Hai you all's.... kat sini ada kemungkinan besar aku akan buat novel ni pendek.... kemungkinan jela.... sebab bulan 9 adalah penamat aku dengan wattpad.... mungkin aku akan teruskan.... atau mungkin aku akan menjadi silent reader jela.... sebab tak nak my real attention akan terexposed.... because after september.... i will hav a real job regarding life with several person and 24 hours with them.... so there's no time for me to be alone.... until that i realy don't know when i will be alone... so sad....
BAB 5
Kepala aku masih terngiang berlegar dalam kepala otak aku. Satu malam aku tak boleh tidur. Dan peliknya, aku tak rasa ngantuk pon malam itu. Hasilnya, sekarang aku di panggil Mr. Denesh sebab aku tertidur dalam kelas yang over bosan tahap nak mampos. Sebabnya, Mr. Denesh akan explain everything dengan nada yang datar. Dengan kepala ngantuk, aku cuma dengar Mr. Denesh bercakap blup... blup... blup... macam cakap dalam air. Sepanjang berjalannya waktu aku di dalam kelas, kepala aku hanya bertongkatkan lengan dengan mata tertutup dan air liur meleleh. Aku rasa Naz dah banyak kali la juga marah aku sampai dia fedup kepala aku jadi punching bag dia dalam kelas. Mana tak nya, puas kejut aku berkali-kali, walaupon sedar tapi tak sampai 5 minit berhasil membawa aku ke kayangan semula. Aku dah tak boleh nak lawan lagi. Kalah dalam peperangan menentang ngantok yang sudah menyerang hendap aku di dalam kelas. Even kelas dah habis pon aku masih tertidur.
"Nazreen, tell to your friend beside you, ask him to meet me at my room after he wake up." Ucap Mr. Denesh berpesan kepada Naz sebelum keluar daripada kelas.
"Don't wake him up, I don't want to disturb his sleeping beuty." Sambungnya lagi.
"alright Mr. Denesh." Jawab Naz. Kemudian Naz hanya tunggu aku bangun. Jam dah menunjukkan pukul 4 setengah petang.
****************
Aku mula tersedar. Tapi aku rasa aman gila. Sikit suarapun aku tak dengar apa-apa. Badan aku mula rasa lenguh. Kepala aku mula memproses sekejap. Tetiba aku teringatkan sesuatu. Terus bangun dengan mata membuntang. Melihat sekeliling gelap tapi yang cerah hanya kawasan aku sahaja. Aku mula seram. Kepala aku memusing melihat sekeliling hasilnya aku hanya jumpa seorang yang sedang tidur juga sebelah aku.
"siapa budak ni? Kenapa dia tidur kat sebelah aku ni?"
"aku Naz la bongok.. baru nak sedar.. berjanggut aku tunggu kau bangun.. punya sedap kau tidur pulas tinggalkan aku sorang-sorang kat sini.. kau tengok jam pukol berapa?" ucap Naz.
Aku tengok jam, mata aku terus membuntang seolah-olah nak terkeluar biji mata aku. Ok pukul 8 malam. Aku tengok Naz dan aku cuma balas dengan sengih, menunjukkan baris gigi hasil dari produk Darlie yang buat gigi aku putih sesuci bersih.
Pappp........
"sakit la bodoh!!" jerit aku lepas kene ketuk dengan buku oleh Naz.
"tau pon sakit.. kau tau tak betapa sakitnya hati aku sebab kene tunggu kau atas arahan Mr Kamal. Dan lagi satu, sapa yang bodoh? Kau ke aku? Aku rase kau yang bodoh sebab tidur nak mampos, tak sedar diri, ada hati nak cakap orang bodoh" marah Naz.
"aku tau la aku salah dah biarkan kawan aku yang hensem (sambil dua tapak tangan pegang pipi Naz) ni dok berjaga sang jejaka ini (tangan sambil melirik badan dari atas sampai bawah) tidor" balas aku.
"tau pon kau aku ni hensem.. kalau tak kau tak kan tetiba tercengang dan kaku masa kat bilik air first time jumpa aku tu kan"
"diamlah kau.. dah jom balik.. aku dah seram dengan tempat ni"
YOU ARE READING
Perjalananku..
RandomKisah perjalanan hidup seorang aku yang bernama Faris yang telah kehilangan ibu bapa dan tiada keluarga disampingnya. kedatangan Kamal banyak mengajarnya erti kehidupan. cerita ini berunsur boyxboy k.... dah warning awal2 nih.... jangan nanti kene k...