bab:9

1.5K 106 32
                                    

Ean terbangun dari tidur. Minggu ini pastinya antara minggu yang paling indah dalam kehidupannya. Yaaa, first dia dan mel dah berbaik. Second mel macam dah boleh  terima dia. Third dia dah luahkan perasaan dia pada mel. Itu semua lebih daripada cukup!! Tiba-tiba, ean sedar mel tiada di sisi. Telefon yang berbunyi seperti ada mesej yang masuk dibuka. Mel menghantar mesej kepada ean menggunakan aplikasi whatsapp.

Sayang

I'm going  out with dee.

At least tell  me first sayang, tau tak abang risau. Kenapa tak tunggu abang.

I'm a big girl.  Ean I keluar dengan dee jelah.

Sayang dengan  dee keluar nak pergi mana.

Mesej ean mel  baca melalu noti sahaja. Kalau dia bukak terpaksa pulak reply. Sejak berkahwin ean memang tak nak berenggang. Nak kata rimas tidak suka pun tidak. Masih belum biasa dengan keadaan ini sahaja sebenarnya. Tapi bila ean merajuk rindu tu lain macam. Sayang ke? Or cinta?

"Mel kenapa? " Tanya dee yang baru sahaja keluar dari toilet di mall one utama (sis reka je tempat).
"Ean lah, tanya  aku kat mana. Malas nak reply."
" what??? Kau  tak minta izin nak keluar ke? Mel nenda kan dah pesan" bebel dee yang memang agak geram dengan perangai mel'
"Aku kesian  tengok dia tidur nyenyak, lagipun semalam dia penat main bola. Lepas solat subuh dia terus tidur balik. Kalau dia tahu, kejp lagi muncul lah muka dia, kau tau kan ean tu susah nak berenggang dengan aku. Ha ni rith tahu tak kita pergi mana?"
"Tak, aku cuma cakap kita keluar je. Dahlah jom shopping"

Dee dan mel pergi dari satu kedai ke satu kedai. Barangan kesukaannya sudah habis di borong. Tapi semuanya akan diuruskan oleh P.A daddynya dan dihantar ke rumah . Dia cuma akan memilih dan membayar menggunakan kad kredit yang telah diberikan kepada dia dan dee.

"Dee, jom beli barang untuk rith dengan ean."
"Hmm yah sure. Lupa pulak en dah ada suami." Lalu mereka berdua tergelak kecil.

Sekurang kurangnya mereka tahu akan kewujudan suami mereka. Barang barang ean dan rith kebanyakannya mel dan dee belikan. Tetapi selalunya mereka membeli dan memilih menggunakan phone je. Online kan senang. Mel dan dee memang suka pakai sedondon. Fashion ean dan rith pun semakin upgrade setelah di handle oleh isteri mereka.

////////skip///////
" dee gi toilet dululah before balik, rasa nak muntah lah pulak" kata mel dalam menahan sakit.
"Babe...are you okay?" Tanya dee risau.
"Not really, aku rasa migraine aku datang balik ni. Aku lupa bawak ubat"
"Jomlah gi toilet"

Setelah selesai menemani mel. Dee memegang tangan mel erat supaya tidak jatuh. Tiba tiba, ada seseorang yang bersusuk tegap dan tinggi berhenti dihadapan mereka. Mel dan dee terkejut.

"Mell..." kata lelaki itu bagaikan tidak percaya.

Ean pov

'Eh  tu bukan mel  dengan dee ke. Dia orang borak dengan sape tu. Asal mel nampak lemah  sangat.',

Ean dan rith pergi  ke one utama mall juga untuk menghilangkan bosan tetapi tak dijangka isteri mereka juga membeli belah disini.

"Rith,  tengok tu. Tu bukan mel dengan dee ke? " kata ean menahan geram. Tipulah kalau dia tidak cemburu. Cara si lelaki tu memandang mel cukup menjelaskan segalanya.
"Ha ah lah. Eh ean dia pegang mel lah"
"Tak guna punya  jantan, rith cepatlah gi sana jom."

mr.tengku vs mrs. tengkuWhere stories live. Discover now