben?
Ik kijk naar het papier en....
----------------------------------------------------
1016 woorden😀M'n vingers hadden ineens geen zin meer om te typen, wat naar nou van die cliffhanger.😯
Zal Cynthia de goede keuze maken?
Xxx
L
JE LEEST
Nightmares
HororCasey Heartstone is een 16-jarig meisje met gescheiden ouders, wanneer haar moeder besluit te verhuizen naar het oude huis van Deans (haar vriend) familie wordt ze al snel geconfronteerd met vreemde gebeurtenissen. Als ze samen met haar zus op onder...