HAYEON POV
Sinaran matahari mula menjengahku. Aku bangun dan mengeliatkan badan dan buat seketika aku termenung. Memikirkan adakah mimpi aku sekadar mimpi indah ataupun sebaliknya? Aku sendiri tak pasti.
Yang pasti aku teringat dalam mimpi aku, aku hanya ingat ada seorang budak lelaki yang sangat sweet menyelimuti dirinya tatkala dia menahan kesejukan. Cuma aku tak ingat nama je.
Usai membersihkan diri, aku lantas turun ke dapur untuk menyiapkan sarapan pagi. Mata aku menangkap sesuatu yang agak rare dekat peti ais tu. Ada sticker note!
Hayeon~ah,
Oppa tidur kat rumah Sehun dengan Kyunggie malam ni. Mian sebab tak bagitahu awal2 sebab diaorang last minute bagitahu ada birthday party malam ni. Kau pun satu prob jugak. Aku ketuk pintu bilik kau bunyi macam nak roboh pun kau tak dengar. Aku dah upah kawan oppa jaga kau hari ni. Jangan nakal2 ek? Jaga diri.
Love you 😘
Dr: Oppa yg Handsome
Hesy. Aku dah bagitahu dia dah yang aku penat sangat malam tadi lepas balik dari library malam tadi, tak nak diganggu. Dia pergi ketuk buat apa.
Satu lagi, memang dia ni spesis tak nak bagi aku kebebasan langsung. Ceit! Dia tu boleh pulak upah orang jaga aku. Oppa, saya ni bukannya budak lagi. Urghhh life sucks!
Aku terus ambil apron dan mulakan sesi memasak makanan kegemaranku. It's PANCAKE! Aku keluarkan segala bahan2 yang diperlukan untuk masak lempeng ni contohnya tepung, gula, garam, baking powder, susu, mentega dan seharusnya bahan yang wajib ada ialah telur.
Mulalah sesi campak2 kan segala bahan yang diperlukan untuk buat lempeng. Sekarang tinggal nak letak dalam kuali je. Aku menuangkan campuran itu tadi di dalam kuali dengan penuh kasih sayang sekali haha.
"Jaa~ sedapnya pancake ni. Confirm tak akan hangus lah ni."
Aku membalik-balikkan lempeng2 dan terus letak atas pinggan. Okay, pancake yang terakhir aku nak buat ala2 chef pulak.
Aku pegang handle kuali itu dan lemparkan lempeng jauh ke atas. Aku melihat kepingan lempeng terakhir aku terbang sampai dia landing.
Tapi tulah tempat landing lempeng tu bukan kat kuali. Nun jauh pada muka seseorang yang memang selama ni aku tak tahu kewujudannya di belakang aku.
"AAAAKKKKKK!! PANAS!" jeritnya. Kedua-dua tangannya menutupi mukanya yang mula kemerah-merahan.
OMG! Apa yang aku dah buat ni? Manalah aku tahu budak ni kat belakang aku. Aku tarik dia ke kerusi berdekatan bagi dia duduk dan aku mula gelabah, tak tahu apa nak buat.
Tak lama lepas tu, aku dah dapat idea yang boleh kurangkan kepanasan pada mukanya. So, aku capai tuala kecil, basin dan letakkan air sejuk.
Aku rendamkan tuala itu dalam rendaman air sejuk. Setelah itu, aku terus berlari ke arahnya.
Aku alihkan tangannya dan menyapu mukanya dengan tuala sejuk itu tadi. Di saat itu, aku tak sedar dia mula membuka matanya dan melihat aku sedang panik menyapu mukanya agar tidak melecur teruk.
Aku menjadi kaku sebentar melihat sepasang mata yang tengah merenung tepat ke arah anak mataku. Tuala yang aku pegang jatuh dan aku mula rasa takut dengan kehadirannya. Aku bergerak ke belakang sedikit demi sedikit.
Malangnya, tangannya lebih pantas menarik aku dan terduduk di atas pangkuannya. Dia ke orangnya? Kenapa perlu dia?
Dada aku mula berombak laju. Tak tahan dengan panahan matanya yang menggoda jiwa aku. Aku mengalihkan pandangan aku. No! Aku tak akan jatuh hati padanya. Not even once!
YOU ARE READING
Who Are You?
FanfictionBagaimana jika kekasih anda seorang yang menghidap DID (Dissociative Identity Disorder)?